#1 Skrevet Oktober 29, 2008 Hei noen som veit om det er problem og skifte turbo påen touran? 2.0 tdi. Og ka er pris på en sånn trurbo sånn ca? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 3, 2008 ingen som veit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 3, 2008 Hmm...problem og problem. Alt er relativt, men ja, det er TRANGT bak der. Vil påstå du er avhengig av en løftebukk for ikke å klundre veldig. Egentlig ikke så mye man tar ovenfra. Har bilen dieselpartikkelfilter er det enda værre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 3, 2008 Nå husker jeg ikke eksakt prisen og har heller ikke kvitteringa her, men Møller Jessheim skulle nok hatt rundt 18.000 for bytte av turboen. Min 2.0tdi har vært inne for bytte av turbo på garanti. Ikke DPF. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 7, 2008 (endret) Ok takker for svar, noen som veit der det blir billigast og kjøpe en sånn turbo eller en gøyere turbo. Her er to priser eg fikk fra NBS: Ny turbo kr 19265. Brukt turbo Kr 7995. Km73000.Var orginale begge to. Har fått sirene lyd i den eg har så den har nok gått på en smell. Eventuelt noen som veit om noen som overhaler en sånn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2008 Kan ikke skjønne hvorfor du skal velge NBS ihvertfall... På kvitteringa mi på Møller Jessheim står det 14.123,20 for turboen. Riktignok under uten mva da, men er ikke ført opp noen mva sum Kanskje fordi det er garanti-jobb? Uansett da så er jo 14.123,20 x 1,25 = 17654,- Og på den summen bør vi jo få 10% klubbrabatt ihvertfall. Dette er helt sikkert noe de har god fortjeneste på så du kan forhandle den litt til også. Å kjøpe en brukt turbo som har gått 73.000km ville ikke jeg gjort da det jo er svakheter på mange av de så om det ikke er noe feil på den pr nå så kan det fort komme. Men hvilken årsmodell har du og hvor langt har den gått? En turbo bør jo holde ut 5 års reklamasjon... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 7, 2008 Er en 2004 modell 2.0 tdi. gått no 155000, Bilen er impotert i 2005 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 7, 2008 Da blir det kanskje verre. Aner ikke hvordan reglene blir ved import og med såpass kilometerstand. Kommer jo litt så ann på hvordan den er brukt også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 7, 2008 Skaff deg en overhalt/bytteturbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 7, 2008 Ville prøvd å få det på garanti. Har høyrd at det er en del av desse tidlig 2,0 tdi 140 hk som har dårlig turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 7, 2008 (endret) Hei, Min 2004 Touran 2.0Tdi har hatt en sirenelyd en tid nå og på lokale verkstedet sier de at det kommer fra Turboen. Den har bare kjørt 66.000 km og er under Reklamasjonstiden. Skal ringe Møller Nestun på mandag. Noen andre som har vært igjennom tilsvarende med Møller ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...