#1 Skrevet Oktober 20, 2008 Idag klikka vanntempen på min S6 95 mod, dette har skjedd meg før på min Audi 100 C4 av samme type og da var det givern. Da er det mest sannsynlig 3 ting. 1. Termostat 2. Givern 3. Selve instrument panelet Så jeg lurer på hvor vanntemp givern sitter på denne motoren det er en 2,2t aan. Har lett i familie albumet og ikke funnet den, kun oljetemp osv. Setter pris på svar/tips! Tenkte og ta ut følern og bruke varmluft pistol på den for og finne ut om det er den som tuller men veit ikke hvor den sitter, Har akkurat samme problem på min Passat 3b 98 mod 1.8t AEB motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2008 Jeg mener den på aan sitter under innsuget, giver med 2 stikk. Du ser den lett når du bøyer deg ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 21, 2008 Okey takker som vanlig Knut Arne:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2008 Tempgiveren er den store med 3 eller 4 stikk, den med to er til after-run systemet! http://sjmautotechnik.com/trouble_shooting/cooling.html viser litt feilsøkning på slike problemer! På passaten er det sannsynligvis en to pins føler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2008 Ah, men nesten rett plassering iaffal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2008 Tempgiveren er den store med 3 eller 4 stikk, den med to er til after-run systemet! http://sjmautotechnik.com/trouble_shooting/cooling.html viser litt feilsøkning på slike problemer! På passaten er det sannsynligvis en to pins føler.. stemmer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 24, 2008 Trodde givern var defekt, men har funnet ut av vis jeg står stille eller blir den ca 90C og vis jeg kjører i 80 blir den nesten helt kald og vis jeg små kjører i blanda fart så går tempen opp og ned. Så da MÅ det vere termostaten som er koko. Har bestilt ny. Er det mye jobb og bytte denne? Sitter vel litt vanskelig til kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 24, 2008 Litt off-topic... Men har samme problemer selv... Har fundert på om vannpumpa kan ha tatt kvelden?? Eller er det helt usannsynlig? Hvis ikke må jeg også bytte termstat:-/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 24, 2008 Er relativ grei jobb, ta av slangen inn på innsuget, så er det bare å fikle en skralle ned der hvor termostaten sitter, den ene bolter kan virke litt knotete men det går fint. Bruker nok 20min på hele jobben hvis du ikke har gjort det før:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 24, 2008 Finnes en manual på dette på http://www.nordicaudi.com -> faq -> motor, der ligger det en link til hvordan man skal gjøre jobben. Lykke til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 24, 2008 Takker for tips:) Skal gå fint det der ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 25, 2013 Ble det i orden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 26, 2013 Apropos Nordicaudi: Der ligger også en artikkel på hvordan man kan lese av og diagnostisere klimaen, så har du en slik, kan du lese av tempverdien (sånn noenlunde, i hvertfall!) på føleren på slangen inn til varmeapparatet, den har i hvertfall stort sett samme temp som vannet i toppen. Er den jevnt over i området 90 grader (min er vanligvis 86-89, som termostaten, i grunn) er det i hvertfall ingen grunn til å mistenke termostat eller pumpe. Pass på å sette termostaten 'på tvers' i åpningen, eller i det minste slik den gamle stod. Den kan være grusom å få ut, samme med stussen, så pass på å ikke bende for mye på plastikken! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...