#1 Skrevet Oktober 25, 2008 Hei.. I det sist har jeg lagt merke til at når jeg kjører med kald motor hyler den fra ca. 2800 omdreininger til rundt 3000? Jeg har på følelsen av at det kansje er turboen som begynner å bli sliten? Eller er dette vanlig på 1,8t motorene? Vet ikke om at det kansje kan ha noe å si at da jeg skiftet resirken, fant jeg ikke noe stempel i den gamle? Så er tydelig at ham jeg kjøpte bilen fra har kjørt en stund med defekt resirk. + at det hender seg at når jeg gir på så kan det komme en høy og kort "pfft" lyd en stund etter at jeg har sluppet opp gassen. Ja jeg vet at man ikke skal gi på før motoren er driftsvarm, og det har jeg heller ikke gjort. bare gitt litt turtall før jeg har skiftet gir.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 25, 2008 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 26, 2008 Sjekk olje og om det kommer inn og ut fra turbo, hvis du har kjørt med lite olje kan slangene inn og ut av turboen ha tettet seg etter at du har fylt. Hvis jeg forstår deg riktig når du mener "hyling" da, fikk turbohavari som resultat jeg iaf. lærte det den harde veien Men fikk større turbo, så klager ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 27, 2008 D var jo en grei unskyldning for å skifte turbo, ja;) Skal ta en titt på olja når jeg går ut nå. Så skal jeg få skrudd ned turboen nå til helga å ta en titt på den. Noen tips om hva jeg bør se etter når turboen er ute? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 27, 2008 Hadde en 115 hk TDI Passat 2003 m der en underlig hyling begynte. Så gikk det ca 14 dager så røk turboen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 27, 2008 Akkurat. Så burde begynne å se meg rundt etter ny turbo? andre som har vært borti en hylelyd fra turbo\motorrom? litt offtopic her: Hvilke turboer er der på markede som ikke koster sykt mye penger, men kan erstatte K03 en? Uten særlig med modifikasjoner..og kansje gir litt mer effekt..? Jeg vet godt om K04 en;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 27, 2008 Hadde mere en skrikelyd i min... Men det var strammehjulet til register reima som satt fast.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 27, 2008 Siden den kun skriver når tellern nærmer seg 3000 skulle man trodd at det var turboen. Men siden det kun er over et såpass lite spekter som 2-400 omdreininger, og jeg trenger ikke ha særlig med pådrag for at den skal hyle, så begynner jeg å lure. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 28, 2008 flere som har innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...