Anbefalte innlegg

QMI sin teflonbehandling gir merkbar forskjell.. Jeg veit mange som har prøvd det, og det ligger dokumentasjon på det. Men ikke som jeg har for hånden nå:)

 

Så selv forskjell på bilene her hjemme både på girkasse og motor. Tro hva dere vil :P

 

Hva hjelper det for eller mot?

Hvordan sammenligner man tester med og uten forskjellige tilsetninger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ihvertfall mange her som ikke har lest linken/info,en som jeg la ut i første post.

Der inne er det god nok dokumentasjon for meg, og gode nok garantier.

Forsikring for garanti motorras også.

Miljø har vært nevnt.....produktet er miljøvennlig.

 

http://www.silkemotor.no/

 

Jeg tenker at min lille Golf er blåbær i forhold til de maskiner dette produktet er testet mot.

Det finnes de som spiser rå fisk...jeg kan ikke tenke meg at det smaker godt. Har jeg smakt det? Nei.

Kan det skade å smake? Nei.

Kan det skade å enten teste eller ta kontakt med silke motorfirmaet pr. e-post eller telefon? Nei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ihvertfall mange her som ikke har lest linken/info,en som jeg la ut i første post.

Der inne er det god nok dokumentasjon for meg, og gode nok garantier.

Forsikring for garanti motorras også.

 

http://www.silkemotor.no/

 

Jeg tenker at min lille Golf er blåbær i forhold til de maskiner dette produktet er testet mot.

Det finnes de som spiser rå fisk...jeg kan ikke tenke meg at det smaker godt. Har jeg smakt det? Nei.

 

Synes ikke rå fisk er noe særlig, og jeg har smakt det :P

Men sett at du er fornøyd med motoren din, med ytelser, holdbarhet og høy levealder og alt man ønsker seg mye av, etter at du har brukt et av disse midlene man kan helle på motoren. Hva veit du om motoren kanskje hadde vært like fin etter lang tid uten også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klippet fra Silkemotor.no:

10-25% mindre drivstoff forbruk

5-15% mer motoreffekt

10-50% mindre vedlikehold

20-50% mindre utslipp av farlige klimagasser

En motorbehandling varer i 150.000 km.

Roligere motor og bedre komfort

 

Bare for å nevne det, ser jeg mørkt på alle slike "spar bensin, mer hestekrefter, lenger levetid" -produkter som markedet florerer av for tiden. Enten det er en vifte i innsuget som drives av motoren som suger luft, "stikkpiller" i tanken, væske i oljen, K&N filter osv. osv.

Jeg holder meg til Mobil1 syntetisk, fordi jeg VET den smører og gjør det den skal. Uansett hvor trangsynt jeg kan være, så kan jeg trygt si at jeg aldri har hatt problem med min motor.

 

Om dette produktet reagerer med oljefilmen og bryter ned denne, hva skjer da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klippet fra Silkemotor.no:

10-25% mindre drivstoff forbruk

5-15% mer motoreffekt

10-50% mindre vedlikehold

20-50% mindre utslipp av farlige klimagasser

En motorbehandling varer i 150.000 km.

Roligere motor og bedre komfort

 

Jeg holder meg til Mobil1 syntetisk, fordi jeg VET den smører og gjør det den skal. Uansett hvor trangsynt jeg kan være, så kan jeg trygt si at jeg aldri har hatt problem med min motor.

 

Det her er jo hele poenget folkens...man må VITE, ikke tro, det holder ikke : rock :

 

Bare for å ta et eksempel: Med 10-25% mindre forbruk, hva skjer da? Er effekten økt betraktelig slik at man ikke trenger å gi så mye gass, eller hva? Er det ikke en viss sammenheng mellom tilført luft og drivstoffmengde som bestemmer litt av hva man får igjen av effekt?

Mindre vedlikehold? Hva vil det si? Kan man økeoljeskiftintervallene da eller? Eller er det at man ikke trenger å bytte luftfilter og diesel/bensinfilter så ofte?

 

Jaja, hell det gjerne på, men jeg skjønner ikke poenget før noen kommer med en ordentlig test med resultater som bekrefter dette.

 

:):):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder "motor rens" som man kan helle i olje påfyllingen så hadde jeg hvert ekstremt skeptisk til å prøve dette. Ikke fordi middelet ikke virker, men fordi middelet løser opp koks/avleiringer som er i motoren (akkurat det middelet skal gjøre;)) Det som skjer da er at dette kommer ned i bunnpannen, blir sugd opp av oljepumpa, går igjennom filteret, hvor endel av dette går igjennom by-pass'en i filteret (det er alltid endel olje som går igjennom by-pass, selv når filteret ikke er tett), og så rett i veiv/kam lager osv. Dette fører til at lager blir utslitt umiddelbart.

Vi har hatt to motorer, til overhaling her på verkstedet, som ene og alene har "rast" kun på grunn av dette!

Som jeg har skrevet tidligere på dette forumet så er det kun en ordentlig måte å rense en motor innvendig på: skru den fra hverandre, vask alle delene og skru den sammen igjenn!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.qmi.no/TESTER.htm

 

Bare så det er sagt jeg selger ikke slike produkter, men tror det må være forskjell på noe av disse lurium-produktene. Jeg er en født skeptiker men har hatt gode erfaringer selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Las litt om QMI, men jeg kommer aldri til å bruke noe slikt i min motor..

 

"Heldigvis begynner flere å forstå at slike "lurium" demonstrasjoner ikke har noe med friksjon i en motor å gjøre . Men fortsatt er det enkelte som er uvitende om hvordan slike testmaskiner virker, og lar seg bedra. En av grunnene til det er at det er altfor liten informasjon tilgjengelig for den vanlige bilbruker, når det gjelder smøreprodukter, hvilke som er effektive eller hvem som kan skade motoren over tid. Derfor er det viktig å forstå forskjellen mellom en "testmaskin" og den "virkelige verden". Følgende informasjon vil hjelpe forbrukeren mot la seg føre bak lyset av "lurium" demonstrasjoner; husk vårt motto, "Vår beste kunde er den som har teknisk innsikt"

 

Jøss.. Dumme meg som trodde motorolje var for å redusere friksjon og unngå at stempelet berører sylinderveggen..

Så.. Selv om QMI stryker på en "test-maskin", så er det verdens beste smøreprodukt fordi en "test-maskin" ikke eh.. testet det den skal teste?

 

For å se på slike produkter fra en annen synsvinkel. Der jeg jobber har vi et aggregat på 90MW (vannkraft).

Dette er et aggregat som står vertikalt. Rotor, løpehjul, aksling osv. på hele 176 TONN svever kun på et bærelager (de 2 andre lagerene er kun styrelager). Aggregatet bruker ca. 16 kubikk (16,000 liter i sekundet) ved 90MW.

 

Poenget mitt er: Vil man kunne redusere vannforbruket til 12,000 l/sek, i tillegg kunne produsere hele 103,5MW ved å tilsette Silkemotor eller andre kina-produkter i bærelageret? (Ja jeg vet, grove og urealistiske tall..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det regnestykket ble vel litt feil...

For hvor mye av de 16 m3 er det som blir til energi...om en regner uten friksjon så la si det blir 100MW. Og om en reduserer friksjonen til det halve, så vil forskjellen mellom ideelt, dvs 100MW, og 90MW reelt, være den delen som halveres. Så kanskje en skulle fått 95MW...

I en bil "skal" jo en slik forskjell utgjøre mer, da 60% av tilført energi ender som varme/friksjon.

Men lurium...enig hele veien til garasjen...

 

Men at det er forskjell på additiver er greitt nok, for mange her som sverger til Mobil1 i stedet for Shell osv...er jo samme basisoljen, men forskjellige additiver.

Men må ha en miks, hjelper ikke om en har null friksjon, om en ikke blir kvitt varmen som genereres på stemplet fordi oljens additiver har lagt på ett isolerende lag som ikke slipper igjennom varme...da vil det smelte til slutt...samme i lager osv...

Så kan sjelden bedre en egenskap mye uten at det går utover noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva hjelper det for eller mot?

Hvordan sammenligner man tester med og uten forskjellige tilsetninger?

 

Mindre friksjon pga teflon belegget.. Motorene brukte lengre tid på å bli varme, girkassene(automat) girte mye penere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært noen "dingser" man kunne montert på motoren som gjorde forbruk (og dermed også utslipp) lavere hadde bilprodusentene implementert dette for lengst. Hadde det vært noe lurium å ha i oljen som hadde hatt gode effekter og ingen ulemper hadde de store oljeprodusentene hatt disse tilsetningene i oljen for lengst. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den "testen" som det er linket til over her hadde jeg ikke jeg har klart å tro på i fylla en gang. Er ikke kvalifisert til å kalles en test en gang, hvor er sikkerheten/troverdigheten og dokumentasjonen på disse "testresultatene"? Blir mer som kremene de selger på TV-shop som en "lege" (mulig han/hun er det også) får noen slanter for å uttale seg om at de forbrenner så og så mye fett i uka. Yeah right, rart alle andre nekter på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme firma selger også DE FANTASTISKE SPAREMAGNETENE. Utrolig, løp & kjøp! Kast pengene rett i dass!

 

Men, folk lar seg lure........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh..Kan ikke alle prøve feks noe sånt her da? Ingen harprøvd, men alle sier at det ikke funker.

 

Er enig med Spangen, men dog! Behandlinga vi hadde på bilene her ga merkbar forskjell hvertfall.. Selvfølgelig ikke første uka, men etter en stund.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange skeptiske uttalelser her ja!

 

Har selv behandlet min 02 passat med qmi motorrens og qmi motorbehandling.

 

I ettertid av behandling har tomgangsturtall økt med 50-60 omdreininger over maks oppgitt tomgangsturtall (avlest med vag-com) Dette kan jeg selv ikke påvirke!

Motoren går mykere på tomgang på kald motor og den kveles ikke så lett ved igangkjøring særlig på kald motor.

Nedgang i forbruk har jeg ikke registrert, men disse motorene er jo veldig effektive i fra før.

 

Har nå kjørt i 10 mnd. og ca 20.000 km siden behandling, og fremdeles er det samme oppførsel som nevnt over her.

 

Min forklaring på dette er mindre friksjon innvendig i motoren!

Så dere får si hva dere vil, og komme med alle slags mulige forklaringer, men jeg har ihvertfall tro på qmi!

 

De andre produktene nevnt her skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke kjenner til dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I ettertid av behandling har tomgangsturtall økt med 50-60 omdreininger over maks oppgitt tomgangsturtall (avlest med vag-com) Dette kan jeg selv ikke påvirke!

Motoren går mykere på tomgang på kald motor og den kveles ikke så lett ved igangkjøring særlig på kald motor.

Nedgang i forbruk har jeg ikke registrert, men disse motorene er jo veldig effektive i fra før.

 

Trodde motorstyringa uansett hvor lite friksjon det er i motoren skulle regulere turtallet til et gitt turtall jeg:confused:

Sjekka du dette både før og etter at du helte tilsetninger på motoren din? Under samme testforhold med lik temp både i testrommet/ute og med lik temp på motoren?

 

Hva legger du i at motoren går mykere? Har du virkelig så fintfølende ører at du kan høre dette? Kanskje du burde vurdere å helle på en annen motorolje? Er jo ikke alle oljer som "passer" alle motorer.

Og spesielt over en periode med 20000 kjørte km så vil du jo nødvendigvis høre motoren kanskje hver dag, og dersom du sakte men sikkert har endringer på motoren, så vil du neppe merke dette ettersom endringa skjer gradvis, derfor mener jeg at dette ikke beviser det helt store :)

 

Jeg søkte på Sol etter navnet Rettedal som sto for uttalelsen i den testen av disse produktene, og jammen sto det ikke på den første sida jeg fikk opp at han solgte disse sakene rett over disk eller via nettbutikken sin...ikke så rart han snakka varmt om disse stoffene : dum :

 

Få selskaper i verden som er større innen oljeselskapene innen denne bransjen, rart at dem ikke har funnet disse fine stoffene dem kunne tilsette i oljen og drivstoffet for å bedre egenskapene så drastisk...med de budsjettene dem har på tester, så faller vel dette litt på sin egen urimelighet spør dere meg men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært noe lurium å ha i oljen som hadde hatt gode effekter og ingen ulemper hadde de store oljeprodusentene hatt disse tilsetningene i oljen for lengst. :)

Det har de allerede, i form av additiver. Disse er og svinedyre, og er det som skiller billig og dyr olje (sett bort fra rene man-made esterbaserte oljer)

 

Men noen ulemper "må" det fortsatt være, om oljeprodusentene skal få solgt olje. De er ikke tjent med å ha et superprodukt man bare må kjøpe 1 gang :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men noen ulemper "må" det fortsatt være, om oljeprodusentene skal få solgt olje. De er ikke tjent med å ha et superprodukt man bare må kjøpe 1 gang :P

 

Det er ikke noe problem, for olja renser i seg selv, sånn at den uansett må byttes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SilkeMotor 2 takt behandling

 

Nå kan du ta ekstra godt vare på alle dine 2 takt maskiner hva enten det er Moped, Motorsykkel, ATV, Motorsag, Snøfreser, Snøscooter, Gressklipper, Moped, Gokart, Jetski, Påhengsmotor med flere. På grunn av 2 takt systemet design gjør denne tilsettingen ”underverker” for din motor slik at den nå yter mer, oser mindre og får en smidigere motorgange.

 

Øker motoreffekten med 6-8%

 

Gir renere avgassrøyk

 

Gir renere tennplugger

 

Reduserer varmeutviklingen med 40%

 

Reduserer vedlikeholdskostnader

 

Øker maskinens levetid med 2-3 ganger

 

Tilsettes bensinen direkte i forhold 1:1000 eller i oljen i 1:10

 

Bruk SilkeMotor til dine 2 takt motorer og få mer effekt, mindre eksos, smidigere gange og ekstra lang levetid.

 

 

Øker den altså en påhengsmotors levetid 2-3 ganger...javel... Det skal jeg like å se.

Reduserer varmeutviklinga med 40%? Okej, hva med at det fortsatt er den samme mengden drivstoff som forbrennes, skal den senke forbrenningstempen så mye, må det gå utover effekten, men den økes jo med 6-8% den også...det er jo så selvmotsigende som det får blitt : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SilkeMotor 2 takt behandling

 

Nå kan du ta ekstra godt vare på alle dine 2 takt maskiner hva enten det er Moped, Motorsykkel, ATV, Motorsag, Snøfreser, Snøscooter, Gressklipper, Moped, Gokart, Jetski, Påhengsmotor med flere. På grunn av 2 takt systemet design gjør denne tilsettingen ”underverker” for din motor slik at den nå yter mer, oser mindre og får en smidigere motorgange.

 

Øker motoreffekten med 6-8%

 

Gir renere avgassrøyk

 

Gir renere tennplugger

 

Reduserer varmeutviklingen med 40%

 

Reduserer vedlikeholdskostnader

 

Øker maskinens levetid med 2-3 ganger

 

Tilsettes bensinen direkte i forhold 1:1000 eller i oljen i 1:10

 

Bruk SilkeMotor til dine 2 takt motorer og få mer effekt, mindre eksos, smidigere gange og ekstra lang levetid.

 

 

Øker den altså en påhengsmotors levetid 2-3 ganger...javel... Det skal jeg like å se.

Reduserer varmeutviklinga med 40%? Okej, hva med at det fortsatt er den samme mengden drivstoff som forbrennes, skal den senke forbrenningstempen så mye, må det gå utover effekten, men den økes jo med 6-8% den også...det er jo så selvmotsigende som det får blitt : dum :

 

 

Kjære vene mann...hvis du sitter på nøkkelen og svaret her, send en e-post til dem og fortell om dine synpunkter på dette? Det kan være greit for andre å vite også hvilket svar du får tilbake?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Isteden for å bare argumentere mot så kan man heller være mer undersøkende.

Et slikt firma kan ikke legge et produkt ut på markedet og spille hazard med kundene sine motorer.

 

Det koster ingenting å sende en e-post eller bare noen få kroner å ta en telefon til firmaet for å høre mer om dette. Kunne jo hende at dine kunnskaper er høyere enn hva f.eks Silke Motor firmaet sitter inne med?

Svoger,n min sier ofte: det finnes bare tre bilmerker, Audi, BMW og Mercedes. Resten er dritt.

Hvem er egentlig som tar feil her? Alle de andre som ikke har de nevnte bilmerker, eller min svoger?

Min gamle Renault Megane 2005 modell skulle være vanskelig å få solgt, mente han. Den gikk på EN dag til en ok pris.

Min svoger,s Mercedes har nå stått til salgs i et halvt år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler dere som oppnår fordeler med Silkemotor og annet "glidemiddel" til å kjøre på en syntetisk motorolje. Selv gjekk jeg fra delsyntetisk til syntetisk. Følte at motor gjekk mye renere (noe jeg ikke kan bekrefte)..

 

Det er klare fordeler med syntetisk motorolje i forhold til mineraloljer:

- bedre beskyttelse mot slamdannelse

- lengre levetid takket være utmerket oksidasjonsstabilitet og termisk stabilitet

- bedre beskyttelse til motordelene takket være utmerkede viskositetsegenskaper

- lavere oljeforbruk på grunn av lavere flyktighet

 

Dette skriver de på mobil1.no om syntetisk motorolje.. Ingen effektøkning eller redusert drivstoff-forbruk på meg:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo snakk om noen forbedrings tall her som ikke ligner grisen.. Og her bruker bilfabrikantene milliarder på utvikle motorer og teknologi for å spare noen ynkelige prosent forbruk.. DE ER DUMME DE :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjære vene mann...hvis du sitter på nøkkelen og svaret her, send en e-post til dem og fortell om dine synpunkter på dette? Det kan være greit for andre å vite også hvilket svar du får tilbake?

 

Hehe, ikke ofte noen har sagt kjære til meg her inne :)

Jeg har det bare moro med en diskusjon her inne, synes det tar akkurat passe med tid, og noen forklaring fra selgere med sånne lovnader trenger jeg ikke (og jeg er ikke redd for å drite meg ut, jeg sa det tidlig at dersom noen kom med god dokumentasjon så gir jeg meg med en gang, ikke verre enn det).

 

Ser du ikke de urimelige tallene dem kommer med som forbedringspotensiale?

Effektøkning på 6-8%? Min siste påhenger fra Mercury, en racingmotor på 240 hk oppgitt fra Mercury, tror du virkelig den vil yte 14,4-19,2 hk mer med et av disse tilsetningsstoffene? Det er jo kanskje mer enn forskjellen ville vært om man målte forskjell på 95 og 98 oktan på en tilsvarende motor.

 

Helge, svogeren din tar feil, det finnes kun 2 typer bil, NY og BRUKT AUDI (les: ironi) :P

 

Ikke bli så hårsår, jeg har ikke nøkkelen, jeg skreiv tidlig at jeg ikke veit mye om motorer. Men når noen som mener magneter kan få ned bensinforbruket samtidig sier at "denne" flasken kan helles på motor eller i drivstoffet, så blir alt så meget bedre, dem får ikke noe særlig tillit hos meg. Spesielt ikke når dem opererer med noen forbedringstall på diverse målbare og ikke målbare punkter som er helt hinsides all fornuft.

 

Og sist i dette innlegget, jeg håper dem på SilkeMotor m.fl. har mer greie på dette enn meg, ellers så er i hvertfall mistilliten begrunnet.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan opplyse at tilsetningsstoffer som Silkemotor, QMI etc., ikke markedsføres på samme måte i USA. Der er man nødt til å bevise at et produkt virker slik det påståes i reklamemateriell. Forbrukere har mye større beskyttelse i USA enn i Norge.

Stoffene i Silkemotor brukes allerede i de fleste nye motoroljer.

Når det gjelder QMI og teflon sier produsenten av teflon (Dupont) at dette ikke har noe i en motor å gjøre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.