Anbefalte innlegg

Noen fortalte at man kunne slå inn chassinummeret på internett for å finne servicehistorikk på nummeret. Noen som kjenner til dette og eventuelt linken til siden ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at dette finnes i USA (carfax.com) men har ikke hørt om noe tilsvarende i noen Europeiske land.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en norsk eller tysk bil så er det jo bare å dra innom en merkeforhandler det, så finner han det meste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norske merkeforhandlere kunne ikke hente ut "alle" opplysninger om det var en importbil. Bare biler innenfor en spesiell region. Dette fortalt av Orkdal Bil AS i Orkanger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bernhard Reknes

Norske merkeforhandlere kunne ikke hente ut "alle" opplysninger om det var en importbil. Bare biler innenfor en spesiell region. Dette fortalt av Orkdal Bil AS i Orkanger.

 

Delvis sant. Det er sant at de ikke kan hente ut på alle tyske biler (Derfor skrev jeg i sted at de kan hente ut det meste, i stedet for å skrive at de kunne finne alt), ettersom det brukes tre forskjellige systemer i tyskland.

Men de kan få fram alt fra det systemet som fabrikken bruker, for det har de full tilgang til.

Men det som ikke stemmer med det de sier (såvidt jeg vet) er at det er en spesiell region. Såvidt jeg vet så er forhandlerne som bruker dette systemet spredd over hele Deutschland.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Region var ordet som ble brukt hos Orkdal Bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.