Pakning/Tettningsmasse (Mellom Lykt og karoseri)

Anbefalte innlegg

Noen her som har noe ide eller erfaring til hva stoff som egner seg best til og bruke som pakning/tettning mellon baklykt og karoseri?

Eller om det er mulig og få kjøpt noe ferdig pakning som er råd og lime på lykta? isåfall hvor?

Takker for svar!!!....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette får du metervis på møller. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får høre med møller nå i uka da!!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet til uorginale baklykter og da passet ikke orginalpakningen på lykta og pakningen som fulgte med de nye lyktene tettet for dårlig rundt festeskruene. La en stripe med sikaflex-11FC rundt hullet i karosseriet og de tre hullene til festeskruene. Har ikke hatt antydning til vannlekasje siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å spesifiser at du skal ha f eks. 1,5 meter. Ellers sitter du igjen med hele rullen på 10 meter:)

Delenr: AKD 497 010 04.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å spesifiser at du skal ha f eks. 1,5 meter. Ellers sitter du igjen med hele rullen på 10 meter:)

Delenr: AKD 497 010 04.

Møller har fortsatt dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp det andre steder, det er endel billigere minnes jeg å huske

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noe forslag til steder. Må prøve og skaffe dette i morgen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det man skal ha er butyl i snorform. F.eks. Teroson's Terostat VII. IKKE bruk noen form for sikaflex eller lignende hvis du noensinne ønsker å ha baklykta av igjen.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=148125&highlight=butyl

Kjenner til den. Kjøpte en typ44 en gang hvor forrige eier hadde brukt sika for og tette baklyktene. Tror jeg holdt på nesten en dag for og få av baklyktene når jeg skulle pusse rust på bakluka :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en sånn timetersrull liggende, kan sikkert ta litt av den hvis du er i området :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også en rull liggende, men det er kanske en stund unna ? Det går ikke å bestille bare "litt" på møller. Det er 10 meter eller ingenting. Men hvis du går innom karosseri avdelingen å spør kan du vell sikkert få litt ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også en rull liggende, men det er kanske en stund unna ? Det går ikke å bestille bare "litt" på møller. Det er 10 meter eller ingenting. Men hvis du går innom karosseri avdelingen å spør kan du vell sikkert få litt ?

Kjipt delelager du er borti da. Fikk kjøpt akkurat så mye som jeg trengte jeg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt delelager du er borti da. Fikk kjøpt akkurat så mye som jeg trengte jeg:)

Merkelig, i og med at det kommer i en eske og det står "bestillingsenhet 1" i etka :P men men. Kanskje vi er kjipe da :)

EDIT : Da hadde de vell sikkert på lager og kunne selge deg fra den "rullen". Det blir noe annet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.