#1 Skrevet Oktober 27, 2008 Min eks har en drithaug av en golf 3 med 1.6 92-93 mod, denne har nå stoppet å de som driver å ser på den driver å roter litt i blinde tiltross for påstått flere tiår med VW erfaring bilen får vistnok bensin, det er spenning på coil har jeg fått høre men den tenner ikke. noen tips om hva det kan være? jeg har jo ikke mulighet eller ork til å se på bilen så får vel bare fore dem med tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 27, 2008 Begynne med en enkel sjekk av plugger kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 27, 2008 defekt coil eller halvgiver er i hvertfall veldig vanlige tennings feil på mk3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 27, 2008 plugger osv var jo det første jeg foreslo så det bør dem ha vært igjennom. hallgiver og coil er vel det jeg kan tenke meg å i grunn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 27, 2008 Relé til motorstyring er også et velkjent problem på disse bilene, om det er en 1,6l 100hk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 27, 2008 Relé til motorstyring er også et velkjent problem på disse bilene, om det er en 1,6l 100hk? Er nok 75hk utgaven da dette er en 92-93 modell:) Noen symptomer før den ikke ville starte mer? Du skriver at det er spenning på coil, altså ut fra coil? Sjekk Hallgiver, denne står på fordeleren. Prøv først å rengjøre kontakten:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 27, 2008 stemmer det, det er den bedritne 75hk utgaven hehe hadde vist lugga som faen å bare stoppa etter ei lita stund. nei spenning til coil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 27, 2008 stemmer det, det er den bedritne 75hk utgaven hehehadde vist lugga som faen å bare stoppa etter ei lita stund. nei spenning til coil. Hvis du ikke har gnist fra coil så blir det dårlig med gnist på pluggene:p Denne er "kjent" for å være dårlig, har byttet på begge mine 3`er Golfer. Koster en drøy tusenlapp hos VW, så bestill den heller hos Hovwdiaudi.dk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 28, 2008 Hvis du ikke har gnist fra coil så blir det dårlig med gnist på pluggene:pDenne er "kjent" for å være dårlig, har byttet på begge mine 3`er Golfer. Koster en drøy tusenlapp hos VW, så bestill den heller hos Hovwdiaudi.dk:) Er det samme "coilpakke" med coil og tenningsforsterker i ett på denne som på 1.6 100hk`en så har jeg en ny en som du kan få for 500,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 28, 2008 Er det samme "coilpakke" med coil og tenningsforsterker i ett på denne som på 1.6 100hk`en så har jeg en ny en som du kan få for 500,- Slik ser den ut, så ja jeg tror dem er helt like:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 28, 2008 Hei, Coilen på vr6 min tok kvelden for akkurat ei uke, Den vil bare ikke start på morgenen. Det finnes 2 typer på disse i følge huggeren. Min hadde teleflunke og det hadde jeg liggendes fra 1,8. Bytta den og da malte den som en katt igjen. Men så hos huggeren at dette er nok et vanlig problem. Alle var jo plukka. Men med 10 års bil erfaring vet du vel at er fordel å sjekke gnist på pluggen og ikke bare strøm inn på coil Finnes jo supert tool på biltema til dette. http://www.biltema.no/products/productimage.asp?iItemId=82724 til 34,90 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 28, 2008 bare for å klare opp litt her, det er ikke jeg som skryter på meg erfaringa her det er de som står med huet under panseret på bilen til eksen, jeg holder meg langt unna den tikkende bomba der. Rudi: skal få dem til å sjekke delenr så kan jeg evt komme innom å handle coil til dem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 28, 2008 har opplevd flere ganger at når tenningsforsterkeren har tatt kveld (typisk på disse det) så har den tatt med hallgiveren på fordeleren i den sikre død i samme slengen også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...