Bytte motor og ECU i A4, problemer som kan oppstå?

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal bytte Fra en AEB motor til en AJL motor i en audi A4. Har tilhørende ECU til AJL motoren og den blir jo da satt inn i bilen.

 

Blir det problemer med startsperre utav dette da AEB nøkkelen skal brukes?

 

:shf:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bruke AEB motorstyringen på den nye motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det blir krøll. Startsperrestyreenheten og instrumentet må tilpasses til motorstyreenheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bruke AEB motorstyringen på den nye motoren?

 

svarer for tor steve... AJL motorstyringen er mappet, noe AEB motorstyringen ikke er.. (motoren og motorstyringen fra gamle bilen til Øystein B)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal dere bruke det samme oppsettet som var i BB-bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at Svebjørn Auto "mapper nøkkelen" over til AJL ecuen så egentlig så er vel ikke det noen stor utfordring...

Spørsmålet er så. Eletrisk gasspjeld på AJL motoren, hvordan blir dette med Wire gasspedal? Bare flytte over AEB spjeldet tenker jeg.

 

Men ser her at AJL og AEB motoren er indentisk mekanisk i utgangspunktet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at Svebjørn Auto "mapper nøkkelen" over til AJL ecuen så egentlig så er vel ikke det noen stor utfordring...

Spørsmålet er så. Eletrisk gasspjeld på AJL motoren, hvordan blir dette med Wire gasspedal? Bare flytte over AEB spjeldet tenker jeg.

 

Men ser her at AJL og AEB motoren er indentisk mekanisk i utgangspunktet.

 

Mekanisk lik betyr ikke nødvendigvis elsktrisk lik. Gasspjeld og kontakten til spjeldet i ledningsnettet er ganske sikkert forskjellig. ECUen styrer jo det elektroniske spjeldet. Jeg har i alle fall sett forskjellige plugger på flere 1,8t nett med og uten elektronisk spjeld.

 

Ellers bør du kanskje lese litt om startsperre her http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer.html

Jeg har ikke personlig tuklet mye med startsperre, men som du ser der skal både nøkkel, instrument og ecu kodes for å passe sammen.

 

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.