Anbefalte innlegg

Hei..

I det sist har jeg lagt merke til at når jeg kjører med kald motor hyler den fra ca. 2800 omdreininger til rundt 3000?

Jeg har på følelsen av at det kansje er turboen som begynner å bli sliten?

Eller er dette vanlig på 1,8t motorene?

 

Vet ikke om at det kansje kan ha noe å si at da jeg skiftet resirken, fant jeg ikke noe stempel i den gamle?: eek :

Så er tydelig at ham jeg kjøpte bilen fra har kjørt en stund med defekt resirk.

+ at det hender seg at når jeg gir på så kan det komme en høy og kort "pfft" lyd en stund etter at jeg har sluppet opp gassen.

 

Ja jeg vet at man ikke skal gi på før motoren er driftsvarm, og det har jeg heller ikke gjort.

bare gitt litt turtall før jeg har skiftet gir..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk olje og om det kommer inn og ut fra turbo, hvis du har kjørt med lite olje kan slangene inn og ut av turboen ha tettet seg etter at du har fylt. Hvis jeg forstår deg riktig når du mener "hyling" da, fikk turbohavari som resultat jeg iaf. lærte det den harde veien :P

Men fikk større turbo, så klager ikke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D var jo en grei unskyldning for å skifte turbo, ja;)

 

Skal ta en titt på olja når jeg går ut nå.

Så skal jeg få skrudd ned turboen nå til helga å ta en titt på den.

 

Noen tips om hva jeg bør se etter når turboen er ute?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en 115 hk TDI Passat 2003 m der en underlig hyling begynte. Så gikk det ca 14 dager så røk turboen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat.

Så burde begynne å se meg rundt etter ny turbo?

 

andre som har vært borti en hylelyd fra turbo\motorrom?

 

litt offtopic her:

Hvilke turboer er der på markede som ikke koster sykt mye penger, men kan erstatte K03 en?

Uten særlig med modifikasjoner..og kansje gir litt mer effekt..?

Jeg vet godt om K04 en;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde mere en skrikelyd i min... Men det var strammehjulet til register reima som satt fast..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden den kun skriver når tellern nærmer seg 3000 skulle man trodd at det var turboen.

Men siden det kun er over et såpass lite spekter som 2-400 omdreininger, og jeg trenger ikke ha særlig med pådrag for at den skal hyle, så begynner jeg å lure.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.