#1 Skrevet Oktober 21, 2008 Hei... har litt tull med bremsene på min coupen quattro 86 mod. For en måndes tid (ca 6 Uker) siden, byttet jeg bremse slange bak og calipter, luftet godt ut, og pedalen var lik som den alltid har vært før bytte. For en uke siden begynnte den å bli ganske myk når man bremser, tenkte jeg ikke hadde fått lufta godt nok ut så lufta alle calipterne på nytt.. da var pedal fin og hard igjen i 2 dager. ,men nå 3-4 dager etter så ble den like ille ? Symptonene er, at pedalen er helt myk å trykke inn til ca 3/4 , og skjer ingen ting for bremsing av bil, trykker jeg mer blir den plutselig hard, etter det 3/4 punktet og bilen bremser, trykker jeg enda mer, så låser jula seg, men pedalen gir nesten ikke etter, like hard., er veldi lite vandring fra null brems til full brems etter det punktet, Pedalen er like myk om jeg trykker fort eller sent inntil den kommer til det punktet. har prøvd å pumpe, men blir bare bittelitt hardere i det jeg pumper, ikke mye. Har søkt på forumet men ingen som har lik sympton, så er usikker på om dette kan være bremse hoved sylinder som er gåen. eller er fortsatt bare noe luft som jeg ikke har fått ut. Har skjekket vakumet inn til bremsekraft forsterker og ser ut som det er ok, kan ikke se det lekker no bremse veske , og det minker ikke no fra beholder. clutch funker å fint. Takker for tips. Kjetil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...