#26 Skrevet Oktober 22, 2008 (endret) Jeg har hatt en chippa 1,8T med konfilter og forge resirkventil noe som ga okey effekt og pen lyd og jeg kan ikke si annet enn at jeg var storfornøyd med den. Riktig nok i en litt nyere A4 enn det du sikter til, men det er jo samme greiene. Skal se på en A4 i morra med 1,8T motor som er gått 215K. Jeg har ingen betenkninger til det jeg vist bilen er holdt bra. Noe som det ser ut til at den er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Oktober 22, 2008 1.8T motorene går like langt som en femmer turbo motor. Alt kommer ann på hvordan bilen er kjørt, Men coilene går ved va 180tusen, Turboen, ventill tettinge, og pakning på olje kjøler går ved ca. 240tusen km. men alt kommer ann på vedlikeolde på bilen. Motoren går antageligvis lengere en karosserie:) Løp å kjøp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Oktober 23, 2008 Det er det ikke! Enten har bilen bra kjøreegenskaper eller ikke ?? Tja, alt etter hvordan du ser det... La oss si du skal gjøre fra politiet i en by, det er snø og is. En gammel 80quattro er for meg sabla mye lettere å kontrollere rundt hjører en fatterns Subaru Legacy, men det ville ikke gubben ha sagt. Det har kanksje noe med a man har bedre bremsefølelse på en gammel bil og du vet alltid hvordan driverket oppfører seg mot en ny bil som justerer alt med Esp, Abs og resten av den møkka der, og hvis det er automatgir i tillegg er den hvertfall ubrukelig. Det er slik jeg sammenligner kjøreegenskaper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Oktober 23, 2008 Å påstå at 1,8-motoren er like holdbar som en 5'er er kanskje å ta i litt. Det har vært overhalt uforholdsmessig mange sånne 1,8-topper kontra 5'er-topper på i hvertfall 2 motorverksteder jeg kjenner litt (godt) til. Sammenligna er det heller dårlig holdbarhet på 4'eren kontra 5'eren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Oktober 23, 2008 Tja, alt etter hvordan du ser det...La oss si du skal gjøre fra politiet i en by, det er snø og is. En gammel 80quattro er for meg sabla mye lettere å kontrollere rundt hjører en fatterns Subaru Legacy, men det ville ikke gubben ha sagt. Det har kanksje noe med a man har bedre bremsefølelse på en gammel bil og du vet alltid hvordan driverket oppfører seg mot en ny bil som justerer alt med Esp, Abs og resten av den møkka der, og hvis det er automatgir i tillegg er den hvertfall ubrukelig. Det er slik jeg sammenligner kjøreegenskaper. Hva f... slags sammenllignings grunnlag er dette? For en holdning... Kjør to biler på ACR noen runder så får du nok se hva som skiller seg ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mars 26, 2009 Da jeg kjøpte bilen min hadde den nett rulla 300.000, serviceheftet er så og si fulgt opp hele vegen. Ingen ulyder, bruker ikke olje og er like sprek som min kompiss sin som bare har rulla 120.000. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mars 26, 2009 Du får ta kontakt på neste banetreff, så skal du få sitte på en runde. Det er noen femmerfrelste som har blitt overrasket, selv om jeg foreløpig ikke har så mye effekt:) Kan jeg spørre hva slags effekt du har?.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mars 27, 2009 Har en som har rulla 284k nå, kjøpte den når den hadde rulla 256k(om jeg husker riktig)... eneste jeg har skiftet er olje+filter og tempføler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mars 27, 2009 Kan jeg spørre hva slags effekt du har?.... Tja, ikke godt å si, men chippet 1,8t med original turbo gir vel 180 hk, tenker jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mars 27, 2009 ok, Mener det var deg jeg hadde bak meg på vacn rudskogen i første heat. Satt meget bra på veien den bilen din ja. Jeg kjørte en hvit gammel audi80 , måtte slipe deg forbi etterhvert fordi du dyttet meg igjennom svingene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mars 28, 2009 synes ikke at 1,8T kan sammenlignes med femmere i det hele tatt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 10, 2009 MIn har godt 270 km nå.. har ikke hatt noen som helst problemer med motoren. Motoren hat fulgt alle servicer siden den var ny, bytter olje og plugger til vinter og til sommeren igjen... Ingen slags ulyder eller noe.. Motoren har ikke hvert orginal dem siste 50 km heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet April 10, 2009 Har en 00 A4 1.8 TS Quattro med org. 180 hk, som ble chippet til 220 hk hos Dahlback 2 mnd. etter at vi fikk bilen! Denne har nå gått 240 000, og det eneste som har vært skiftet er vannpumpa, den gikk ved rundt 190 000. Ellers har det ikke vært noe som helst av problemer relatert til motoren eller drivverk.. Har jo hatt de "vanlige" probleme med diverse stag og andre rare problemer som ABS styring, låsemekaniser som har slutta og sånne småting som har tulla.. Men motoren har vært helt utrolig, den går fortsatt som ei kule, og på snø finnes det ikke noe som morsommere! Ikke noe ESP eller annet elektronisk mikkmakk som ødelegger for moroa! Er bilen normalt behandlet med servicer og vedlikehold, skal det ikke være noe i veien for trøbbel.. Men har hørt om 1.8 T som har rasa etter 60.000, selv med pen og normal bruk.. Sånt kan vel bare skje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet April 10, 2009 Hvor lenge lever et menneske? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...