Startproblemer på Audi 100 2,2

Anbefalte innlegg

oki min han bare stoppa helt uten vidre så filte æ litt så blei æ slept til bake tel dær æ skifta børstan så bytta æ dæm. så starta æ bare bilen helt normalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, var ikke dårlige børstene i allefall :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg gitt den et lite forsøk jeg og :P Snodig sak herre....

Som Marius sier så funker alt helt til man tipper nøkkelen over til "kjøremodus" hakket på tenninga.

Har leita overalt etter noe form for startsperre, men etter en liten prat på Møller så kom hvertfall ikke denne bilen med startsperre før i 91'.

Har prøvd å finne noe form for koblingsskjema til bilen, men det er HELT sjangseløst :-/ Noen som har noe tips der?

Det såkalte "bensinpumpereleet" ser ut til å være et multifunksjonsrele som styrer flere funksjoner når bilen skal starte.

Skal forsøke med et helt nytt rele i morgen om ikke verkstedgutta på Møller har noen andre formeninger..

 

Har forsøkt å måle litt på releet, men uten koblingsskjema ( Står heller ikke noe på releet ) så er det litt sjangseløst :-)

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koblingskjema får du i Haynes bøkene for 100/200 du kjøper på biltema :)

Fant noe om drivstoff rele og teningslås da jeg kikka isted..

 

Så hvis jeg fårstår dere rett? , så fungerer alt så lenge du holder nøkkelen i posisjon 1-2- -4..... men ikke i posisjon 3 som er "kjørestilling"...

Men får dere start på bilen i posisjon 4?..... slik at bilen går på startern men stopper når du setter den tilbake til hakk 3...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har funnet en ettermontert alarm, forske litt på denne først:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alarmen ser ut til å være noe ettermontert.. Det er av typen Bosch og har bosch-nr: 0335411013

Det er hvertfall det nummeret som står på "Releet" som er under rattstammen.

 

Ut ifra ledningene som går ut av reelet så går disse til følgende:

 

1 til bakluke

1 til nøkkel på bakluke (Sikkert av/på-slåing av alarm) SNODIG SAK! :P

1 til panser

1 til horn

2 til bensinpumpereele

 

Og sammen med den som går til bensinpumpereelet så går det en y-kobling til et annet reele jeg ikke kan se.

 

Har forsøkt å "tjuvkoble" alarmen (jaja... :P) men da ender jeg bare opp med samme symptomene som når jeg brukobler alle koblingene i bensinpumpereleet.

 

Bensinpumpe og annet el. funker helt frem til "hakk to" på tenning.

 

Kan alarmen være koblet opp mot et annet reele som kan medføre noe slikt?

 

Skal prøve å ta ut tenninga i morra også, se om den er koblet til en annen boks som står med alarmen. Må jo finnes en annen boks som tar seg av "logikken" til alarmen :)

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres veldig likt ut som "alarmen " jeg hadde på Granadaen min det der. var bosch det også. Var en rele lignende boks som var "hjernen" Var veldig effektiv hvertfall. endte med at jeg fikk tak i orginalt ledningsnett med tenningslås som jeg satt inn i stede. Men er helt sikkert mulig å tjuvkoble på en måte.

Fikk vite senere av en gammel ringrev at for å Deaktivere alarm etter motorstopp(eller hva han nå kalte det ) så var det en manuel prosedyre (les trykk knapp, vrinøkkel en gang, åpne døra , trykk en gang til

dette hjelper sikkert ikke men lykke til :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du ikke fått fiksa det her enda? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker på min Audi at der var det temp føleren i motoren som lagde trøbbel... For den sendte signal om at motoren kokte når den egentlig var helt iskald å dermed starta ikke bilen heller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker på min Audi at der var det temp føleren i motoren som lagde trøbbel... For den sendte signal om at motoren kokte når den egentlig var helt iskald å dermed starta ikke bilen heller..

 

Men det forklarer ikke at man kan koble seg forbi releet til bensin pumpa og da starter bilen :)

 

Tror nok fortsatt det er det jeg har fortalt deg i pm Marius :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.