Anbefalte innlegg

Dæven, det der så interessant ut... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, hvordan fungerer dette på aluminium mon tro... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"StripAll inneholder natriumhydroksyd og virker etsende på lettmetaller som Aluminium og Magnesium."

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"StripAll inneholder natriumhydroksyd og virker etsende på lettmetaller som Aluminium og Magnesium."

 

Det jeg var redd for ja, at det var for kjemisk agressivt for lettmetaller. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en dunk stående...

Fungerer det? Tja det spørs hva man dypper...

 

Har dyppet en bakstilling til e30.. der det er lakk så sliter den noe med å komme igjennom. Men hvis man pusser bort det så går det ganske fort og blir meget bra..

 

Prøvde også ett reimhjul som lå natta over, det ble også helt blankt.

 

Så prøvde jeg noen fjærer.. de lå lenge før lakken løsnet, også ble det reint under.

Hvis jeg får igjen kamera mitt snart så skal jeg få tatt no bilder av hvordan ting blir..

 

Men varme er nesten ett must... prøvde først med kald men da skjedde det "lite" og tok lang tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan behandler man brukt StripAll, som spesialavfall?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan behandler man brukt StripAll, som spesialavfall?

 

Sitat:

"I ubrukt tilstand kan den ferdige blandingen slippes ut i kloakk/avløp, forutsatt at det blandes med minimum 20 deler vann.

Bad som er brukt må før utslipp vurderes ut i fra hva som er tilført av rust, maling, lakk, olje etc., og ev. behandles som spesialavfall."

Sitat slutt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en dunk stående...

Fungerer det? Tja det spørs hva man dypper...

 

Har dyppet en bakstilling til e30.. der det er lakk så sliter den noe med å komme igjennom. Men hvis man pusser bort det så går det ganske fort og blir meget bra..

 

Prøvde også ett reimhjul som lå natta over, det ble også helt blankt.

 

Så prøvde jeg noen fjærer.. de lå lenge før lakken løsnet, også ble det reint under.

Hvis jeg får igjen kamera mitt snart så skal jeg få tatt no bilder av hvordan ting blir..

 

Men varme er nesten ett must... prøvde først med kald men da skjedde det "lite" og tok lang tid.

 

Hvordan varmet du det opp? Bruker du en slik varmer som de selger der? Hadde vært konge med litt bilder. Så det er slik at så lenge det er rust så blir det bra, men hvis det er lakk, så tar det lenger tid. Helst slipe lakken først da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der ting er skikkelig lakkert (ikke med sprayboks fra biltema osv) sitter lakken såpass godt at vesken sliter med å komme igjennom..

Tok en gammel varmtvannsberer å skar av toppen på den. lagde en rist som gjør at ikke det du legger oppi havner på varmekolben, satt den på laveste temp (ca 60grader på den gamle jeg brukte) fylte oppi vann og pulver..

 

Bruker det som er skjært av som lokk, for det damper bort endel veske .

Også kobler jeg av strømmen når jeg ikke bruker den.. for å slippe å etterfylle vann.

 

Det virker som det bare er vann som damper ut, en kompis smakte på det som lå oppi lokket lissom å mente det bare var vann... Jeg er ikke i nærheten engang uten skikkelige gummihansker..

 

Den varmekolben de selger funker nok godt den. men har en kompis som er rørlegger så det blei å prøve en varmtvannsbereder først..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.