#1 Skrevet Oktober 26, 2008 Har tittet litt etter en kjølevannslekasje på faderens Audi A6 2000mod 1,8T quattro. Motorkode:ANB Lekkasjen synes og komme fra en kobling bakerst på motoren. Men når jeg står der å glor, for jeg øye på en vakumslange som henger og dingler. Den er koblet til en vakum-klokke-sak helt i bak kant på motoren. En kombiventil, ifølge ETKA. Det merkelige er at det ikke har vært noen forskjell på bilen. Går stadig som ei kule. Hektet likevel på slangen igjen. Men merket ingen forskjell. Etter litt titting på ETKA finner jeg ut at denne kombiventilen er tilkoblet en Sekundær luftpumpe? Hvilken funksjon har denne? Alle svar mottas med takk Med vennlig hilsen Håvard Bang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 26, 2008 Litt usiker på om dette er riktig, men når jeg søkte litt rundt her fant jeg følgende Røret kommer fra den såkalte vifta for tilskuddsluft. Dette er ei elektrisk vifte som tilfører mer luft til forbrenningen i motoren under visse driftsforhold. Dette for å oppnå ei bedre forbrenning=mindre utslipp=miljøvennlig. Tråden er her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...