Anbefalte innlegg

På 80'n så viser ikke bensinmåleren i instrumentpanelet riktig. F.eks. når måleren viser halv tank så er det ikke mer enn 10-15liter drivstoff igjen på tanken. Noen som vet hva dette kan skyldes? Er det noen mulighet for at måleren bak i selveste tanken kan ha "hengt seg opp"? Evnt. noen tips for å utbedre dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du demonterer instrumentpanelet så kan tankmåleren justeres. Det sitter, om jeg ikke husker helt feil, et lite tannhjul i nedre kant av instrumentet som kan dreies rundt. Dette vil påvirke stillingen på nåla. Vet ikke om dette hjelper i ditt tilfelle, men er verdt et forsøk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

Om du demonterer instrumentpanelet så kan tankmåleren justeres. Det sitter, om jeg ikke husker helt feil, et lite tannhjul i nedre kant av instrumentet som kan dreies rundt. Dette vil påvirke stillingen på nåla. Vet ikke om dette hjelper i ditt tilfelle, men er verdt et forsøk.

 

Riktig! Jeg har justert min slik at det er igjen ca 5-10 liter når nåla passerer siste streken. Så vet jeg at jeg ikke kjører tom.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er klar over denne. Du greier også å justere denne fra utsiden uten å demontere instrumentpanelet, da det går en pinne fra tannhjulet og fram til utsiden. På framsiden ser denne likedan ut som "pinnen" til trip-telleren, bare at den stikker ikke langt ut (den går omtrent akkurat jevnt med glasset).

Så jeg har prøvd å justere på denne, men jeg er usikker på om jeg har greid å justere den nok (den er som sagt vankelig å få tak på fra framsiden). Så derfor tenkte jeg på å skru ut panelet ja og ta det fra baksiden... er allikevel nødt ut med instrumentene for å skifte en pære eller to bak der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eskild Leikanger

Ja er klar over denne. Du greier også å justere denne fra utsiden uten å demontere instrumentpanelet, da det går en pinne fra tannhjulet og fram til utsiden. På framsiden ser denne likedan ut som "pinnen" til trip-telleren, bare at den stikker ikke langt ut (den går omtrent akkurat jevnt med glasset).

Så jeg har prøvd å justere på denne, men jeg er usikker på om jeg har greid å justere den nok (den er som sagt vankelig å få tak på fra framsiden). Så derfor tenkte jeg på å skru ut panelet ja og ta det fra baksiden... er allikevel nødt ut med instrumentene for å skifte en pære eller to bak der.

Om jeg ikke tar feil kan denne justeringsskruen dras ut før montering, slik at den stikker litt utforbi glasset. Du kan da siden justere det du vil, og etterpå trykken den inn igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

Om jeg ikke tar feil kan denne justeringsskruen dras ut før montering, slik at den stikker litt utforbi glasset. Du kan da siden justere det du vil, og etterpå trykken den inn igjen.

 

Hmmm, det var jeg ikke klar over. Får se om jeg får tid til å se på det i morgen. Skal i allefall skru litt bil allikevel da... skal av med toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mykje det samme problmet på min og, den henger i starten, men så stuper den veldig fort når den har gått ca 200km. Før 150km så står den alltid på max.

 

Tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roar Stegegjerdet

Har mykje det samme problmet på min og, den henger i starten, men så stuper den veldig fort når den har gått ca 200km. Før 150km så står den alltid på max.

 

Tips?

 

Det bare er sånn....er slik nå, og var slik på gt'n jeg hadde også. Den holdt seg på max i ca 20-25mil. Men fra da den viste 17 liter igjen på tanken kjørte jeg ofte opp mot 30 mil uten prob. Og jeg kjørte sjelden EU-norm... :D

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.