#1 Skrevet Oktober 25, 2008 (endret) Da den gamle fordeleren smeltet, kjøpte jeg en nye en på NBS. De hadde desverre ikke en med samme del nr. så jeg kjøpte en som var nesten lik, bare at denne hadde vakum klokke. Monterte denne justerte timinga motoren, justerte tenninga og har kontrollert timinga i forhold til kammen. Har rensa alle pluggen å skjekka at alle ginster, samt at den får bensin lukter man, så det er ikke problemet. Kan det være den nye fordeleren som lager hele problemet, selvom alt virker rett og er tima riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 26, 2008 Bump! For kanskje bare prøve å bestille en ny orginal fordeler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 27, 2008 Du kan komme å låne min.. Så ser du om det er fordeler'n.. Men hvis du har gnist og bensin så ere mega feil tenning. 180grader feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 27, 2008 10VT har ikke vakumklokke på fordeleren det er sugemotoren som har det. Du har nok fått feil fordeler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 27, 2008 Du kan komme å låne min.. Så ser du om det er fordeler'n.. Men hvis du har gnist og bensin så ere mega feil tenning. 180grader feil? Er ganske sikker på at tenninga er riktig, men fordeleren er nok fra en sugemotor som Ørjan sier. Jeg vet det er feil fordeleren, men den passa så jeg prøvde den som et lite skudd i blinde. Når svinghjulet står på 0 punktet så skal den jo tenne på sylinder 1, samt at merke på fordeleren skal være vendt i sammerettning som rotoren peker i 0 punktet sant!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 27, 2008 Hakke peiling.. Men du kan få prøve min For den er riktig..heh. Ny rotor og lokk på den å. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 27, 2008 Hakke peiling.. Men du kan få prøve min For den er riktig..heh. Ny rotor og lokk på den å. Har den del nr. 034 905 205 eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 27, 2008 Har den del nr. 034 905 205 eller? Den ligger på verksted..heh. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 27, 2008 Er ganske sikker på at tenninga er riktig, men fordeleren er nok fra en sugemotor som Ørjan sier. Jeg vet det er feil fordeleren, men den passa så jeg prøvde den som et lite skudd i blinde. Når svinghjulet står på 0 punktet så skal den jo tenne på sylinder 1, samt at merke på fordeleren skal være vendt i sammerettning som rotoren peker i 0 punktet sant!? Rotoren skal jo peke på pluggledninga inn på syl 1 og da skal det stemme om du har resten rett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 27, 2008 Rotoren skal jo peke på pluggledninga inn på syl 1 og da skal det stemme om du har resten rett. Det høres veldig ut som jeg har gjordt det rett. Men beit i det sure eplet, så jeg venter en pakke i posten neste mandag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...