skal ta ut med eksosen, flexirøret på a4`n hvordan?

Anbefalte innlegg

skal ut med eksosen... flexirøret på A4`n men er så f...... trangt der: bråk :

så tenkte da å kansje ta ut drivaksel? om det er enklest? masse jobb?

noen som har tips?:)

Mvh: Trond haugen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsne cat i fra turbo,deretter løsner du eksosen midt under bilen.Så skal du få dratt opp cat etc så langt til at du får løsnet cat/downipe i fra hverandre i fra motorrommet.Når du har fått splittet de to,tar du cat opp og downpipe ned. ;) Fikk gjort det slik på B5`n min i hvertfall. :) Mener jeg tok bort drivakselbeskyttelse,er nok like greit og ta bort drivaksel også,blir ennå lettere da. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for kjapt svar:) tar det lang tid med den beskrivelsen du ga lars olav?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, husker ikke helt, men tok nok et par timer. Er noen av skruene som er knotete å komme til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, husker ikke helt, men tok nok et par timer. Er noen av skruene som er knotete å komme til.

jeg gjorde akuratt dette her om dagen på min tok ca 1 time da. men jeg gjorde det litt lettere...

jeg tok av det dekslet over driv axelen. så sitter det 3 skruer hvor den i midten sitter andre vei. åja jeg banna mye for det er TRANGT hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demonter div rundt turbon, og løsne eksosen på midten under, så sitter den i 3 skruer på turboen, og ett feste under i bendet.. Gjort på et par timer;)

Trenger ikke ta av drivaksel, går uten. Men TRANGT:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demonter div rundt turbon, og løsne eksosen på midten under, så sitter den i 3 skruer på turboen, og ett feste under i bendet.. Gjort på et par timer;)

Trenger ikke ta av drivaksel, går uten. Men TRANGT:D

Jepp,det går men er TRANGT! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er vi enige det er trangt:P hehe!

ser ut til at jeg må lage meg en fast nøkkel som er bend på for å komme til den mutteren som sitter på undersida, ellers skal det vel gå greit:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp startmotornøkler på Biltema, så kommer du fint til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt fra verandre eksosen noen ganger på bilen min og har ikke behøvd å koble fra drivaksler.

Har løsnet catten fra turboen, og splittet downpipen på midten ved å skru inn i åpningen du får ved å fjerne høyre framhjul og varmedekslet der.

Krever hjelp av en god kompis, laaaaaange forlengere og litt banning men det går : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.