Anbefalte innlegg

Kan opplyse at tilsetningsstoffer som Silkemotor, QMI etc., ikke markedsføres på samme måte i USA. Der er man nødt til å bevise at et produkt virker slik det påståes i reklamemateriell. Forbrukere har mye større beskyttelse i USA enn i Norge.

Stoffene i Silkemotor brukes allerede i de fleste nye motoroljer.

Når det gjelder QMI og teflon sier produsenten av teflon (Dupont) at dette ikke har noe i en motor å gjøre :)

 

Sitat fra Markedsføringsloven

 

§ 2. Villedende forretningsmetoder.

 

Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende uriktig eller av annen grunn villedende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser.

 

Det samme gjelder enhver annen framgangsmåte som kan ha slik betydning for etterspørsel eller tilbud, såframt den gjennom sin utforming eller på grunn av omstendigheter ellers er egnet til å villede forbrukere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes bedre måter for å få en motor til å bli mer økonomisk, sterkere etc enn å kjøpe ting som kanskje ikke virker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitat fra Markedsføringsloven

 

§ 2. Villedende forretningsmetoder.

 

Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende uriktig eller av annen grunn villedende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser.

 

Det samme gjelder enhver annen framgangsmåte som kan ha slik betydning for etterspørsel eller tilbud, såframt den gjennom sin utforming eller på grunn av omstendigheter ellers er egnet til å villede forbrukere.

 

Forskjellen i Norge er vel at ting ikke blir slått så hardt ned på.. først må noen anmelde de, så skal saken gå sin gang, og de får beskjed om å trekke sin markedsføring..

 

Litt søk på "luriumet" ga noen treff som fikk meg til å tenke på "Natures own" måte å selge varene på.. Hvor det endte med at selger ikke fikk sin provisjon av salget ettersendt slik det ble lovet.. virket jo ikke mer troverdig av den grunn..

Selv hevder de jo også at de ikke selger til sluttbrukere, men til industri. Og det er de små nettsalg stedene som selv reklamerer og kommer med påstander.. og da blir det jo langt vanskeligere å "ta"..

At noe er patentert er ingen garanti for at det virker (så bra som lovet), bare en sikkerhet mot at andre ikke får blande "egg og vann som radiatortett"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det koster ingenting å sende en e-post eller bare noen få kroner å ta en telefon til firmaet for å høre mer om dette. Kunne jo hende at dine kunnskaper er høyere enn hva f.eks Silke Motor firmaet sitter inne med?

 

 

Tok deg på ordet jeg, ombestemte meg, hadde litt tid til overs.

 

Forespørsel om hvordan ting virker er sendt til SilkeMotor og QMI Skandinavia.

Også sendt forespørsel til Sintef, Ntnu og Teknologisk Institutt om dem har noen tester av disse additivene eller av andre merker.

 

Legger ut kopi av mail jeg har sendt og svar når svarene kommer...time will show :)

 

Jeg gjentar, kommer det en god forklaring, evnt en uavhengig test med de samme resultatene som det reklameres med, skal jeg være førstemann til å innrømme at jeg tok feil : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitat fra Markedsføringsloven

 

§ 2. Villedende forretningsmetoder.

 

Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende uriktig eller av annen grunn villedende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser.

 

Det samme gjelder enhver annen framgangsmåte som kan ha slik betydning for etterspørsel eller tilbud, såframt den gjennom sin utforming eller på grunn av omstendigheter ellers er egnet til å villede forbrukere.

Kjenner loven, problemet er at det skal mye til for å bli dømt for villedende markedsføring i Norge og det skal ennå mer til før man faktisk blir stoppet av utøvende makt (politiet).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner loven, problemet er at det skal mye til for å bli dømt for villedende markedsføring i Norge og det skal ennå mer til før man faktisk blir stoppet av utøvende makt (politiet).

 

Ja, dessverre. Jeg har likevel en plass i bakhodet at han fyrn som driver denne jallasjappa har vært klaget inn tidligere. Klarer ikke huske når eller i hvilken sammenheng det var. Var uansett helt sikker på at det var blitt satt en stopper for dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok deg på ordet jeg, ombestemte meg, hadde litt tid til overs.

 

Forespørsel om hvordan ting virker er sendt til SilkeMotor og QMI Skandinavia.

Også sendt forespørsel til Sintef, Ntnu og Teknologisk Institutt om dem har noen tester av disse additivene eller av andre merker.

 

Legger ut kopi av mail jeg har sendt og svar når svarene kommer...time will show :)

 

Jeg gjentar, kommer det en god forklaring, evnt en uavhengig test med de samme resultatene som det reklameres med, skal jeg være førstemann til å innrømme at jeg tok feil : dum :

 

Knall.. Da venter vi i spenning :D

 

Forresten, sendte deg en melding idag :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke akkurat det samme, men denne omhandler bensintilsetningsstoffer som også, i følge produsentene, skal gjøre underverker.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo den klassiske oktan "myten"... hvor realiteten vel er at dersom ikke motoren banker og derfor skrur tilbake tenningen på den oktanen man kjører på, så er det ingen gevinst i å øke oktanen. Og som her vist faktisk reduserer effekten. Høyere oktan har vel en lavere selvantenning, og denne motoren er satt opp til å yte optimalt på f.eks 95, og med dårlige selvantenning, dårligere effekt... right? Hadde man derimot justert tenningen til den nye oktanen kunne tallet blitt ett annet :)

(har vel ikke misforstått så ille mye her?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo den klassiske oktan "myten"... hvor realiteten vel er at dersom ikke motoren banker og derfor skrur tilbake tenningen på den oktanen man kjører på, så er det ingen gevinst i å øke oktanen. Og som her vist faktisk reduserer effekten. Høyere oktan har vel en lavere selvantenning, og denne motoren er satt opp til å yte optimalt på f.eks 95, og med dårlige selvantenning, dårligere effekt... right? Hadde man derimot justert tenningen til den nye oktanen kunne tallet blitt ett annet :)

(har vel ikke misforstått så ille mye her?)

 

Moderne motorer justerer dette selv, så den tilpasser seg det man kjører på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moderne motorer justerer dette selv, så den tilpasser seg det man kjører på.

 

ja, men bare opp til en viss grad. og hvis motoren er satt opp til å gå på 95 og har sine specs på 95 så har den ikke veldig mye å hente på å gå over dette. Den justerer for lavere oktantall, og ikke for så mye høyere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva legger du i at motoren går mykere? Har du virkelig så fintfølende ører at du kan høre dette? Kanskje du burde vurdere å helle på en annen motorolje? Er jo ikke alle oljer som "passer" alle motorer.

Og spesielt over en periode med 20000 kjørte km så vil du jo nødvendigvis høre motoren kanskje hver dag, og dersom du sakte men sikkert har endringer på motoren, så vil du neppe merke dette ettersom endringa skjer gradvis, derfor mener jeg at dette ikke beviser det helt store :)

 

På diselmotorer høres forkjellen godt.

Har testa min passat mot en annen passat. Begge på kald motor.

Forskjellen er markant , særlig ved gasspådrag.

I tillegg har andre kommentert at det er fin gange i motoren til å være pd motor.

 

Jeg har hele tiden kjørt på helsyntetisk motorolje av god kvalitet. Dvs Castrol og Mobil 1

Jeg har siden behandling med Qmi byttet motorolje en gang, jeg kjører aldri over 15.000km per oljeskift.

 

Når det gjelder tomgangsturtall er det faktisk sant det jeg sier om økning av turtall med 50-60 omdreininger pr minutt.

Skal få lest det av på nytt ved neste oljeskift, for å se om det fremdeles er slik.

 

Jeg sier ikke at dette er verdens beste vidunderstoff, men mine erfaringer tilsier at en del av det som sies om produktet faktisk stemmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På diselmotorer høres forkjellen godt.

Har testa min passat mot en annen passat. Begge på kald motor.

Forskjellen er markant , særlig ved gasspådrag.

I tillegg har andre kommentert at det er fin gange i motoren til å være pd motor.

 

Jeg har hele tiden kjørt på helsyntetisk motorolje av god kvalitet. Dvs Castrol og Mobil 1

Jeg har siden behandling med Qmi byttet motorolje en gang, jeg kjører aldri over 15.000km per oljeskift.

 

Når det gjelder tomgangsturtall er det faktisk sant det jeg sier om økning av turtall med 50-60 omdreininger pr minutt.

Skal få lest det av på nytt ved neste oljeskift, for å se om det fremdeles er slik.

 

Jeg sier ikke at dette er verdens beste vidunderstoff, men mine erfaringer tilsier at en del av det som sies om produktet faktisk stemmer.

 

 

 

Dette er vel kanskje en av de bedre sammenligningene som er nevnt i denne tråden. Og som også virker av det mer troverdige slaget, langt bedre enn de testene dem refererer til på nettsidene. Det hjelper også med de resultatene du legger fram, dem er jo på et nivå som er mye lettere å tro på enn alt snakket fra disse leverandørene som er en hel haug med prosentvise forbedringer som i hvertfall for meg bare virker som løgn og uhemmet skryt :)

 

Jeg ble faktisk overraska over den teste på youtube som ble lagt ut her i tråden, jeg hadde gjetta på en liten økning, ikke senkning av effekten. Men om den økninga jeg hadde trodd skulle være tilfellet hadde vært merkbar, det er en helt annen sak.

 

Men jeg lurer på en ting. Nesten uansett hva man kjøper, så er man veldig innstilt på å få det man har blitt lovet og det man betaler for. Men når det gjelder disse produktene, så er det ingen her i denne tråden som har opplevd å få noe i nærheten av det man har blitt lovet i prosentvise forbedringer, i hvertfall ikke dokumentert ennå. Når det gjelder feks chiptuning så har det vel også vært en del tilfeller av det samme, at man ikke tror man har fått det man har blitt lovet. Hvorfor er det "ingen" som går tilbake til leverandøren og sier at det du lovte, det har du ikke holdt? Er det fordi mulighetene for kontroll av hva man får er så å si fraværende, i hvertfall når det gjelder disse tilsetningene. Og skal man sjekke om chipen gir det man har blitt lovet, så er det gjerne forbundet med noe kostnader med å sjekke dette på rulle eller i benk.

Bare lurer... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Importør av QMI og Royal Purple er vel medlem på forumet her og kan komme med noen opplysninger om disse produktene. Thor Johansen tror jeg han het. Olja RP brukes vel av flere store motorbyggere i USA som skal ha det beste av det beste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

he he,

sålenge forbrukeren får en god følelse etter et anvendt produkt, er vel oppdraget fullført av produsentene:D

 

seriøse oljeprodusenter som castrol etc, har tilsatt produkter i oljen slik at dette skal være unødvendig.

MERK!! Med riktige oljeservice intervaller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at jeg veit noen ting om motorer, hverken om bilmotorer eller påhengsmotorer,

 

He,he, det er ikke bare luriumfirmaer som er bløffmakere her : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He,he, det er ikke bare luriumfirmaer som er bløffmakere her : haha :

 

Tenkte nok det samme som deg ja. Fredrik er en liten luring tror jeg. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte nok det samme som deg ja. Fredrik er en liten luring tror jeg. : smil :

 

Makan til klubbkollegaer...her blir man utsatt for psykisk terror med å bli kalt både liten luring og bløffmaker...MAKAN!!

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel en påstand i slutten av det klippet der som er ganske dekkende:

 

"There are no such thing as cheap power!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makan til klubbkollegaer...her blir man utsatt for psykisk terror med å bli kalt både liten luring og bløffmaker...MAKAN!!

:)

 

Rare greier du.. Er det noen her som har greie på motor og den slags så er det hvertfal du.. Psst :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan opplyse at tilsetningsstoffer som Silkemotor, QMI etc., ikke markedsføres på samme måte i USA. Der er man nødt til å bevise at et produkt virker slik det påståes i reklamemateriell. Forbrukere har mye større beskyttelse i USA enn i Norge.

Stoffene i Silkemotor brukes allerede i de fleste nye motoroljer.

Når det gjelder QMI og teflon sier produsenten av teflon (Dupont) at dette ikke har noe i en motor å gjøre :)

 

Dupont produserer ikke noe som helst. Det er et firma som kjøper seg rettigheter til å navngi produkter med industrielle navn til mer folkelige navn og dermed skape et varemerke (navnet).

 

F.eks: Kevlar(Dupont) som egentlig heter Aramid(oprinnelig navn), dermed tjener Dupont penger for hver ting som selges med Kevlar navnet påtrykt eller i bruk mens man kan få et billigere produkt som er identisk om man kjøper noe som ikke er merket med Kevlar men likevel er Aramid.

 

Samme gjelder teflon, tyvek osv osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.