#1 Skrevet Oktober 20, 2008 Dette er antageligvis det mest idiotiske og ukompentente spørsmålet jeg noensinne kommer til å raute ut av meg Hvor skal tomgangen på vr6 motorene ligge? Synes det virker mer naturlig fra 800-1000rpm enn helt nede i 4-500 ? Og en ting til... Hvor justerer man tomgangen på de? Noen som har ett bilde eller noe å forklare med? Anbefalt olje til den? Hvordan plugger bruker dere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2008 Dette er antageligvis det mest idiotiske og ukompentente spørsmålet jeg noensinne kommer til å raute ut av meg Hvor skal tomgangen på vr6 motorene ligge? Synes det virker mer naturlig fra 800-1000rpm enn helt nede i 4-500 ? Og en ting til... Hvor justerer man tomgangen på de? Noen som har ett bilde eller noe å forklare med? Anbefalt olje til den? Hvordan plugger bruker dere? tomgang skal ligge i området 750- 850rpm om den er varm ca. Tomgang kan ikke justeres. Bruk orginale ngk plugger. Olje bruker du en helsyntetisk 5W- 40 olje med de riktige spesifikasjonene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 20, 2008 Om alle motorens sensorer og aktorer fungerer som de skal og gir rette verdier, skal den justere tomgang av seg selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 20, 2008 hehe.. Hadde samme spørsmålet selv Glenn, når jeg hadde VR6.. Syns det var sykt lavt, men dog bare ca 750 så er nok normalt, og uten muligheter til å endre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2008 Okei =) Min ligger helt nede i 500rpm ca... Så får kjøre en diagnose på den asap for å se om det evnt er noen sensorer etc som ikke henger helt med. Det som var merkelig er at om man ruser den opp litt skikkelig og holder den over 3-4000 en stund, så henger den gjerne litt høyere på tomgangen... men går ned igjen etterhvert (les: 1-3 minutter). Noen som har vært borti dette? Problemet med at vannet i den koker og den nederste radiatorslangen ikke var like varm som den øvre er nå fikset, så det skal hvertfall ikke spille inn... men når dette ble fikset så senket tomgangen seg fra 1000rpm ca og ned i 500. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2008 Regner med at klokka som justerer tomgangen din er gåen..Samme problem med min jeg også, og det er klokka som er gåen. Denne ligger i bakkant av motoren, i toppen, ved gasspjeldet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 21, 2008 Okei =)Min ligger helt nede i 500rpm ca... Så får kjøre en diagnose på den asap for å se om det evnt er noen sensorer etc som ikke henger helt med. Det som var merkelig er at om man ruser den opp litt skikkelig og holder den over 3-4000 en stund, så henger den gjerne litt høyere på tomgangen... men går ned igjen etterhvert (les: 1-3 minutter). Noen som har vært borti dette? Problemet med at vannet i den koker og den nederste radiatorslangen ikke var like varm som den øvre er nå fikset, så det skal hvertfall ikke spille inn... men når dette ble fikset så senket tomgangen seg fra 1000rpm ca og ned i 500. evt prøv å koble av batteriet, la det være av en 30min tid å se om det hjelper. Så hjernen blir resatt på en måte. Da må den lære seg verdiene på nytt osv. Kanskje det hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 27, 2008 Takker for svar. Will do! =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...