#1 Skrevet Oktober 20, 2008 Har fått ett problem i disse våte dager. Det kommer vann inn i bilen og legger seg i dørken bak passasjersete: eek : det virker som det kommer vann inn både når bilen er i bruk, og når den står i ro. har "smakt" på vannet, og det virker som det er rent vann. Noen som har noen formening om hvor vannet kommer inn, og kansje en løsning på problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2008 hva slags bil er det, Cab, som du har glemt å slå opp taket på osv.. Greit å vite hva slags bil, da ikke alle har samme "svakheter" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 20, 2008 Det er en Audi a4 1.9 TDI sedan 1996 modell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 20, 2008 Er det en Golf? Jeg bytta plasten bak dørtrekka. Det kom fremdeles litt fukt inn etterpå. Feilen var enkel. Dreneringshulla i motorrommet oppe ved viskerne på hver side var fulle av løv, barnåler og annen dritt. De siste dagene har det regnet MYE her. Bilen er like tørr inni. Ok, det er ikke en Golf. Men dreneringshull i motorrom er det vel på andre modeller også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 20, 2008 Det er en Audi. hmm.. ja skal sjekke dette med dreneringshullene:) har lurt på om vannet kan komme inn gjennom "luftekanalen" som ligger under passasjersetet.. kan dette vere en mulighet? har ikke oppdaget fukt i dørken framme ved passasjersetet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 20, 2008 Hadde samme problemt ¨på min forrige bil, 1997 a4 . Da var det bladrester som lå og sperret av oppe ved dreneringen på frontruten,og cupèfilter boksen min var ødelagt. Dermed rant vannet rett inn igjennom "luftedysen", som fikk ned til gulvet: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 20, 2008 Hadde samme problemt ¨på min forrige bil, 1997 a4 . Da var det bladrester som lå og sperret av oppe ved dreneringen på frontruten,og cupèfilter boksen min var ødelagt. Dermed rant vannet rett inn igjennom "luftedysen", som fikk ned til gulvet: rolleyes hm. okai. cupèfilter boksen er den som ligger under dekselet helt framme ved vinduet på venstre side? såg litt på det filteret i går, og det må nok skiftes: rolleyes men fant ut at dette ikke kunne vere nok til at det blir badebasseng i dørken: rolleyes eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 20, 2008 hm. okai. cupèfilter boksen er den som ligger under dekselet helt framme ved vinduet på venstre side? såg litt på det filteret i går, og det må nok skiftes: rolleyes men fant ut at dette ikke kunne vere nok til at det blir badebasseng i dørken: rolleyes eller? Ja, det stemmer! Nei, sålenge at filterboksen er hel, så skal det ikke være det som er problemet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 20, 2008 okai:) var en snartur ute nå og sjekket.. kunne ikke se noe særlig vann på den siden. men på den andre siden derimot, fant jeg endel vann: eek : dette var under den svarte boksen som inneholder div sikringer. men igjen, dette var på feil side i forhold til der vannet kommer inn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 20, 2008 okai:) var en snartur ute nå og sjekket.. kunne ikke se noe særlig vann på den siden. men på den andre siden derimot, fant jeg endel vann: eek : dette var under den svarte boksen som inneholder div sikringer. men igjen, dette var på feil side i forhold til der vannet kommer inn.. Hum, utrolig irriterende med vann i cupen! Er som regel vanskelig og finne ut hvor det kommer inn: bh :Men du har vel hatt igjen ruten helt? Sjekk pakningene rundt døren og vinduet? Kjent neders på dørtrekket, sett under selve døren på passasjersiden om det er vått der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 20, 2008 Hum, utrolig irriterende med vann i cupen! Er som regel vanskelig og finne ut hvor det kommer inn: bh :Men du har vel hatt igjen ruten helt? Sjekk pakningene rundt døren og vinduet? Kjent neders på dørtrekket, sett under selve døren på passasjersiden om det er vått der? hehe. å sjekke at ruten var helt igjen var det første jeg gjorde:p (dette hadde vert typisk meg) kunne ikkje kjenne noe fukt med dørtrekket, men det lå litt vann under døren på den lista der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 20, 2008 hehe. å sjekke at ruten var helt igjen var det første jeg gjorde:p (dette hadde vert typisk meg) kunne ikkje kjenne noe fukt med dørtrekket, men det lå litt vann under døren på den lista der.. Det er vel drennerings hull under døra,kansje det er tett? skal vel være plastikk mellom selve døra og dørtrekket, så kansje det er der problemet er?? Hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt av dørtrekket, for og sett og evt konstantert at det ikke er der problemet er! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 20, 2008 Det er vel drennerings hull under døra,kansje det er tett? skal vel være plastikk mellom selve døra og dørtrekket, så kansje det er der problemet er?? Hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt av dørtrekket, for og sett og evt konstantert at det ikke er der problemet er! Det kan godt hende. skal få sjekket dette i morgen. litt surt å stå ute med lommelykt nå.. (ingen garasje) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 20, 2008 med meg er det alltid vannkassa, og da renner det inn vifta og tar laveste luftkanal inn i bilen og det er ofte utluftinga til baksete under førersete. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 20, 2008 med meg er det alltid vannkassa, og da renner det inn vifta og tar laveste luftkanal inn i bilen og det er ofte utluftinga til baksete under førersete. vannkassen under batteriet? har sett etter, men kunne ikke se noe særlig med vann der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 20, 2008 vannkassen under batteriet? har sett etter, men kunne ikke se noe særlig med vann der.. Serlig med vann sier ikke om det er tett eller dårlig drenering. Spyl nedi og se om det forsvinner, litt lettere enn og ta ut batteriet. Drenerer det dårlig vil det jo fylles og renne inn, ellers kan det jo vere varmeregisteret, men da blir det vel vått fremme. Håper du finner ut av problemet:) Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 20, 2008 Serlig med vann sier ikke om det er tett eller dårlig drenering. Spyl nedi og se om det forsvinner, litt lettere enn og ta ut batteriet. Drenerer det dårlig vil det jo fylles og renne inn, ellers kan det jo vere varmeregisteret, men da blir det vel vått fremme. Håper du finner ut av problemet:) Lykke til. skal sjekke litt i morgen. takk for det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 20, 2008 jeg slet med samme problemet, jeg tok ut setene og gulvteppet( noe du sikkert må uansett for å få det skikkelig tørt), satt meg inn i bilen, og fikk en kompis til å spyle bilen med høytrykk spyler for å finne ut hvor vannet kom inn. Hos meg var det i en pakning inn i cupeen fra motor rommet som jeg hadde lagd et lite hull i for å tre slangen til turbotrykks måleren igjennom.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 20, 2008 jeg slet med samme problemet, jeg tok ut setene og gulvteppet( noe du sikkert må uansett for å få det skikkelig tørt), satt meg inn i bilen, og fikk en kompis til å spyle bilen med høytrykk spyler for å finne ut hvor vannet kom inn.Hos meg var det i en pakning inn i cupeen fra motor rommet som jeg hadde lagd et lite hull i for å tre slangen til turbotrykks måleren igjennom.... hmm. dette kan jo stemme med tanke på at jeg har en diger strømkabel gående igjennom eksisterende hull i en "pakning" men burde det ikke da også vere vått i dørken framme? alt vannet samler seg i bøtter og spann i dørken bake, og ingen serlige tegn til fuktighet framme.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 21, 2008 Hadde akorat samme probleme på en passat 2000mod. som du beskriver, vi leta oss dønn ijæl for å finne kor d kom i fra. Og d va pinadø dreneringa frame i motor rommet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 21, 2008 Jeg fikk inn vannet i ett av åpningene i torpedoveggen, hvor jeg hadde puttet slangen for turbotrykkmåleren igjennom, og ikke tettet pakningen ordentlig igjen. Rant rett til gulvet i baksetet. Merket lite til fuktighet framme, helt til jeg tok opp gulvteppet. Rimelig tykt gulvteppe framme, så skal en del vann til før man får det gjennomvått og kjenner at det er vann framme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 21, 2008 Sliter med nett det samme nå, mistenker litt at det er tett drenering , har kjent litt vatn på teppet framme ved en tidligere anledning, men nå har det kommet ekstremt masse på gulvet bak, har vel noe med det Emil sier, at teppet framme er så tykt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 21, 2008 Mangen tips her nå som jeg skal gå igjennom i kveld:) men ett spørsmål. kan noen fortelle meg hvor de vesentlige dreneringshulla befinner seg? har ikke såtte meg så veldig inn i det enda:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 28, 2008 har nå sjekka dreneringshull i motorrommet.. det under batteriet var sånn halveis tett, så jeg rengjorde dette.. la også en klatt sikaflex rundt kabelgjennomføringa i torpedovegg, samt en fin liten stripe under pakning nede under døra.. men det kommer fortsatt litt vann inn: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 28, 2008 Har du soltak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...