#1 Skrevet Oktober 22, 2008 Hei. Skal bytte Fra en AEB motor til en AJL motor i en audi A4. Har tilhørende ECU til AJL motoren og den blir jo da satt inn i bilen. Blir det problemer med startsperre utav dette da AEB nøkkelen skal brukes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 22, 2008 Hvorfor ikke bruke AEB motorstyringen på den nye motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 22, 2008 Ja, det blir krøll. Startsperrestyreenheten og instrumentet må tilpasses til motorstyreenheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 22, 2008 Hvorfor ikke bruke AEB motorstyringen på den nye motoren? svarer for tor steve... AJL motorstyringen er mappet, noe AEB motorstyringen ikke er.. (motoren og motorstyringen fra gamle bilen til Øystein B) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 22, 2008 Skal dere bruke det samme oppsettet som var i BB-bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 23, 2008 (endret) Vet at Svebjørn Auto "mapper nøkkelen" over til AJL ecuen så egentlig så er vel ikke det noen stor utfordring... Spørsmålet er så. Eletrisk gasspjeld på AJL motoren, hvordan blir dette med Wire gasspedal? Bare flytte over AEB spjeldet tenker jeg. Men ser her at AJL og AEB motoren er indentisk mekanisk i utgangspunktet. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=732414post732414 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 24, 2008 Vet at Svebjørn Auto "mapper nøkkelen" over til AJL ecuen så egentlig så er vel ikke det noen stor utfordring...Spørsmålet er så. Eletrisk gasspjeld på AJL motoren, hvordan blir dette med Wire gasspedal? Bare flytte over AEB spjeldet tenker jeg. Men ser her at AJL og AEB motoren er indentisk mekanisk i utgangspunktet. Mekanisk lik betyr ikke nødvendigvis elsktrisk lik. Gasspjeld og kontakten til spjeldet i ledningsnettet er ganske sikkert forskjellig. ECUen styrer jo det elektroniske spjeldet. Jeg har i alle fall sett forskjellige plugger på flere 1,8t nett med og uten elektronisk spjeld. Ellers bør du kanskje lese litt om startsperre her http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer.html Jeg har ikke personlig tuklet mye med startsperre, men som du ser der skal både nøkkel, instrument og ecu kodes for å passe sammen. mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...