Blodig pris på 60.000km service

Anbefalte innlegg

Jeg fikk bakoversveis og er virkelig glad for at jeg fikk et prisoverslag på 60.000km service, hos Orkdal Bil AS i Orkanger sør for Trondheim, før jeg bestilte time.

 

12.145 kr.- for service inkludert - reg.reim skifte (5.145 + 7000) !!!!!!

 

Er dette i tråd med det normale eller er det " de som kjøper importbil skal jaggu meg få svi" politikk som føres ? : pisk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å fortelle hva servicen innebærer er det jo litt vanskelig å si om det er dyrt eller ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

60'Service er som regel ikke billig. De har sikkert tatt med skift av bremsevæske også ? utgjør i underkant av en tusenlapp. Kanskje er det med noe dieselfilter også ? (På bensinmotorene har man pluggskifte på 60')

 

Regreimskift er hvert 5. år eller 60/90/120' avhengig av motorkode. Vannpumpen er også med går jeg utfra, det koster såpass...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I forbindelse med denne servicen kan VAG fortelle meg at det på denne bilen antakeligvis har vært et motorskifte rundt 40.000 km !! I mitt servicehefte (som er på spansk) er det utført en større service ved 22.305km. Bakerst i heftet ser jeg en tillegsbemerkning på denne km. standedn hvor det står "Aktion 42C2" og stemplet av et tysk VW verksted.

 

Noen som vet hva 42C2 betyr ????!

 

Jeg er LITT frustrert i dag kan du si................... :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg selv sjekke om den motoren som står i bilen er den originale ? Motornummer mot chassinummer eller noe slikt. Hvor finner jeg motornummeret ? :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Wathne

Vannpumpen er også med går jeg utfra.

 

Det stemmer. og det stemmer med bremseveskeskift, men det koster ikke mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stian Brenna

Sjekk det dokumentet her: http://www.eichstaedt-elektronik.de/cgi/topdl/download.pl?file=omicheck_vag.pdf

 

Der står det at 42C2 betyr

"Fahrbereichssensor => F125 signal nicht plausible"

 

Hva enn det betyr da :P

 

Ett eller annet signal som er galt sikkert.

 

 

Vi får vente å se om det er noen som vet eksakt hva det betyr. Takker ellers for opplysningene !!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.