#1 Skrevet Oktober 21, 2008 skal ut med eksosen... flexirøret på A4`n men er så f...... trangt der: bråk : så tenkte da å kansje ta ut drivaksel? om det er enklest? masse jobb? noen som har tips? Mvh: Trond haugen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2008 Løsne cat i fra turbo,deretter løsner du eksosen midt under bilen.Så skal du få dratt opp cat etc så langt til at du får løsnet cat/downipe i fra hverandre i fra motorrommet.Når du har fått splittet de to,tar du cat opp og downpipe ned. Fikk gjort det slik på B5`n min i hvertfall. Mener jeg tok bort drivakselbeskyttelse,er nok like greit og ta bort drivaksel også,blir ennå lettere da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 21, 2008 Ligger i FAQ/DIY under teknisk: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=665143post665143 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2008 takker for kjapt svar:) tar det lang tid med den beskrivelsen du ga lars olav? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2008 Tja, husker ikke helt, men tok nok et par timer. Er noen av skruene som er knotete å komme til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2008 Tja, husker ikke helt, men tok nok et par timer. Er noen av skruene som er knotete å komme til. jeg gjorde akuratt dette her om dagen på min tok ca 1 time da. men jeg gjorde det litt lettere... jeg tok av det dekslet over driv axelen. så sitter det 3 skruer hvor den i midten sitter andre vei. åja jeg banna mye for det er TRANGT hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 21, 2008 Demonter div rundt turbon, og løsne eksosen på midten under, så sitter den i 3 skruer på turboen, og ett feste under i bendet.. Gjort på et par timer;) Trenger ikke ta av drivaksel, går uten. Men TRANGT:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 21, 2008 Demonter div rundt turbon, og løsne eksosen på midten under, så sitter den i 3 skruer på turboen, og ett feste under i bendet.. Gjort på et par timer;) Trenger ikke ta av drivaksel, går uten. Men TRANGT:D Jepp,det går men er TRANGT! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 22, 2008 da er vi enige det er trangt:P hehe! ser ut til at jeg må lage meg en fast nøkkel som er bend på for å komme til den mutteren som sitter på undersida, ellers skal det vel gå greit:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 22, 2008 Kjøp startmotornøkler på Biltema, så kommer du fint til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 22, 2008 Har hatt fra verandre eksosen noen ganger på bilen min og har ikke behøvd å koble fra drivaksler. Har løsnet catten fra turboen, og splittet downpipen på midten ved å skru inn i åpningen du får ved å fjerne høyre framhjul og varmedekslet der. Krever hjelp av en god kompis, laaaaaange forlengere og litt banning men det går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...