Anbefalte innlegg

Har en 06 Touran TDI som er gått i overkant av 40 000 km.

Mistenker at clutch begynner å bli slitt allerede. Har en periode merket at jeg måtte være "mer nøye" når man skal starte å kjøre og at jeg oftere hadde måtte ned i lavere gir.

Nå, ganske plutselig tror jeg (merket det i hvert fall lett nå etter å ikke ha brukt bilen på et par uker pga. ferie), ble clutchen veldig lett og det virker som det er et ganske kort område når pedalen er nesten helt ute hvor clutchen "tar".

Vanlige symptomer på slitt clutch?

Kan ikke forstå annet enn at noe må være galt sett i forhold til min kjørestil og at cltuch skal være såpass slitt etter bare litt over 40k. Noen som vet om det har vært spesielle clutch-relaterte problemer på Touran?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hørt at det er problemer(ikke så store men) på touran,dog rundt 70k

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke dobbeltmasse svinghjul på disse som er mildt sagt no drit?..symptomer på slitt clutch er sluring,"brent clutch lukt" ved hard bruk...stikk innom på møllerverksted å hør mer med dem ang detta...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta å ringe forhandler (Albjerk) i morgen og få satt opp en time....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hørt at det er problemer(ikke så store men) på touran,dog rundt 70k

Hørt det samme fra Albjerk..

Pappa hadde en i 90.000km uten antydning

Min har 48.000 nå uten antydning (dog byttet svinghjul en gang)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var time bestilt, så får man se. Mente vel det hørtes ut som slitt klutsj, men at det var tidlig allerede på 40 000. Så vi får se...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. merkelig... nå er ikke klusjen så lett lengre.... jaja, tror det er greit å få det sjekket uansett.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.