#1 Skrevet Oktober 22, 2008 Sliter litt med å få start på vinterbilen. Den gikk når jeg kjøpte den, men på vei hjem begynte den å fuske (bensinkutt) Trodde først det var pumpen som ikke går, og det stemmer på en måte. Er ikke noe feil med pumpen. Prøvde å koble rundt bensinpumperelet å da starter bensinpumpen, og da også bilen. Men byttet til nytt rele, og feilen er der fortsatt. Har lagt merke til at når jeg vrir nøkelen til midt mellom først og andre hakket, så starter bensinpumpen(viskere, varmeapapratvifte og alt sånn starter også da) Men når jeg vrir nøkkelen til det hakket hvor lamper osv kommer i dashbordet, stopper alt det andre(og da også bensinpumpen) Har prøvd med ny tenningslås, uten at dette hjalp. Så hva kan feilen være? Har tenkt litt på den koblingen som settes inn på tenningslåsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 24, 2008 Ingen som har noe tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 24, 2008 Problemet kan være el. bryteren på tenningslåsen, disse sprekker ofte... Men har og vært borti bøyd tenningslås... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 25, 2008 Problemet kan være el. bryteren på tenningslåsen, disse sprekker ofte...Men har og vært borti bøyd tenningslås... Prøvde og bytte tenningslås uten at dette hjalp. Tok da bare av kontakten bak på låsen og satte den over på en annen lås. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 25, 2008 dette kan jo være 101 ting.... feks vakuum, katalysator osv.. men akkurat sånn at bensinpumpa slår inn å ut har jeg hørt et tilfelle av hvor det var "ladebryteren" som sitter på dynamoen, husker ikke helt eksakt hva den heter, men du kan burde sjekke den. Den gjorde visst at releet slo inn og ut heletida. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 26, 2008 dette kan jo være 101 ting.... feks vakuum, katalysator osv.. men akkurat sånn at bensinpumpa slår inn å ut har jeg hørt et tilfelle av hvor det var "ladebryteren" som sitter på dynamoen, husker ikke helt eksakt hva den heter, men du kan burde sjekke den. Den gjorde visst at releet slo inn og ut heletida. Er nok ikke den eller. Når nøkkelen står midt mellom hakk 1 og 2 så fungerer bensinpumpen,varmeapparatet,viskere,blinklys osv. Men med en gang den kommer i hakk 2, så stopper alt dette opp. Eneste som fungerer da, er lampene i dashbordet, og hovedlyktene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 26, 2008 Er ikke sikker på at pumpa skal gå hele tiden. Mener å huske fra 10VT at pumpa går noen sek når nøkkel vris om og deretter stanser. Det bygger opp trykket. Vrir nøkkel videre og pumpe starter å gå når motor starter. Er det ikke en sikkerhetsfunksjon som gjør at pumpe ikke går når motor ikke går? Ved kollisjon hvis rør/slanger ryker så er det lite gunstig at det spyles fult av bensin ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 26, 2008 Skal nok ikke gå hele tiden nei. Men den går ikke i heletatt når jeg kjører starteren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 29, 2008 Virker som det har vært alarm på bilen. Kan dette ha noe med problemet og gjøre. Vil tro at den kanskje kan kan kutte bensinpumpa, men att den tar strøm fra vifte,pussere og alt sånn også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 30, 2008 Lurer også på om det kan være hjernen på bilen? Har den noe med å styre rele osv når jeg slår på tenninga? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 30, 2008 Det er ingen hjerne på en 2.2 sugefemmer, kun på turbo og 2.3. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 21, 2008 Er det noe annet som styrer rele'ene da? Eller er det bare styrestrøm fra tenninga? Går ledninger rett fra tenninga til sikringsboksen eller går de via noe annet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 21, 2008 du har byttet bak stykket på tenningslåset? denn svarte(regner eg med) som er skrudd fast til selve tennings låsen med andre ord denn ledningene kommer inn på?. denne har en vane med og ryke på Golf 2. min er halveis gåen nå. avogtill forsvinner alt lys og vifte, V viskere. hjelper og vri nøylen litt att og framm når dette skjer hos meg. og vet det er bak stykket som er grunnen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 21, 2008 hadde noe alla samme problemet på min og da va det børstan på dynamoen. det virka nesten som om det va tomt får strømm når æ skulle starte den men ellers så funka alt. den kosta 75 kr på en bensinstasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 21, 2008 hadde noe alla samme problemet på min og da va det børstan på dynamoen.det virka nesten som om det va tomt får strømm når æ skulle starte den men ellers så funka alt. den kosta 75 kr på en bensinstasjon. og når den va bytta så starta bilen på eget batteri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 21, 2008 du har byttet bak stykket på tenningslåset? denn svarte(regner eg med) som er skrudd fast til selve tennings låsen med andre ord denn ledningene kommer inn på?. denne har en vane med og ryke på Golf 2. min er halveis gåen nå. avogtill forsvinner alt lys og vifte, V viskere. hjelper og vri nøylen litt att og framm når dette skjer hos meg. og vet det er bak stykket som er grunnen. Jepp, bytta hele tenningslåsen. Men ikke den "kontakten" som man setter på tenningslåsen. Noen som har tegning av dette så hadde det vært enklere og forklart hadde noe alla samme problemet på min og da va det børstan på dynamoen.det virka nesten som om det va tomt får strømm når æ skulle starte den men ellers så funka alt. den kosta 75 kr på en bensinstasjon. Hmmm, hvilke feil fikk du da? Att den drar dårlig på starteren også? For min drar raskt rundt starteren. Det er bare det at bensinpumpen ikke starter når nøkkelen står i posisjon 2. Men starter mellom 1 og 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 21, 2008 ja starteren mene æ virka normalt. så starta bilen av og till når den fikk litt kontakt. men så stoppa den. pumpa skal bare gå ei lita stund når du vrir på tenninga. det som skjedde var at mista all motor kraft helt til den stoppa. så prøvde og starte den igjen så ville han ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 21, 2008 Prøvde meg litt i paint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 21, 2008 ja starteren mene æ virka normalt. så starta bilen av og till når den fikk litt kontakt. men så stoppa den.pumpa skal bare gå ei lita stund når du vrir på tenninga. det som skjedde var at mista all motor kraft helt til den stoppa. så prøvde og starte den igjen så ville han ikke. Synes det er rart jeg. trodde børstene kun var for lading sin del:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 21, 2008 joda syntet set va rart æ og har ikke funnet ut korden dette funker men æ ville prøvd og bytta den er bilig og enkelt. av men 3 mutre og av med det plast dekselet så 2 skrua som holder børsta. sto ute på kempings plassen og jore det over en stor hump. fint med høyye biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 21, 2008 Jepp. Vet hvordan det er. Byttet en to-tre ganger tidligere på typ44, men aldri hadd denne feilen. Har dynamoer liggende, så er jo kjapt og teste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 21, 2008 da har du byttet dem tidligere en æ jorde. min mesta helt kontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 21, 2008 da har du byttet dem tidligere en æ jorde. min mesta helt kontakt. Hadde du lading da? Bytta pga at bilene stoppet å lade jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 21, 2008 ja hadde lading helt til jeg mista alt. bilen bare stoppa. men det va ingen ting igjen av børstan. hang nesten løus inni dær. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 21, 2008 ja hadde lading helt til jeg mista alt. bilen bare stoppa.men det va ingen ting igjen av børstan. hang nesten løus inni dær. Skjedde til meg også. Mistet ladingen, og så stoppa bilen når batteriet ble tomt pga at bensinpumpa stoppa. Men det var på en 10vt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...