Anbefalte innlegg

Har mistanke om at en dyse eller flere, lekker på min 2,3 NG motor m/ KE-Jetronic innsprøytning.

Hvordan kan dette testes? Kan man finne dette ut sjøl på noen måte, eller kan dette gjøres på et verksted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurt å skrive i profilen hvor man er fra, mulig en hjelpsom sjel i nærheten med dysetester roper ut ;)

Det finnes trykktestere til dieseldyser, mulig de kan brukes til bensin også? Jeg kan ikke testprosedyre for bensin men vil anta det ikke er spesielt vanskelig. Man øker vel opp til et visst trykkk, men jeg vet ikke hvor stort trykk det er i bensinsystemet og hvor mange bar bensindysene må holde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dysene kan du vel egentlig teste selv, ihvertfall for lekkasje.

Ta ut dysene mens dyserørene er tilkoblet.

Tørk av dysene og kjør bensinpumpen manuelt med en jumpeledning der bensinpumperelet sitter.

Sjekk da om du ser noe drypping fra dysene.

For å se forskjeller på sprøytebildet, kan du ta hver dyse opp i ei tomflaske og starte bensinpumpen med jumpeledning.

Deretter kan du løfte opp mengdeskiven i luftmengdemåleren for å få trykk ut fra dysene.

Jeg anbefaler egentlig å få med deg en som har litt peiling for å feilsøke på dette.

Men hvordan oppfører motoren seg kald og varm?

Hva har du feilsøkt på?

Hva er skiftet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.