Anbefalte innlegg

bilen: 97 a4 avant.

problem: når det regner endel ute,blir bakseteryggen langs der selen ligger og sitteputen under bløt,det er på venstre side..

ser ikke noe galt med lister og rute er igjen.

noen som har vært borti lignende?skjønner ikke hvor det kan komme fra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du takluke så kan dreneringa vere tett, en baklykt kan lekke og det blir en damm bak og når du bremser skvetter det foran til setet. Kan være mange grunner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,takk for tips.

har takluke ja,kan prøve å blåse opp der da kanskje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min passat 3b 98 mod så var det vann hele tiden på høyre side bak, og da dro jeg bare bort trekket litt og pirka i gummien på enden av slangen og der var det mye møkk og barnåler ja, tok bort dette og problemet var borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka om det er vått i bagasjerommet/reservehjulsbrønnen? Isåfall kan det jo kanskje være bakluka som tar inn vann, og at det går langs en kanal/føring e.l. og kryper bort til baksetet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke bløtt i bagasjerom,og blir stort sett bare bløtt når bilen står med fronten høyest,så tror kanskje det kan være noe med takluka.

torkjell,kan du forklare nermere hvilket deksel du var av med? noen som vet hvor dreneringen kommer ut?

jeg tror ikke jeg kommer til fra takluka for å blåse luft igjennom,så tenkte å se der dreneringen kommer ut om det er tett der,kanskje få staket opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme på min A4 B5 Avant. Dreneringshullene i forkant av takluken er lett å finne, og stake opp, men det er jo de i bakkant som pleier å gå tett virker det som. Jeg har ikke klart å finne de bakre dreneringshullene enda (via taklukeenden), så tips hadde vært supert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel på min passat (som ikke er så ulik a4 din).

Bak bakhjulet kommer det en grønn? slange fra takluke og ned i en propp som vinkler vannet ut. denne proppa kan du dra ut av skjermen og gjøre rein, for so og presse den i hullet igjen, kan være litt vanskli men går fint:)

Vanskelig og forklare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, så man kommer til innenifra bagasjerommet da? Bak "innerkledningen"? Eller oppunder bilen når den står på bukker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sedan og jeg måtte ta ut noen plugger og brette innkledningen bort fra sidene så var jeg der, den kledninga blei litt i veien så derfor det var vanskelig og komme til, men man kan jo demontere hele siden. Det gjorde ikke jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det må nå komme ut en plass,lurer på om jeg må ut med innerskjerm,fant ikke noe under eller rundt hjulet bak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer ut på undersiden av bilen, på innsiden av støtfangeren bak. Det ligger et plastrør der som ligger oppå en plastkant. Så ikke så lett å se det. Men det er så tynt at jeg ikke fikk trekkfjær inni. Prøvde med litt sveisetråd, men den var for bøyelig, så fikk den bare 1,5 meter inn. Vet ikke om det løste problemet, for har ikke regnet så mye etter at jeg gjorde det. Men er redd det ikke er løst enda.

Når jeg prøvde å se inni bagasjerommet, bak kledningen der, fant jeg ikke igjen det røret. Så det må ligge heeelt trykt inn i hjørnet der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, like ille enda. For et drittpatent. Ender vel med at jeg må ned med taktrekket for å komme skikkelig til, samt ta av sidekledningen bak. Er dette eneste måte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.