Vibrasjon ved pådrag - RS2

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig på vei hjem fra Åros i dag en skikkelig ubehagelig vibrasjon/risting når jeg gir på..

Det kommer uansett gir, hver gang når ladetrykket kommer. Virker som om det kommer fra mellomaksel/bakdiff. Ved flat pedal så kommer det en klirrelyd fra diffen i tillegg. Det er kun når ladetrykket kommer, før turboen spooler merker jeg ikke noe, og når motoren er litt oppi turtall merkes det heller ikke så mye. Klirrelyden fra bakdiffen kjenner jeg igjen fra når jeg har stått under bilen og vridd mellomakselen fram og tilbake forsåvidt, så den er ikke så ukjent. Men hva som plutselig har skjedd så dette er i ubalanse lurer jeg på.

Noen som har vært borti dette før? Kom helt plutselig og er ikke mye behagelig å kjøre med... :(

Jeg har ressonert meg fra til at enten så er det opplagringa til mellomakselen, eller foring/opplagring til bakdiffen, eller så er det et lager i bakdiffen som har tatt kvelden.

Hjelpsomme tips ønskes! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk festene for girkassen og motorfestene. Når ladetrykket/momentet kommer vil alt vri og bevege seg litt, og slitte/ødelagte fester kan gi slike symptomer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke dårlige foringer vel?kjøp powerflex=o)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foringer og motorfester er nok ikke helt ferske og stramme i fisken nei.. så det er planlagt å bytte de i løpet av vinteren.

Vil jo gjerne tro at ting blir bra igjen ved å bytte motorfester og foringer til bakdiff men... ;)

Hvordan kjennes det når et lager i bakdiffen tar kvelden? Eller når opphengslageret til mellomakselen er utslitt?

Det er forresten ikke nevneverdig mye klunking ved brå clutch bevegelse, men et svakt lite dunk er det hvis jeg girer kjapt og clutcher brått.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om diffen er på tur til å gå,kverner det ganske mye...javn surrende dur...ser det og om du åpner tappepluggen...pleier å bli noe spon..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter en 10'r på motorfeste/girkassefeste

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om diffen er på tur til å gå,kverner det ganske mye...javn surrende dur...ser det og om du åpner tappepluggen...pleier å bli noe spon..

Ok, jeg har nettop byttet olje på diffen og kassa, fylte på Omega 690 begge steder, var ikke noe spon på tappepluggene og det er heller ikke noe lyd i det hele tatt fra drivverket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter en 10'r på motorfeste/girkassefeste

Håper du har rett for det hadde vært det enkleste å få fikset.. ;)

Får nok bare bestille nye fester så håper jeg det ordner seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette riktig deler? Noe som mangler?

Motorfeste - street density - 2stk: http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=25_66_67&products_id=983

Skal jeg ha inline eller offset på en RS2?

Girkassefester - street density - 2stk: http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=25_66_67&products_id=984

Passer disse bak på diffen til RS2 også?

Oppgradert diff feste: http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=25_66_74&products_id=1214

Skal ta bilen på bukk i dag og sjekke litt, men hvis noen viste hva jeg trengte så hadde det vært supert.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette riktig deler? Noe som mangler?

Motorfeste - street density - 2stk: http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=25_66_67&products_id=983

Skal jeg ha inline eller offset på en RS2?

Girkassefester - street density - 2stk: http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=25_66_67&products_id=984

Passer disse bak på diffen til RS2 også?

Oppgradert diff feste: http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=25_66_74&products_id=1214

Skal ta bilen på bukk i dag og sjekke litt, men hvis noen viste hva jeg trengte så hadde det vært supert.. :)

det står at du trenger 2 for bakre diff og om du leser på 034 ang gearkassefestet...=o)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Høres ut som noe av samme problemet som jeg har, det.. Tenning som misser, og da særlig under boost, typisk coilproblem.. Har tatt feil før! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det står at du trenger 2 for bakre diff og om du leser på 034 ang gearkassefestet...=o)

Ja så det, men det står ikke svart på hvitt at det passer diffen på rs2.. Får kikke litt under bilen i dag og se om jeg kjenner igjen noe.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Høres ut som noe av samme problemet som jeg har, det.. Tenning som misser, og da særlig under boost, typisk coilproblem.. Har tatt feil før! ;)

Har sett innlegget ditt ja, så tanken har slått meg at det kan være coil problem. Men motoren drar jo like godt som før og jeg merker ikke noe galt med skyvet liksom, det er kun vibrasjon i bakdiff/mellomaksel jeg merker.. Hadde jeg ikke merket mer ujevn gange og vibrasjon fra motor også hvis det var coil-problem? Men på en annen side så er det rart at gir/diff fester skal blir så dårlige så fort..

Har du bytta coiler og sett hvordan det ble da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved missing under boost, sjekk først plugger og plugghetter (mål motstand).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plugghettene og pluggene er nye, men jeg burde jo ta opp coilene og etterstramme pluggene iallefall. Har hatt mistanke om at coilene ikke er helt topp en stund, men trodde ikke det ga utslag på den måten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir overslag inni coilen under boost, fordi det dermed er vanskeligere å danne en gnist. Du vil nok føle det litt mer enn du beskriver, men med såpass spreke biler må man nesten måle.. Jeg har trodd at det var mellomakselen som var gåen, men fant til slutt ut at det fulgte turtallet, og da særlig 3-5 gir. Har byttet 3 coiler (på nummer 4 som er problemet hos meg) samt byttet om på plugger, injectorer, coilstammer og drivere uten bedring.. Tar jeg av plugg på injector 4, oppfører bilen seg helt likt når jeg kommer opp i fart, så jeg er ganske sikker på at det er problemet.. Oh, well.. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.