Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenker å kjøpe meg en 80 quattro B4 og etterhvert bygge om til s2.

 

Hvilken 80 modell passer best til dette. Er det spesielt viktig at det er en 5er under panseret fra før av. Tenker på motorfester tenning osv. Hva med 80 competition?

 

Mvh

 

Martin Fossum

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Tenker å kjøpe meg en 80 quattro B4 og etterhvert bygge om til s2.

Hvilken 80 modell passer best til dette. Er det spesielt viktig at det er en 5er under panseret fra før av. Tenker på motorfester tenning osv. Hva med 80 competition?

Mvh

Martin Fossum

 

Så lenge du starter med en B4 sedan quattro er det nesten det samme hvilken motor den har. Spørsmålet er bare hvor omfattende du vil gjøre ombygningen. Her er et godt eksempel http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=82383&highlight=s2

 

Skal du ha så ekte som mulig S2 sedan (uten å kjøpe en) etter min mening skal du bytte alt av drivverk (6-trinns, alle aksler, diff...) og understell (travers, fjærbein, bærearmer, bremser...) + motor. Tenningen passer rett inn så lenge du bruker originalnett fra en S2.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du starter med en B4 sedan quattro er det nesten det samme hvilken motor den har. Spørsmålet er bare hvor omfattende du vil gjøre ombygningen. Her er et godt eksempel http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=82383&highlight=s2

 

Skal du ha så ekte som mulig S2 sedan (uten å kjøpe en) etter min mening skal du bytte alt av drivverk (6-trinns, alle aksler, diff...) og understell (travers, fjærbein, bærearmer, bremser...) + motor. Tenningen passer rett inn så lenge du bruker originalnett fra en S2.

 

mvh

Vegard

 

Så det skal altså ikke være noe problem å få godkjent dette. Pga av B4 også er levert som s2.

 

Martin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det skal altså ikke være noe problem å få godkjent dette. Pga av B4 også er levert som s2.

 

Martin

 

Eller at S2 utelukkende er levert som B4 ;)

Finnes flere godkjent ombygde S2 sedan ute og går, så umulig er det ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller at S2 utelukkende er levert som B4 ;)

Finnes flere godkjent ombygde S2 sedan ute og går, så umulig er det ikke.

 

 

Jeg ser bare et par utfordringer. Det kan være noe forskjellsbehandling hos forskjellige biltilsyn, men de er som regel greie å ha med hvis du gjør ombygningsprosessen riktig. Dvs leverer søknad først (og har en dialog med dem), dokumenterer at du virkelig bruker S2 deler og hvilke du bytter (gjerne med kvittering på store ting som motor og gir) og bygger alt helt originalt (i alle fall for godkjenningen). Jeg har ikke bygget S2 sedan, men nesten. Det enste problemet mitt er at de ikke har lov å skrive opp totalvekten i vognkortet. Dvs om du bygger på en b4 quattro på 1300 kg, og ender opp med en "S2 sedan" på 1400 kg må de trekke fra på antallet passasjerplasser du har lov til å ha. Nyttelasten blir med andre ord redusert med 100 kg. Min tanke er derfor at det kanskje er lurt å bygge på en B4 quattro med V6 motor da disse har høy totalvekt i utgangspunktet. Jeg tror dette er en begrensning som har kommet i det siste. Min bil ble i alle fall 3 seter i vognkortet: gråter :

 

Edit: B4 V6 har vel ikke motorfesten i rammevangene, så da blir dette en liten ekstra utfordring. 4 og 5-syl B4 har samme fester i karosseriet.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

B4 v6 har motorfester på samme sted som 5`ern er jeg ganske sikker på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

B4 v6 har motorfester på samme sted som 5`ern er jeg ganske sikker på

 

Nope.. mangler også noen fester til radiatorer og litt sånn,.. ingen umulighet men krever pittelitt sveising på en V6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på dette? Sammenlignet en 94 2,8quattro sedan mot min s2 coupe og det så i allefall likt ut mtp motorfestene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

V6 har motorfester i alu som skrus inn i rammevangen med 3 stk lange bolter, som igjen festet på motoren skrus fast i..

Har hatt begge, og har byttet motor i begge, på samme tid, så ingen tvil ;)

 

Løftet riktignok ikke S2 motoren oppi V6 motor rommet, for å se om festene traff på samme sted.. men det kan vi nok til og med måle oss frem til i kveld hvis vi husker, da begge bilene, med motor, skal møtes på kaffe :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.