#1 Skrevet Oktober 27, 2008 http://www.bt.no/lokallokal/asane/article651219.ece Håper ingen i klubben savner bilen sin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 27, 2008 Kjørte forbi her på vei til jobb i dag. Både Politibilen og Audien var godt knust. Så ut som Audien var en A6, var ihvertfall C4 Avant karosseriet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 27, 2008 Er dårlig på C4/3BG osv i forhold til karosseri. Men jeg tror det var den første A6 versjonen etter at Audi gikk vekk fra 100 betegnelsen. Den aktuelle bil var sølv og importert da den hadde reg nummer som tilsier sent 2000 tidlig 2001 reg år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 27, 2008 Grusomt rotete artikkel. Har jo kjørt her tusenvis av ganger, men sliter likevel med å forstå hva som skjedde hvor? Kollisjonene var i hver sin retning eller? Og på det største bildet har de flyttet på minst en av bilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 27, 2008 Alt skjedde fra Bergen mot Åsane. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 27, 2008 Når jeg kom med bussen ca 0845 stod A6'en ca 200 m fra der bakken flater ut i retning Åsane. Politibilen og lastebilen var fraktet vekk. Artikkelen er noe misvisende, utfra hva vitnet sier så fikk A6'en sladd rett etter utgangen av tunellen men han har nå kommet seg et godt stykke oppover før det må ha skjedd. Jeg vil anta det er ca 600-800 meter fra utgangen av tunellen og frem til der bilen står. Som vanlig er NRK mest korrekt i forhold til det som ser ut til å ha skjedd: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.6281674 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 27, 2008 Tipper lastebilen får skylda.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 27, 2008 Går det an å få skylda for å ha stoppet for en ulykke, eller er det noe jeg ikke har skjønt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 27, 2008 Det meste virker som går ann så lenge politiet er involvert i en ulykke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 27, 2008 Jada, en C4 avant A6.. Menneh, skjønte ikke helt hva som skjedde jeg men.. Politiet rykket ut etter at kolisjonen ble meldt, en lastebil stoppa ved den krasja Audien og politiet kjørte rett i lastebilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 27, 2008 Tipper lastebilen får skylda.. "Det er ikke noe informasjon som vi har nå, som tyder på at noen politifolk har gjort noe straffbart." Einar Drægebø. Leder for Spesialenheten for politisaker i Vest-Norge Så får vi se om Bård og Einar får rett, da. Hadde det vært en annen stakkar som hadde bulka slik hadde omkvedet vært "uaktsom kjøring".. Tydelig noen har kjørt fortere enn forholdene tillater. De greide jo ikke å stoppe for hindringa i veien:p. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 27, 2008 Går det an å få skylda for å ha stoppet for en ulykke, eller er det noe jeg ikke har skjønt? Tja, lastebilen ligger i høyre felt og politibilen kommer i venstre felt. Lastebilen ser Audi'en og legger seg over i venstre felt men der ligger jo politibilen. Stedet dette skjedde er svært oversiktelig (bor 2 min unna og kjører her hver dag) og kl er litt over 0600 hvilket betyr at det er ganske mørkt. Ikke var det tåke, kanskje litt regn og da synest jeg det er rart at lastebilen ikke har sett politibilen som kom med blålys. Selvsagt skal utrykningskjøretøy være aktsom men det er ikke så mye å gjøre når en lastebil ikke sjekker bakspeil eller blindsone og heller ikke ser blålys en mørk morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 27, 2008 Hehe, skjønte tegninga etter å ha lest artikkelen på NRK. Mye bedre bilder der også. Kjenner også strekningen veldig godt, bodde i Åsane mine første 19 år. Dersom politibilen kom ekstremt fort kan det tenkes at lastebilsjåføren ikke har sett blålysene, det er jo slak høyresving her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 27, 2008 Nja, det kan jo tenkes men siden det var veldig glatt så hadde vel politiet noenlunde fornuftig fart de også. Men det er nå en god del hundre meter fra utgangen av glaskartunellen og opp der det smalt så han må nå ha sett blålysene. Jaja, not my cup of tea så det får så være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 31, 2008 Kan jo også hende at å sjekke blindsonen når man må vrenge bilen unna ikke er den første tingen man tenker på i en slik situasjon? Stygg sak var det dog. Mvh. Truls. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 2, 2008 audi¨n tålte jo mere en vito¨n da=) aå vil si audi er fremdeles best=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...