S2: blåser sikring når jeg prøver å koble inn diff-sperren

Anbefalte innlegg

Hei

Har hatt problemet siden jeg kjøpte bilen i juni. Er snakk om en 91 s2 med 3B motor.

Når jeg prøver å koble inn diff-sperren på knappen blåser jeg sikring nr 12 ( mener jeg å huske ). Speedoet dør ut og null servostyring. Alle disse komponentene går på samme sikring.

Så jeg lurer på hvor jeg egentlig skal begynne. Er styrenheten til diffen et problem på disse eller kan det være defekt diff-bryter?

Diffbryteren var ikke å oppdrive da de sluttet å produsere den i 7måned 2007 fikk jeg opplyst idag.

Noen som har vært borti dette før?

Takk for tips og råd!

MVH

Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har hatt problemet siden jeg kjøpte bilen i juni. Er snakk om en 91 s2 med 3B motor.

Når jeg prøver å koble inn diff-sperren på knappen blåser jeg sikring nr 12 ( mener jeg å huske ). Speedoet dør ut og null servostyring. Alle disse komponentene går på samme sikring.

Så jeg lurer på hvor jeg egentlig skal begynne. Er styrenheten til diffen et problem på disse eller kan det være defekt diff-bryter?

Diffbryteren var ikke å oppdrive da de sluttet å produsere den i 7måned 2007 fikk jeg opplyst idag.

Noen som har vært borti dette før?

Takk for tips og råd!

MVH

Lars

Tror jeg kan ha bryter til deg. Skal se på "lageret" i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke klipt ledningen til fartsbegrenseren på sperra slik at den kan ligge til gods ? Dette er jo hastighets signalet..

Ledningen er blå og hvit og finnes på høyre side under baksete der den går inn på styresentralen til sperra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke klipt ledningen til fartsbegrenseren på sperra slik at den kan ligge til gods ? Dette er jo hastighets signalet..

Ledningen er blå og hvit og finnes på høyre side under baksete der den går inn på styresentralen til sperra..

Det var min første tanke også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah! Det har jeg faktisk ikke sjekket. Ledningen skal jo klippes uansett så jeg får ta en kikk imorgen. Takk for tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig kontakt i sticket på bryteren. Nå får jeg koblet inn og ut sperren uten at sikringen ryker.

Ledning er nå klippet. Vill jubel!

Takker for hjelpen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.