Er jeg forpliktet til å kjøpe en del som er bestillt inn på møller?

Anbefalte innlegg

Hei

Var oppom møller for noen uker siden, da ene ryggesensoren var defekt. De kjørte en kjapp diagnose på bilen og fant ut feilen. De bestillte så opp en ny sensor. Noen dager etter virka ryggesensoren som den skulle, regner med det var en kabel som ikke stod helt i eller no. Og nå har de ringt meg fra møller, jeg forklarte dem situasjonen, men de sa jeg var nødt til å kjøpe delen, pga lageret deres ikke ville ta tilbake delen. Syns dette høres rart ut...

Jævla sensoren koster jo 1300,- og jeg trenger den jo ikke...: bh :

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tysklandsbestilte deler er det ingen retur...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke tysklandbestillt nei.. Var fra ett lager i oslo om jeg ikke tar helt feil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke tysklandbestillt nei.. Var fra ett lager i oslo om jeg ikke tar helt feil..

Om du ikke husker helt feil. Da burde du sjekke det opp! Har fått beskjed hver gang om at deler fra tyskland er det ikke retur på. På andre ting innad i landet har det vært retur på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel ta å ringe dem i morgen da.. Men husker at han sa at delen skulle komme dagen etter, og SÅ kjapp levering har de nå vel ikke fra tyskland..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo møller som stilte diagnosen.

de mente at føleren var ødelagt, men når den ikkje er den så er det møller som har stilt feil diagnose.

Da kan ikkje forlange at du skal betale for den.

De har jo ikkje sjekket for dårlig kontakt eller noke. Bare kjørte diagnose og sett at den føleren ikkje fungerte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tysklandsvarer pleier å ta en uke for møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo møller som stilte diagnosen.

de mente at føleren var ødelagt, men når den ikkje er den så er det møller som har stilt feil diagnose.

Da kan ikkje forlange at du skal betale for den.

De har jo ikkje sjekket for dårlig kontakt eller noke. Bare kjørte diagnose og sett at den føleren ikkje fungerte

Har ikke tenkt på det på den måten. Men er jo naturligvis helt korrekt. Skal jo selvfølgelig ikke betale for den når man tenker slik på det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du hentet delen hos de da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Niks.. De etterlyste meg i går pr. tlf...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, da er det bare å si du ikke skal ha delen. De kan aldri tvinge deg til å kjøpe noe. Har bestilt flere ganger jeg hos møller som de har sendt tilbake, pga jeg har funnet ut jeg ikke har trengt det, handlet et annet sted som har inne, eller slik. Aldri hatt noe problem med det.

Fikk også moren min til å bestille noe saker for meg en gang. Det var ikke så lurt, hun klarte bestille pakninger for 6 tusen kroner, så jeg fikk bakoversveis når jeg kom å skulle hente pakninger for 1500,- som jeg trodde hun hadde bestilt :P Og da har de alltid bare kunne sendt tilbake eller legge det på lageret sitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når eg bestiller deler som må bestilles fra tyskland så må eg forhånds betala. det er vel det samme resten av landet og vel??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke snakk om tysklandsdeler i dette tilfellet da.

Men jeg får bestilt tysklandsdeler uten å forhåndsbetale jeg. Kjenner ingen på møller. (eller, de veit jo hva jeg heter, hva slags bil osv når jeg kommer men :P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. For da han ringte meg første gangen, da jeg sa at jeg ikke trengte delen, sa han at han måtte ringe lageret å spørre om de kunne ta delen tilbake. Han ringte meg så opp igjen å sa at de ikke kunne ta den tilbake, så jeg måtte komme å kjøpe den. Jævla merkelig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når eg bestiller deler som må bestilles fra tyskland så må eg forhånds betala. det er vel det samme resten av landet og vel??

Aldri måtte forhåndsbetale deler fra Tyskland men har registrert det på meg i systemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er snakk om en del forhandler ikke får returnert uavhengig om det er innenlands eller utenlands del så er du pliktig til å kjøpe den. De kan faktisk sende deg regning som går til inkasso hvis du ikke betaler den.

Lønner seg nok for deg å snakke med delepersonalet selv og høre om det er noen mulighet for retur eventuelt mot at du betaler litt for det.

Har hatt kunder på jobben som ikke ville ha delen og da mener jeg de slipper å betale moms, men betaler da for delen og får ingen ting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virkelig noen som går med på å betale 75% av prisen for så å ikke få noe?

Da hadde jeg heller tatt delen og prøvd å solgt den videre eller no.. Ren prinsippsak :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg heller tatt delen og prøvd å solgt den videre eller no.. Ren prinsippsak :)

Jepp er noen. Er spesielle deler som det ikke er store salgsmuligheter på da. Delene går som regel rett i søppel containeren etter en stund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner skjønner. Men saken her omhandler jo Møller, som er huge.. De har nok egentlig ikke de helt store problemene med å returnere varer til lagret sitt. Evt. ta en oppsamling å sende en gang i mnd. :)

Formoder at du ikke jobber på møller? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner skjønner. Men saken her omhandler jo Møller, som er huge.. De har nok egentlig ikke de helt store problemene med å returnere varer til lagret sitt. Evt. ta en oppsamling å sende en gang i mnd. :)

Formoder at du ikke jobber på møller? :P

Jobber ikke på Møller, men jobber på Opel/Chevrolet/Nissan verksted og det var snakk om en Opel del.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det snakk om at Møller har gjort en feil når de satte diagnosen på problemet. Da MÅ jo ikke kunden kjøpe denne sensoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er det ikke, for hele deleprisen uten moms, er 80% av total utsalgspris :)

Men når Møller stiller diagnose og sier at sensoren er feil, og du selv sier at den begynte å virke igjen, så har det jo vært en reell feil der. Det er useriøst å si at Møller får ta skylda for at det er bestilt en del du etter litt tid ikke trengte, på din forespørsel.

Feilen var jo reell nok når dem stilte diagnose, og jeg er rimelig sikker på at hadde du hatt dignoseverktøy selv, og testa med det som resultat at sensoren var defekt, så hadde du gått rett på Møller for å bestille denne sensoren uten å sjekke noe mer etter dårlig kontakt osv.

Når du sier at sensoren plutselig virker igjen, det er sjelden at ting reparerer seg selv. Håper ikke du må innom Møller igjen for å kjøpe den delen du kanskje har fått dem til å ta i retur på nå, periodiske feil forekommer jo innimellom. Så for din skyld håper jeg det virkelig bare var dårlig kontakt.

Betalte du forresten noe for den diagnosetesten?

Ellers lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ringe dem i morgen å høre hva de sier :) Og ja, jeg må nok betale for den diagnosen. Helvettes irriterende, da jeg faktisk selger diagnoseutstyr.. Kunne med andre ord sjekka dette selv med ett av de 15 produktene jeg har som passer til VAG :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør veldig pent du, så skal du se det ordner seg for greie gutter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Fredrik sier, spør pent så kanskje det ordner seg. Hadde en lignende sak hvor jeg bestilte senkesett, men så ble bilen stående pga havarert automat-kasse så jeg hadde ikke helt behovet for senkesett lenger. Dette var bestillingsvare fra Tyskland, men de forsto selvsagt godt problemet mitt og sendte delene i retur. Dette var Hellanor i Fredrikstad da, og ikke Møller, men god service uansett!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.