Bytte clutch A6 4B - Slitt eller lekkasje? Anbefaling?

Anbefalte innlegg

Har en 2001 A6 TQ som jeg chippet for et år siden. Rett etter dette merket jeg at den begynte å slure litt rundt ca 4000 omdreininger. Trodde da at clutchen var på vei til å ryke, så kjørte usedvanlig pent en periode. Etter et par uker ble jeg litt tyngre på foten og den har vært kvikk og rask inntil nå nylig.

 

Dama hadde kjørt fra Tønsberg til Lillestrøm og tilbake. Hun sa det luktet svidd når hun kom frem til Lillestrøm, og var rimelig sikker på at hun ikke hadde kjørt med foten på clutchpedalen. Nå har den da begynt å slure litt igjen og lurer på om det kanskje er lekkasje på simringen eller noe lignende siden den har holdt så lenge etter første merkbare sluring?

 

Jeg kan kjøre normalt uten sluring. Det først når jeg klemmer litt til at den glipper litt.

 

Dersom jeg da må bytte, er det like greit med en original-clutch eller finnes det andre alternativer som tåler litt mer?

Evt noe som er billigere og tåler mer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.