Hva er dette? Hvordan justere den?

Anbefalte innlegg

image.jpg

 

Jo alle som har sett en tannstang kjenner igjenn denne.

Jeg er fortsatt ikke fornøyd med tannstangen min, den ble bedre etter at jeg skiftet olje på den men den føles fremdeles noe hard.

Når jeg kjører rett frem i 90 og beveger rattet ca 1-1.5 cm målt ytterst. kjenner jeg en del motstand men bilen skifter ikke kurs enda, det må til litt mere liksom.

 

Har snakket med verkstedet som fåreslår å bytte tannstang mens jeg sier jeg har hårt om noen justeringer på tannstanga.... de sier det ikke er slik justering på A6 c5. Bildet er fra A6 c5.

 

Noe hjelp å få her da karer? å jenter : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

detta er vel stramming av tannnstanga vil jeg tru...vrir du den så blir den tightere på styringa...men du har fått lufta ut skikkelig?kun grønn olje!først legger du over til høyre,så til venstre,og gjenta til det ikke forandrer seg mer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

detta er vel stramming av tannnstanga vil jeg tru...vrir du den så blir den tightere på styringa...men du har fått lufta ut skikkelig?kun grønn olje!først legger du over til høyre,så til venstre,og gjenta til det ikke forandrer seg mer...

 

Har ikke luft i systemet nei, den er grei.

Så du bare vrir den? Ikke noe låsing? Har du prøvet dette?

Jepp kun original olje ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen tin jeg lurte på er om det går ann å justere trykket på servo pumpa?

Jeg regner jo med at den blir lettere på styringa hvis stramminga er for tight, men alike vell.

La oss si at jeg kobler på et manometer og det viser 90 bar, 100-130 er vel mere normalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aldri tatt i det der,men skruen er da der for en grunn!..om tannstanga blir stramma for mye blir den tung og hakkete...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan se på de vedlagte dokumentene for å justere, den ene er for A4, og den andre er fra en Passat, men begge beskriver jobben litt.

 

Der har vi nok løsningen ja. Prosedyrene tar utgangspungt i en slakk tannstang, og hvis en strammer for mye vil den ikke rette opp. Skal få med naboen på dette når jeg komme hjem fra sjøen...

 

takker:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal få med naboen på dette når jeg komme hjem fra sjøen...

 

 

må ikke plage naboen nei:nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ikke plage naboen nei:nana:

 

Hehe Bård du tenke på? Kan plage deg da heller: smil :: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe Bård du tenke på? Kan plage deg da heller: smil :: eek :

 

var vel han jeg tenkte på ja..;)

 

plage meg? : faint :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var vel han jeg tenkte på ja..;)

 

plage meg? : faint :

 

Nei da, bare tuller.;)

Men jeg undres stadig hvorfor Audi/wv på steinkjer benektet at jeg hadde slik justering,

 

Noen som låner ut løftebukk i steinkjer og omegn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel nå har heg lekt og justert litt på denne. Trengte ikke løftebukk. Det var bare å flytte litt på ekspasjonstanken så kom jeg ned med armen.

 

For å utelukke stramminga har jeg slakket den ganske mye, prøvde tilog med å stramme litt,og da sto rattet i 7 stein, litt ekkel følelse faktisk, så slakket jeg så mye at en kunne høre litt klakk klakk hvis en jobbet med rattet litt hurtig.

 

Men jeg synes fremdeles den er for tung på rattet. Det er ingen forskjell on jeg ruser motoren litt.

Jeg sammenligner da med fattern`s c4 2,8 og skodaen til kjerringa. Så den er altså både tung og retter ikke opp . Mulig den retter litt bedre etter venstresving enn høyre sving....: bh :

 

Kan det være servoen? billigere å prøve å bytte den kansje:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.