#1 Skrevet November 6, 2004 En Golf VR6 som jeg skulle selge i dag viser seg og ikke gå bra nok ifølge kjøper.. Har selv ikke erfaring med VR6, så hvor bra\dårlig de skal gå vet jeg ikke. kan være enig med at den ikke er serlig respons villig på turtall. Drar ok opp til 100, men så flater den liksom ut.. Bortsett fra dette går den helt greit. Har koblet fra LMM og tatt en tur da, men jeg kan ikke merke noen forskjell egentlig. Har og prøvet en annen LMM, med samme resultat. Tenkte på om TPS er defekt, eller om kattene er tette??? Eller rett og slett feil med motorstyringen?? NOEN TIPS..............skulle finnet ut av dette innen i morgen da jeg er på jessheim i helga. Kan ikke ta med meg bilen tilbake til krs. da jeg skal kjøre med annen bil i retur....Så om noen i omr har en vr6 eller erfaring med disse pls gi et hint!!! PS! Se under til salgs!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 7, 2004 Du kan jo begynne med å ta med bilen til vw, og få en motordiagnose. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 7, 2004 Funnet feilen eller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 7, 2004 Har ikke det. kjører i retur til krs i kveld. Så får jeg kikke på den til uka. Lurte på lamda, men hvor sitter den? kan ikke se den sånn med første øyekast nedi motor.rommet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 7, 2004 På katalysatoren. Gjorde hvertfall det på min GTi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2004 Kan være lambdaen ja. Sitter i katten. Kjøpes hos Mekonomen. 1200-1500. Ta en diagenose test hos VAG. Rotor, fordeler lokk pluggledninger og plugger er VR6 motoren følsom på. Bytt plugger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 7, 2004 Opprinnelig postet av Kristian Pettersen Kjøpes hos Mekonomen. 1200-1500. Eller hos Biltema, halve prisen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 8, 2004 Vel da ver jeg tilbake i krs med bilen. Etter og ha kjørt den litt nå, føler jeg at den går normalt til ca 30-40% pådrag. Deretter skjer det lite, veldig lite!! Føler at den ikke får bensin rett og slett. Kjørte og med LMM frakoblet, og det er absolutt ingen forskjell. Kun på tomgang går den noe ujevnt uten LMM. Nå sies det også at den er chippet, mulig det kan være noe tull der og! Er det noen som har en VR6 (2,8) org chip liggende som jeg kunne lånt? eller en ECU for den saks skyld! Og en LMM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 8, 2004 Tett katalysator tror jeg at det er... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 8, 2004 vr6en min ville ikke gå uten lmm. den bare døde når en slapp gassen. sikker på at dette er coilen som gir for lav spenning eller noe, har vert problemer på veldig mange vr6er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 8, 2004 starter du bilen uten lmm, så legger dette seg på minnet. Lønner seg å ta en tur på vag, for å få en diagenose. Tar 2 minutter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 8, 2004 Min også dør når jeg napper den ut, men etter og ha kjørt litt så går den faktisk på tomg. uten lmm. Skal sjekke lmbda og kat så snart jeg får tid! er vel lettest og bare ta bort katten og ta seg en tur! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 8, 2004 Om noen ville ha testet min (e) LMM på sin, så kan jeg sende de avgårde. En grei måt og få bekr. om de funker. Er ikke alltid VAGcom ser en defekt lmm. kommer litt ann på typen feil\defekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 8, 2004 Dersom du har kjørt med bilen uten LMM og ikke nullstillt den etterpå er den fortsatt i nødmodus!!! Prøv å koble fra battrei i 10-15 min, start bilen og la den stå på tomgang i 2 min før du kjører ett par småturer med stopp imellom (dvs slår av tenninga). Kanskje det hjelper... fungerer på 1.8T ihvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 9, 2004 Skal ta et forsøk på og koble fra batt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...