#1 Skrevet Oktober 26, 2008 Har en tråd tidligere her på forumet om min Golf som fikk en 2,er feil på Eu ang. dråper av olje på verkstedgulv. Tok en skikkelig motorvask her på fredag, var egentlig ingen steder som utmerket seg som lekkasje, men når sant skal sies så trengte bilen en motorvask. Ren og pen ble den oppi der, under, og starta fint etterpå. Så til poenget: For en stund siden kjøpte eg en flaske "Silke Motor Behandling" som bare skal helles i der hvor man fyller på olje i et bestemt blandingsforhold. Dette stoffet hadde eg på motoren. Nå har eg kjørt ekstra mye med bilen de to siste dagene og i dag, og første inntrykk er at bilen går roligere på tomgang. Noen som har erfaringer med dette? Funker det ikke så går vel bare motoren til he....! Blir spennende dette videre... Her er link: http://www.silkemotor.no/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 26, 2008 50% mindre utslipp?! Varer i 150.000km skal man da ikke bytte olje på 150kkm? om det er så fantastisk så er det jo mystisk at ikke noen oljeprodusenter putter dette i olja si, hadde jo kommet til å solgt som fy. Og sansynlegvis ville Kristin Halvosen laget et påbud om å bruke det mtp miljøet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 26, 2008 Ser at disse selger en del andre ting også som magneter (sparer 8-15%) og bioformulator (sparer 20-30%). Så med de overnevnte produkt og motorbehandling (10-25% spart): Min bruker 1,3 på bykjøring, med disse prod (magneter, bioformulator og silkemotor) så kommer den til å bruke 0,39-0,8. Dette ville jo være sensasjonellt da jeg ikke bruker mer på bykjøring enn nye Polo bruker på langkjøring i tillegg til at jeg får økt effekt fra 425hk til 446/489hk. Jeg tester gjerne om noen gir meg pengene til bake om det ikke funker samt betaler alle rep som eventuellt er resultatet av dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 26, 2008 Nå er sikkert dette noe alla QMI hvor man kjører vask, og så et tilsettningsstoff som som setter seg/trenger inn i/på alle overflater, men man bytter olje som vanlig for det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 26, 2008 Ja som sakt, tester gjerne om noen dekker tapet om det ikke funker. Merkelig at ingen seriøse aktører selger dette (f.eks: Statoil). Går ut i fra at du så mine utregninger, rimelig revlusjonerende om du får en 450hk bil til å gå på ca0,5l/mil på bykjøring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 26, 2008 Ja som sakt, tester gjerne om noen dekker tapet om det ikke funker. Merkelig at ingen seriøse aktører selger dette (f.eks: Statoil). Går ut i fra at du så mine utregninger, rimelig revlusjonerende om du får en 450hk bil til å gå på ca0,5l/mil på bykjøring Tror neppe du får motorras......ikke meg selv heller. Før i tiden var det noe som het teflon. Hadde det på motoren på en gammel Opel Ascona B. Gikk som en klokke, lenge etter at den ble solgt av meg også. Skal ikke se bort fra at jeg har silke-motor stoffet på min påhengsmotor også... Men at jeg skal føge med på forbruket på bilen, det kan du være sikker på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 26, 2008 Sleng på disse tennpluggene i tillegg Jan, så begynner bilen din snart å produsere bensin: smil : Er det noensinne bevist at slike produkter har noen positiv virkning, eller er det slik at bensinforbruket går ned, fordi man nærmest blir besatt av å kjøre mest mulig økonomisk for å "forsvare" for seg selv at man har kjøpt ett slikt produkt. Jeg kjøpte en gang noe som het engine flush fra Valvoline, som jeg helte ned i oljepåfyllinga før jeg byttet olje, og lot bilen stå litt på tomgang før jeg tappet olja og fylte på ny. Regner med det er noe av det samme som silke-behandling, bortsett fra at det ikke er "silke" i det da. Merket ikke noe forskjell, men kan jo hende det fjernet litt avleiringer. Kan også bruke litt diesel til å skylle/vaske innvendig i motoren med, eller prøve seg på farris-trikset som er diskutert her på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 26, 2008 Ikke at jeg veit noen ting om motorer, hverken om bilmotorer eller påhengsmotorer, men det finnes ingen stoffer/væsker du kan helle på en motor som gjør noe ikke vanlig godt vedlikehold greier. Å tro noe annet er å lure andre, eller i beste fall seg selv. Motoren lar seg ikke lure, desverre (eller heldigvis for oss som lever av å reparere motorer) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 26, 2008 nettopp kjørt qmi innvendig motorrens på min.. og qmi motorbehandling.. Skader gjør det nok uansett ikke, om det hjelper er ikke sikkert.. men hvorfor ikke prøve. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 26, 2008 men hvorfor ikke prøve. Fordi du ikke får noen virkning...enkelt. Med de useriøse reklamekampanjene disse produktene blir markedsført med, så hadde ikke jeg stolt på at disse sakene ikke inneholder noe som skader motoren. Dem som markedsfører det, er enten uvitende "tullinger" eller løgnere, det burde være grunn nok til å la være å helle det på motoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 26, 2008 Fordi du ikke får noen virkning...enkelt.Med de useriøse reklamekampanjene disse produktene blir markedsført med, så hadde ikke jeg stolt på at disse sakene ikke inneholder noe som skader motoren. Dem som markedsfører det, er enten uvitende "tullinger" eller løgnere, det burde være grunn nok til å la være å helle det på motoren bare redd alle kommer til å bruke dette du, slik at du blir arbeidsledig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 26, 2008 bare redd alle kommer til å bruke dette du, slik at du blir arbeidsledig Ingen fare...det er omvendt, jo mer av disse oppvaskvannreparasjonene som blir forsøkt, jo mer jobb Synd å si det, men er faktisk ikke fleip.... Beklager litt off-topic, men noe av det var jo litt relatert til hvorvidt jeg personlig vil anbefale noen å bruke det... Uten at noen blir rådet til å høre på min mening...som sagt, dette veit jeg ikke så mye om... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 26, 2008 skulle hatt en egen tråd bare for slike morsomme bensinsparertiltak, magneter, lurium, vifter på innsug etc, alle som lover mere hk, mindre forbruk etc, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 26, 2008 skulle hatt en egen tråd bare for slike morsomme bensinsparertiltak, magneter, lurium, vifter på innsug etc, alle som lover mere hk, mindre forbruk etc, MÅ VI? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 27, 2008 Ja så kan vi som ikke tror på julenissen (besserwissere!) se hva andre lar seg lure til å bruke surt oppsparte penger på....... Disse duppedittene er jo sååå kjekke å bruke penger på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 27, 2008 Ingen fare...det er omvendt, jo mer av disse oppvaskvannreparasjonene som blir forsøkt, jo mer jobb Synd å si det, men er faktisk ikke fleip.... Beklager litt off-topic, men noe av det var jo litt relatert til hvorvidt jeg personlig vil anbefale noen å bruke det... Uten at noen blir rådet til å høre på min mening...som sagt, dette veit jeg ikke så mye om... Bare for å helle bensin på pyromanen.... Det du sier er at uansett hva en fyller på kan det ikke hjelpe? Det er vel litt det samme som å si at det spiller ikke noe rolle om man har soyaolje på heller? Jeg er langtfra ekspert på området, men mener at det må vel være forskjell på endel av disse superproduktene. Det har vel vært seriøs testing på endel av disse som viser positive resultater. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 27, 2008 serriøst testet av hvem? SINTEF? NTNU? neppe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 27, 2008 Dette er vel samme ulla?! http://www.microlon.no/ "Vinner av gullmedalje på teknisk messe i Geneve 1978. Godkjent av den Amerikanske Luftfartsorganisasjon FAA i 1979 for bruk i flymotorer" Kjenner faktisk til forhandleren av denne! Holder meg til hyppige oljeskift istedet jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 27, 2008 Finnes det ikke noen ordentlige tester på disse vidundermidlene? Fra noen som ikke selger det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 27, 2008 Redde for å prøve noe nytt?? "jeg godtar ingenting før jeg ser ar det er andre som har brukt det med bra resultat"?? Ganske rart hvordan vi er skrudd sammen...... Jeg fikk en 6 sider brosjyre med som jeg leste FØR jeg hadde på stoffet. Det blir nok ingen motorras... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 27, 2008 Bare for å helle bensin på pyromanen.... Det du sier er at uansett hva en fyller på kan det ikke hjelpe?Det er vel litt det samme som å si at det spiller ikke noe rolle om man har soyaolje på heller? Jeg er langtfra ekspert på området, men mener at det må vel være forskjell på endel av disse superproduktene. Det har vel vært seriøs testing på endel av disse som viser positive resultater. Bra sammenligning ang soyaolje Jeg er heller ingen ekspert, langt unna som jeg skriver lenger oppe i denne tråden, men de testene har jeg ennå tilgode å se fra en seriøs aktør. Men jeg er ikke mindre ydmyk enn at jeg gir meg lett i denne diskusjonen dersom noen kommer med god dokumentasjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 27, 2008 Redde for å prøve noe nytt??"jeg godtar ingenting før jeg ser ar det er andre som har brukt det med bra resultat"?? Ganske rart hvordan vi er skrudd sammen...... Jeg fikk en 6 sider brosjyre med som jeg leste FØR jeg hadde på stoffet. Det blir nok ingen motorras... Tviler på at det kommer motorras pga disse stoffene/væskene, men hjelper det? Har ikke noe med å være redd for nye ting, mer erfaring med at reparasjon av motor finnes ikke på flaske Til tips til alle som har tro på dette, det er en kjent tryllekunstner som heter noe sånnt som Tore Torell, det kan vi også prøve... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 27, 2008 QMI sin teflonbehandling gir merkbar forskjell.. Jeg veit mange som har prøvd det, og det ligger dokumentasjon på det. Men ikke som jeg har for hånden nå Så selv forskjell på bilene her hjemme både på girkasse og motor. Tro hva dere vil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 27, 2008 Ja så kan vi som ikke tror på julenissen (besserwissere!) se hva andre lar seg lure til å bruke surt oppsparte penger på....... Disse duppedittene er jo sååå kjekke å bruke penger på! Er som regel de som har nok av penger som prøver slike ting;)De som har lite har ikke råd å prøve å bli skuffet evt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 27, 2008 (endret) Bare for å helle bensin på pyromanen..... Er som regel de som har nok av penger som prøver slike ting;) QMI sin teflonbehandling gir merkbar forskjell.. : klø : Fredrik påstås å være brannstifter og Mikkel er rik Det er vel mange av disse vidunderproduktene som inneholder løsemidler som whitesprit, diesel eller lignende. I slike tilfeller er det mulig at det vil rense opp noe gammel halvstørknet olje som er i ferd med å klistre fast stempelringene. I slike tilfeller kan midlene naturligvis medføre økt kompressjon, lavere oljeforbruk, bedre akselerasjon, lavere for bruk, osv. Men en liten rens med 1/2 liter diesel i oljen en kort periode ville gjort samme nytten. Videre er det forskjell på friksjonen i olje. Jeg har prøvd mineralsk Biltemaolje og ved overgang til syntetisk Biltemaolje så faller oljetemperaturen i motoren noe jeg antar at kommer av lavere friksjon. I såfall er det ikke utenkelig at man kan oppnå ennå lavere friksjon av å helle i litt ekstra lurium i oljen. Men at noen få graders forskjell i oljen kommer av så store friksjonsforskjeller at det merkes betydelig på effekt og forbruk tviler jeg på. Og om det svarer seg rent driftsøkonomisk å gi mange hundre kroner på noe slikt er jeg også i tvil om. Har man sluntret unna med vedlikeholdet og kjørt for langt på oljen så kan nok en liten rens være på sin plass. Men som kloke hoder antyder: Det er bedre med normalt vedlikehold, enn å satse på at lurium skal trylle frem ponnyer som for evig er tapt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...