Lyshøydejustering på FK AE lykter

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkurat installert xenon nærlys på min bil.

Var nettopp ute og testet litt og tenkte jeg skulle justere opp lysbildet litt siden det er veldig lavt.

Det er et slags ratt bak på lykten som man kan justere med. Prøvde å skru et par runder i hver retning, men ingenting skjedde. Hvordan fungerer dette egentlig? Skal det være mulig å justere både nærlys og fjernlys samtidig med denne?

Noen andre som har lignende lykter og prøvd å justere lyshøyden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skruen i midten på dette hjulet har et flattrekkerspor som du kan justere høyden på lyset med. Hele hjulet kan vries ca 1/3 omdreiing og er da til å ta ut for å bytte med org høydejusteringsmotorene. Inne i lykta finner du en ledning med en hvit kontakt som passer på org motoren. Det er påbudt å bruke denne motoren hvis du har innvendig justering av lys orginalt (sitter sammen med instrumentlysdimmeren).

For å justere lyset riktig, må du bruke en av skruene øverst på lykta (ser ut som et tannhjul med stjernespor i midten) den nærmest skjermen på bilen er sidejustering og den mot grillen er høydejustering.(nesten likt som org lyktene)

Ps. skru veldig forsiktig da disse går veldig tregt og kan bunne i mot kula inni og ødelegge denne. (er ikke mulig å skaffe ny)

Hvis du titter inne i lykta så forstår du hva jeg mener.

Har selv klart å justere i stykker den ene angel-eye lykta mi fordi den ikke lyste høyt nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.