#1 Skrevet Oktober 20, 2008 Hvor bør jeg ta firehjulskontroll med justeringer på min S4 Quattro i Trondheim? Er mye variasjoner mtp priser rundt omkring, også er det jo forskjellig utstyr enkelte bruker. Noen bruker jo nærmest hengende tråder, mens andre bruker avansert laserteknologi. Vil det være forskjell på lovlig måleverdier på en S4 og en S4 Revo/S6+? Må på BT etterpå, og frykter kanskje at noen av verdiene kan komme utenfor.. Min gamle S4 brukte firehjulsinstillinger for S6+ Og: Vil det være forskjell på om jeg tar den med vinterdekk eller tjukke sommerdekk? I prinsippet burde jo instillingene være like? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2008 Skal ta en slik selv snart. Ringte Hanebo og sortvik på fredag, de kunne kaaaanskje ta noe i november.... Tempe auto rett nedenfor ES (ved hellanor) og Vinjes skal visst være greie. Timespris vet jeg dog ingenting om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 20, 2008 Skal ta en slik selv snart. Ringte Hanebo og sortvik på fredag, de kunne kaaaanskje ta noe i november.... Tempe auto rett nedenfor ES (ved hellanor) og Vinjes skal visst være greie. Timespris vet jeg dog ingenting om. Hadde EU-kontroll på Vinjes. Virker som dem har greie priser der.. 250 for Eu-kontroll værtfall. Hvis jeg ikke finner noen andre blir det etterkontroll samt justering av hjulvinkler der værtfall. Hadde ikke lang ventetid der heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 20, 2008 Hehe flere som skal gå opp den ruten gitt må poste inn her når dere finner ut priser da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2008 1250 for firhjulskontroll på trondheim biltest på lade;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2008 1250 for firhjulskontroll på trondheim biltest på lade;) Med justeringer? Er forskjell det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 24, 2008 Det er jeg ikke sikker på. Samme pris på autosenteret på vikhammer. der tok jeg den. da var det 1250 med justeringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 26, 2008 Om du er NAF medlem koster det 850 på NAF senteret. Nettopp hatt min Passat der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 26, 2008 Om du er NAF medlem koster det 850 på NAF senteret. Nettopp hatt min Passat der.. Det var bra pris, gjelder dette alle NAF stasjoner? Men hvordan er det hvis man montere senk og litt alternativ dekk dim da tru, spørs om de sender deg rett på biltilsynet da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 26, 2008 Jeg var på NAF på stjørdal og tok kontroll og justering på Boran. Rygh eller hva han heter som jobber der er en svært hyggelig kar, og yter bra service. Han sier nok ikke noe på senk eller noe i allefall, da han er bil-entusiast, og kjører HotRod selv med maks 2cm bakkeklaring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 3, 2008 Om du er NAF medlem koster det 850 på NAF senteret. Nettopp hatt min Passat der.. NAF senteret: 1195,- (medlem) Vinjes: 1650,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 4, 2008 Vemund; Har både alt. dekk dim og senk på bilen jeg.. Var der for å få målebrev slik at jeg kan godkjenne senkesettet på biltilsynet. Kenneth; 1195,-? Hmm.. Det var merkelig! Betalte bare 850,- for under en mnd siden jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 9, 2008 (endret) Hadde firehjulskontrollen på Vinjes, samt lyskontroll og bytte av en foring på hver side av bærebrua på fredag. Leverte bilen klokken 0730, og hadde en avtale om at bilen skulle være ferdig klokken 1200, senest 1300, fordi jeg hadde avtalt time på biltilsynet klokken 1400. Dette skulle gå fint. Kom ned på verkstedet klokken 1300 for å hente bilen, men da var dem langt fra ferdig. Klokken 1350 fikk jeg beskjed om at dem skulle være ferdig om 10 minutter. Bilen ble ikke ferdig før klokken 1530 - og da hadde dem attpåtil glemt å justere frontlysene. Fikk ikke skrevet ut målepapirene på hjulvinklene pga hiddenproblemer. Dem begynte på dette arbeidet klokken 0800. Kan på ingen måte anbefale dette verkstedet videre for andre medlemmer. Nå må jeg bestille ny time på biltilsynet, samt skaffe nye dagsmerker for å få transportert bilen ned dit. Prisforlangelse: 4350 kr - da med to arbeidstimer i rabatt! Ser også ut som at det ene hjulet ikke står rett! Rattet er heller ikke helt sentrert! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 9, 2008 Tenkte faktisk jeg skulle la vinjes få jobben, men det skal de jaggu få slippe nå ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 13, 2008 Vel, kjørte noen runder med bilen på fredagen jeg hadde firehjulskontrollen - og da jeg parkerte merket jeg at den ene hjulinstillingen på høyre forhjul ikke var riktig, sammen med at rattet ikke var sentrert. Tok en titt under demperkappa til fjærbeinet - og merka at dempertopp hadde sklidd ut fra dens posisjon i fjærbeinslager. Tok kontakt med dem i dag, hvor jeg hadde ny time på biltilsynet og ba dem og rette opp i problemet. (Kjører på prøveskilter inntill videre). Fikk telefon litt senere på dagen hvor sjefen hadde pratet med mekanikeren og mekaniker sa han ikke hadde justert cambervinklene fordi dem var riktige. Det syns jeg var merkverdig ettersom jeg har hatt av fjærbein og hele ruklet ved demper og fjærbytte (senkefjærer). Så hvis noen vil ha perfekt camberjustering er det bare å oppsøke meg! Hårslig bra øyemål kaller jeg det. Vinjes påstod at dette ikke gikk innenfor reklamasjon siden deres jobb ikke var å stramme på bolter. Jeg mener imiddlertid at dette er noe som skal justeres ved en firehjulskontroll. Vinjes mente også at dem var to stykker som arbeidet på bilen, og ingen av dem hadde vært å justert på dette. Jeg satt forøvrig å ventet på bilen fra klokken 1300 til 1530, og jeg så kun en person som jobbet på bilen. Merkelig. Men det hele endte bra (tror jeg - skal hente bilen snart). Vinjes skulle ordne dette opp på egen regning. Bravo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...