s2 coupè 91mod starter ikke

Anbefalte innlegg

har problemer med at s2'en ikke starter men bare kjinner og kjinner.

kjørte bilen på fredagen, fra bergen til aurland i sogn uten noe som helst problem, hadde ett stopp for å fylle bensin å da startet den som den skulle. bilen ble parkert når eg kom fram å ble ikke rørt før dagen etter.

skulle så fyre den igang men det var ikke snakk om at den startet :(

 

har sjekket at det er gnist i fra coilen og sjekket sikringene og at drevet på fordeleren ikke er løst.

 

siden det er gnist ifra coilen så tyder det jo på at både g28 og g4 fungerer som de skal

 

noen som har noen ide om hva som kan være galt?

 

motortypen det er snakk om er en 3B

all hjelp og tips mottas med stor takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hallgiver, reimhjulet på veiva(kilen), bensinpumpe og så kom jeg ikke på stort mer akkurat nå...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen fler som har noen ide om hva det kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har gnist så er bensinpumpa en brennhet kandidat, eller mangel på spenning fram til pumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt samme problem og da var det bensinpumpa som hadde takket for seg. Kjørte på butikken og stoppet, skulle dra derifra og da ville den ikke starte. Merket ikke noe som helst i forveien. Sjekk også releet til pumpa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter en finger på pumpe selv. Jeg har hatt samme problemet før med coil og pumpe. Da kan bilen gå, så plutselig vil den bare ikke starte igjen. Sjekker enkelt om det er pumpa ved å skru av bensinslangen på bensinfilteret å prøve å kinne da. Da skal det sprute bensin. Gjør det ikke det, så er pumpa uten liv. (ja, vet det er skummelt å "søle" bensin på den måten, men er en veldig enkel og grei måte å sjekke på.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter en finger på pumpe selv. Jeg har hatt samme problemet før med coil og pumpe. Da kan bilen gå, så plutselig vil den bare ikke starte igjen. Sjekker enkelt om det er pumpa ved å skru av bensinslangen på bensinfilteret å prøve å kinne da. Da skal det sprute bensin. Gjør det ikke det, så er pumpa uten liv. (ja, vet det er skummelt å "søle" bensin på den måten, men er en veldig enkel og grei måte å sjekke på.)

PS filteret er under bilen på s2, letter å løsne fremre bensinrør på fuel rail (husk ha bra med filler rundt i tilfelle det kommer bensin samt nye tetn.ringer for bolten :)). Men først ville jeg sjekka at det kom spenning fram til pumpa. Hvis du måler spenning på tilkobling oppå tanken skal du høre at pumpa summer. Gjør den ikke det har nok pumpa gått tatt kveld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, nei da er det værre når filteret ikke er i motorrommet, men ja enkelt og greit å skru av på fuelrail og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke enklere å tvangskjøre pumpa da? er vel releer og mye drit som er styrt av sensorer og pøkk som kan gjøre at det ikke kommer bensin.. trodde jeg:) jeg har ivhvertfall bare sotte strøm på der ved lokket til tanken før..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får teste pumpa imorgen å se hva som skjer tenker eg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har eg fått målt spenninga bak til pumpa å den er 0V!

det betyr vel at pumpereleet er dødt vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka releet til pumpa da? Koble strøm rett forbi det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka releet til pumpa da? Koble strøm rett forbi det.

 

du tenker da på å koble 12v direkte fra batteriet og til pumpa baki for å se om pumpa starter da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller bare ta ut releet og koble strøm mellom det punktet som kommer fra batteriet, og det som går bak til pumpen. Vet ikke hvilke det er på S2, men er som oftest de to som er størst. Sikkert noen her som vet hvilke det er :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er bare å kjøre strøm rett på pumpa... gjort det mange ganger, har ikke tatt av batteriet engang, bare kjørt fra en startbooster.. det er 4 pinner, mener det er den på førersiden og lengst bak som er pluss og minus..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppi sikringsboksen er det et rele som er grått og står 208 på..

Det er releet.. Så slipper du å leite;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke hatt mulighet til å fått gjort noe med bilen i det siste dessverre, men idag har eg tatt ut pumpe releet og koble forbi det, da gikk pumpa som ei klokka, men når eg prøvde å starte bilen samtidig så funket det ikke.

har også fått brukt scope til å måle signal fra g4 og g28, fikk signal fra g28 men ikke fra g4 når eg turna rundt motoren.

fikk ikke målt signal fra hallgiver pga av scopet gikk tom for strøm også har eg vært så uheldig å glemme igjen laderen på jobben: bh :

 

men ut ifra de målingene eg har gjort idag så virker det som at både pumpe rele og g4 har tatt kveld egentlig.

 

noen andre som har noen formening?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan både være pumpe og rele som hår gått ja. Du får ikke fyr på bilen uten relet selvom du gjennomkobler bare pumpa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan både være pumpe og rele som hår gått ja. Du får ikke fyr på bilen uten relet selvom du gjennomkobler bare pumpa.

 

som sagt, når eg kobler forbi releet så går pumpa konstant som den skal, men eg får alikevell ikke start på bilen når eg prøver. men som eg også skrev så får eg ikke noe signal fra g4, men i fra g28 så får eg signal.

symtomene kan minne litt om at det er g4 som er gåen, med tanke på at så lenge bilen er i drift når denne ryker så vil bilen likevel gå, men ved neste start forsøk så starter den ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hallgiver er jo kjent for å ryke da, er vel plastikkdrev på fordeleren og.. De har jo og vært syndere noen ganger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

idag startet bilen uten at eg har gjort noe som helst form for utskiftning av ting å tang.

skulle sjekke gnisten ut til pluggene åsså plutselig startet bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.