Problem med Xenon i fjernlys

Anbefalte innlegg

Prøve monterte Xenon kit H7.

Gikk helt greit, men når jeg slår på fjern lysene kommer de på, men slukkes kun etter kort tid:0

Nåen som har vært borti problemet? eller har noen formening om hva som kan være galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du gjøre det flere ganger?? Sikringen er like hel??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du gjøre det flere ganger?? Sikringen er like hel??

 

Ja er det jeg syns er litt rart :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert auto-check'en din som kutter strømtilførsel da den tror det er en kortslutning ettersom xenonballasten drar en del strøm under oppstart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert auto-check'en din som kutter strømtilførsel da den tror det er en kortslutning ettersom xenonballasten drar en del strøm under oppstart.

 

Jeg har oxo litt prob. med de jeg kobla i tåkelysa mine..Plutselig funka bare den ene og sånn dreiv det frem og tilbake..

Dette gjelder H3 pærer i kurvelyktene...

Noen som vet hva man må gjøre for at det skal funke 100%?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ballasten skikkelig spenning? Ligger dem mot jord? det er det ikke alle som liker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du trenger en tenner/ballast som er for biler med "warning canceller".

Dette hender noen ganger på nyere biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du ikke nevner åssn bil det er snakk om..... kan det være at ballastene ikke får nok strøm noe som var problemet på min (TDI) spesiellt når det begynner å bli litt kaldt ute. Da ettergløder som regel motoren og det orginale ledningsnettet klarer ikke å levere nok. For å løse dette la jeg opp strøm rett fra + polen med en greit saftig kvadrat på ledninga inn på egne rele til hver ballast... vips.. alle xenon kødd problemer ble sporløst borte (ballasten tenner for så å kutte, blaffring i lys, en ballast tenner mens andre ikke etc etc etc...) Men det gjaldt som sagt min TDI da... aner ikke om det kan være til hjelp for deg.

 

Som det nevnes over her kan det jo være at du må ha no duppeditter for nyere biler hvis du har det.... jeg har jo bare et gammel bil fra 2001! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du ikke nevner åssn bil det er snakk om..... kan det være at ballastene ikke får nok strøm noe som var problemet på min (TDI) spesiellt når det begynner å bli litt kaldt ute. Da ettergløder som regel motoren og det orginale ledningsnettet klarer ikke å levere nok. For å løse dette la jeg opp strøm rett fra + polen med en greit saftig kvadrat på ledninga inn på egne rele til hver ballast... vips.. alle xenon kødd problemer ble sporløst borte (ballasten tenner for så å kutte, blaffring i lys, en ballast tenner mens andre ikke etc etc etc...) Men det gjaldt som sagt min TDI da... aner ikke om det kan være til hjelp for deg.

 

Som det nevnes over her kan det jo være at du må ha no duppeditter for nyere biler hvis du har det.... jeg har jo bare et gammel bil fra 2001! :P

 

Ja det kan nok være noe dær, har en A4 tdi 2004 mod.

Men jeg prøvde med en egen ledning fra + polen, riktig nok ikke ijennom noe rele, og ikke alt for god ledning, bare for og prøve. Men hva slaks rele er det du har brukt?, er ikke så alt for inne på strøm og sånt^^

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det kan nok være noe dær, har en A4 tdi 2004 mod.

Men jeg prøvde med en egen ledning fra + polen, riktig nok ikke ijennom noe rele, og ikke alt for god ledning, bare for og prøve. Men hva slaks rele er det du har brukt?, er ikke så alt for inne på strøm og sånt^^

 

Du bruker et vanlig rele som du kobler f.eks tusenmetre på. Hvis du vil prøve dette kjøper du 2 stk rele og litt kraftig strøm ledning. Koble fra pluss fra batteri inn på rele nr 86 (husk sikring imellom), vidre ut til ballast på nr 87. Så jorder du rett på minuspolet på batteriet til nr 30. Henter styrestrøm evt fra ledninga i lykta ved langlyspæra (den som gir strøm/lys når du vipper langlysbrytern frem) inn på nr 87 på releet. Ta å legg dette opp "løst" så kan du se om det funker... funker det ikke så er det vel no check greier som gjør at det ikke funker. Kanskje du skulle fått forhørt deg om det var det før du testa rele greia. Er litt styr med kabler og kabelsko men veldig lett når du vet hva du skal gjøre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller bare slå på lysa, mål spenningen, er spenningen over minimum på Ballasten (mitt Kit fungerer ned til 8V inngangspenning) pleier å stå på klistremerket på ballasten.

 

Jeg tipper du ikke har noe spenningsfall som er såpass lavt (8v)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilde av en ballast så du ser hva du skal se etter :)

200706181501299229.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bruker et vanlig rele som du kobler f.eks tusenmetre på. Hvis du vil prøve dette kjøper du 2 stk rele og litt kraftig strøm ledning. Koble fra pluss fra batteri inn på rele nr 86 (husk sikring imellom), vidre ut til ballast på nr 87. Så jorder du rett på minuspolet på batteriet til nr 30. Henter styrestrøm evt fra ledninga i lykta ved langlyspæra (den som gir strøm/lys når du vipper langlysbrytern frem) inn på nr 87 på releet. Ta å legg dette opp "løst" så kan du se om det funker... funker det ikke så er det vel no check greier som gjør at det ikke funker. Kanskje du skulle fått forhørt deg om det var det før du testa rele greia. Er litt styr med kabler og kabelsko men veldig lett når du vet hva du skal gjøre :)

 

Ja men det tror jeg jeg skal få til, har koblet tusen metringer før så;)

Å har faktisk tigende ledninger til dette, så tror jeg skal prøve det i morgen: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jo noen ballaster som har termo sikring.. vis den blir for varm så kan den slå av seg selv.

du har vel ikke montert den nerme radiatoren eller lignende? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.