FORTSATT null handbrekk, audi 90 :(:(

Anbefalte innlegg

armen på bremscalippteren der handbrekket er, henger og er veldig treg/går ikke i det hele tatt, finns det noen reparasjons-muligheter. eller er det bare å skifte heile skiten?

mangler fullstendig handbrekk og armen ser ut til å ha hengt seg opp på maks, men calippteren bremser ved vanlig bruk.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standard feil det der. Kan overhale og bytte pakninger.. Eller kjøpe ny.. Problemet er at armen ruster fast pga dårlig pakning. Jeg overhalte mine, det funket gull ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er de å åverhale da? grei jobb??

sted å pris for overhalingssett??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Repsett med pakninger, kr 100-300, muligens Biltema, i hvertfall Mekonomen.

Av med hjul, av med vaier, løsne lufteskrue og br.slange mens calipper sitter fast.

Av med calipper fra festet, vekk med klosser, pumpe til stempler faller ut.

Av med br.slange.

Vaske stempler, fjerne rust utenpå stempelet med stålbørste og fint sandpapir.

Stikke opp hull som går inn i stempelets pakningsspor.

Vekk med pakningen og støvmansjetten fra huset.

Spraye innvendig med 5-56 el for å spyle bort møkk, skrape og tørke bort rust og grums inni spor til pakning.

Huset fast i skrustikke, skru av mutter som holder retur fjær.

Spraye på armen, vri 100 ganger frem/tilbake på arm, løfte den litt, spraye mer, etc.

Om man gidder montere smørenippel på huset inn mot arm (ref nordicaudi-nettside, har ikke link) så det holder evig, og ikke bare i 2 år.

Sette inn ny pakning, smøte med calipperfett på pakning, hele stempelet og den store"skruen" i senter inni calipper.

Tre støvmansjetten litt på stempel i ene enden og på plass i hus på andre enden, trykke stempel inn.

Når stempel har entret pakning og støvmansjett sitter på plass, presse stempel inn samtidig som man skrur med tang (dette skjønner man mer av når man har sett hvordan huset ser ut inni med stor skrue).

Skru stempel helt inn.

Montere skrue til fjær, tre på fjær. (denne linja kan man gjøre før stempel monteres).

Overhaling ferdig, alt beveger seg bra igjen, siden armen er smurt og stempel ikke lugger fast pga tørre og møkkete pakninger og rust på stempel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jøss, såg jekla bra ut.

hvorfor får jeg ikke et slik svar hver gang jeg legger inn en ny tråd her.....? :)

greit sted å få kjøpt pakninger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han skreiv hele regla han ja.. heh! Hadde ikke så god tid da jeg skrev istad :) Kjøp på mekonomen. Betalte 150kr pr side jeg med ny luftenippel..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har overhalt kalippteren. stemplene går fint. armen til håndbrekket gikk etter hvert riktig så pent og pyntelig.... men uansett hvor lett hendelen går, så gir den ikke noe utslag på bremsen. hendelen beveger seg..... stempelet står like gdt i ro...

hvorfor?

er heile dritten gått ad dundas sikkert??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut av dette?

Kan ikke helt skjønne at noe skal kunne gå galt i slik operasjon, forutsatt at du har vridd armen tilbake i normal stilling før montering. Dvs at du har satt på plass den skruen som både holder returfjør men som også sørger for at armen ikke går for langt tilbake.

Det er ikke mye stempelet skal bevege seg ved utslag av armen.

Pump med pedalen og luft bremsene. Når klossene ligger inntil og pedalen virker så kan du forsøke å dra i brekket, da skal stempelet bevege seg litt og nok til å bremse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke prøvd regelrett akkurat det du sier der, men hittil så har ikke brekket fungert i det hele tatt nei... ble til at jeg fikk skaffa meg en bruka calipper, så nå har jeg i hvertfall bra brekk på ei side. og det gikk også igjennom på eu-kontrollen. så da sier jeg meg fornøyd med det jeg..... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.