#1 Skrevet Oktober 26, 2008 Merker på bilen at den ligger og små nøkker,sakte vibrerer når eg ligger i 90 100kmt, har fått satt inn ny spec stage 2 clutch, svinghjul. har lagt om til vinterdekk så er ikke dekk/felg. Bilen er en golf 2.0 tdi. Noen teorier?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 29, 2008 ingen som har noen ideêr her?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 29, 2008 Kan jo være alt mulig så du bør nok komme med bedre beskrivelse dersom du skal få noen velkvalifiserte gjettinger. Feks: - merkes dette kun i angitt hastighet ? - hva med samme hastighet men annet gir? - hva med samme hastighet om ved å gi på litt, slakke av litt? - hvor lenge har det vært der, plutselig oppstått - hva er undersøkt, feks kjent på lagre, forstilling, prøvd med to sett dekk, etc - oppstått ifm clutch, i såfall er bolter trukket til med rett moment, splines smurt med litt fett, utløserlager også nytt, er svinghjul kontrollert, etc 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 31, 2008 siden eg kjøpte bilen har den hatt litt små nøkk når den går på tomgang i fri, når den er drifts varm. søkte litt rundt ang dette, og andre som har hatt samme problem fant ut at det var dobbelt masse svinghjulet. i ettertid er bilen blitt chippet, og det kom da frem at clutchen slurer ved pådrag i høyere gir. så eg fikk satt på spec stage 2 komplett clutch og nytt stål sving hjul, ikke dobbeltmasse!! (det gamle var begynt å bli dårlig) dette kurerte sluringen. nøkkingen etter clutch bytte merkes godt i gjerne lavere hastighet også, for eks 60-70 på flat mark med veldig lite belastning på akslingen spesielt i 5 gir.(altså så vidt bortpå gassen) kjører eg i 6 gir i for eks 100 så er nøkkingen der mer konstant. har lurt på om dette kan ha noe med nøkkingen eg hadde fra begynnelsen på tomgang(det hjalp ikke å skifte svinghjulet) og at nå som det er et stål svinghjul på har ikke dette samme vibrasjons dempningen som dobbelt masse hjulet. og at dette kan føre frem eventuelle ujevnheter bedre?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 1, 2008 bump! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...