Elektrisk/tekniske problem 97. audi 100 c4.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har noen små problemer med bilen til frua, som jeg håper att noen kan hjelpe meg med.

Når vi er ute å kjører hender det att lampa som varsler om kjølesystemet blinker noe, samme gjelder oljelampa. Speedometeret følger ikke med slik det skal samt att tankmåleren bare går til tre-kvart tank uansett, og holder seg der til det ikke er igjen mer enn tre kvart tank med diesel, da følger den med nedover som normalt. Vi har sjekka att det hverken er lite olje eller dårlig oljetrykk når olje lampa lyser, vi har også sjekka følerne som har med kjølevannsystemet å gjøre. : klø :

Mistenker selv att det er dårlig jording av instrumentpanelet å det er det noen andre som har ment også, men vet liksom ikke hva vi kan gjøre med det.

Håper på noen vetuge svar.

K.A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tankmålerfeilen er trolig føleren i tanken.

Det kan være litt trangt å få ut panelet, så enkelte kan finne på å bruke mer vold enn printplata bak tåler. Ta ut panelet og se etter misfarging som tegn på overoppheting etter brudd/nestenbrudd bak på printplata.

Tenningsbryter som er sliten? Prøv å vri litt på nøkkel og se om du kan fremprovosere feilen.

Gå over alle sikringene i bilen og rugg på dem.

Mindre sannsynlig men likevel mulig feil: Gå over jordingspunktene på veggen på venstre side oppunder dashbord (av med plate over passasjerens føtter).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, skal prøve det du har nevnt, men alle feilene som jeg nevnte over her blir borte om jeg skrur av å på igjen teninga da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg mistenkt tenningsbryteren.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spenningsregulator til insrumentpanelet??? Mener å ha lest ett sted at panelet har egen spenningsregulator og hvis den fjusker så vil jo instrumentene vise feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spenningsregulator til insrumentpanelet??? Mener å ha lest ett sted at panelet har egen spenningsregulator og hvis den fjusker så vil jo instrumentene vise feil.

Den sitter bak på printplata så vidt jeg vet, den sørger for 5V til instrumenter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når varsellamper begynner å lyse, eller blinke uten noen grunn etter litt kjøring er det nesten alltid pga dårlige loddinger i instrumentet. Sjekk loddinger på kontaktpinnene som stikkerene bak på instumentet er festa til. Kan være vanskelig å se noe feil uten å bruke forstørrelsesglass. Er det dårlige loddinger vil du se at det er sprekker rundt kontaktpinnene. Hadde det vært problemer med tenningsbryter ville viskere, varmeapparat, lys og varmerute slutta å virke samtidig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.