#1 Skrevet Oktober 23, 2008 Hei. Skal lakke bilen min, å lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med noen spørsmål. Gjerne PM siden det sikkert er noen dumme spørsmål her. Men kan ta det ene nå. Bilen skal lakkes i RS4 blå (mungello blå) så har jeg kjøpt noe flakes svarte mid size flake, vil dette ha noen effekt hvis jeg blander i lakken eller er det liten vits? har også noen sølv flakes er dette noe å blande sammen? Gjerne legg inn bilder hvis noen har. Takk for hjelp... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 23, 2008 vist du mikser med flakes så vil det vises. men vist du har i flakes så kommer det til å bli vanskelig å utbedre skader ved en senere anledning ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 24, 2008 Liker ikke flakes!!! Hilsen lakkerer.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 24, 2008 Men blir det værre med flakes? Hvorfor liker du ikke flakes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 24, 2008 Er noe dritt å sprøyte, og krever mye klarlakk, med mellomsliping. Mye jobb, og så syns jeg det ser harry ut. Og som nevt tidligere, et helvete vist du får en skade, og må lakke opp deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 24, 2008 Jepp. Tviler på at forsikringsselskapet dekker ekstraarbeidet med mellomsliping etc ved lakkering hvis du skader bilen. Ville nok heller gått for en metallic-lakk med mye effekt i. Men, for all del... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 24, 2008 Jeg synes nå det høres litt tøft ut med denne blåfargen med sorte flakes om resten av listverk, rails osv blir sort. Men som sakt synes det hørtes bra ut, men ikke med for mye og for all del prøvesprøyt ei plate på 60x60 el. for å få et inntrykk av hvordan det kan bli. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 25, 2008 regnbueflakes ser myyye finere ut på ei sånn farge...kompis av meg fikk lakkert Audi Cabben sin Blå/Rød med regnbueflakes...ble ekstremt pent i sola..=o) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 25, 2008 har du bilde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 25, 2008 Kommer vel litt an på hvordan resultat man vil ha? Rått/tøft, bling eller tyggis..? men Stein-Erik, er det A4'n som du tenkte å selge du skal lakke? Hvem tar jobben? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 25, 2008 nei er ikke a4`en, er en boble jeg holder på med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 26, 2008 Hvor stor kompressor tank burde jeg ha... ser det holder med 2-3bars trykk. men greier jeg meg med en tank på 10-15liter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 26, 2008 Kommer jo alt an på hvilken sprøyte du har og hvor stor kapasitet det er på det som fyller tanken. På det lakkutstyret jeg har prøvd (det vi har på jobb) holder det iallefall ikke med 2 bar, men det er LFHP (low flow high pressure) sprøyte. Slipper da at delene flagrer veggimellom som fort blir er problem på high flow sprøyter, dog ikke noe problem på en bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 26, 2008 Trur ikke du kommer så langt med den kompressoren. Anbefaler en HVLP overkoppsprøyte til sprøyting av fargen, og en underkoppsprøyte med tilpasset dyse til flakes. Husk at flakes krever større dyse enn vanlig lakk, og at sprøyta må ristes jevnlig underveis slik at flakes`a samler seg i sprøyta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 26, 2008 Siden du har peil (er vel lakerer?), kan du gi oss en kjapp innføring i hvor og når det lønner seg å velge hvilke sprøyter samt over- eller underkopp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 27, 2008 Bruker IWATA WB400 på vannbase, IWATA W400 med 1,2 dyse på klarlakk, IWATA W400 med 1,3 dyse på non-sanding, plastprimere og 2K acryl. Bruker SATA HVLP med 1,8 dyse til slipefyller. Alle disse sprøytene er overkopp-sprøyter. Har ikke brukt sprøyte med underkopp på ca 10 år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...