#1 Skrevet Oktober 29, 2008 Hei. Har en ulyd på høre side foran på min passat 3bg. Fant ut at mansjetten var deffekt for et par dager tilbake. Lyden var der først kun i svinger osv ved rundkjøringer etc, men i går kom den også tydelig frem ved fart. Den roet seg og ble nesten borte ved gasspådrag men kom tilbake etter det og var der mer eller mindre konstant. hva kan dette være. Drivknutte eller noe annet? Takk for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 29, 2008 er drivknuten som er tom for fett, prøv og fyll opp med fett og ny mansjett. På min passat kjørte jeg med hull i mansjetten og det klakka som bare fy i 2 uker før det blei borte og jeg kjørte lenge så smurte jeg opp og ny mansjett og den var som ny igjen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 29, 2008 Veldig stor sjans for drivknute ja. er jo ikke så ille dyrt for ny knute heller da. 600,- for AJM motor , 700,- for ATJ motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 30, 2008 Takk for svar men denne gangen var det hjulboltene som var litt løse (Ikke mye) Men nok til at felgen fikk litt vandring så bilen var på veien i går kveld uten ulyder:) Men vet at mansjetten er gåen på den men den skal på verksted i morra og da skal vi se om det trengs ny drivknute også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 18, 2009 Korleis gjekk dette? Har litt ulyder fremmi der sjøl... Og fant en gåen mansjett på høgre side framme... Må vel til med den jobben jeg og da...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 18, 2009 Kurrant jobb å skifte både mansjett og drivknute:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 18, 2009 Måtte skifte drivknute og mansjett ja.. Satt det bort på verksted og betalte vel rett i underkant av 3.000 kr. Da ble den fin igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 19, 2009 Veldig stor sjans for drivknute ja.er jo ikke så ille dyrt for ny knute heller da. 600,- for AJM motor , 700,- for ATJ motor Kor får du så gode priser? Trudde eg gjorde et røvarkjøp når eg bestillte ny fra NBS til kr 1100,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 19, 2009 Kor får du så gode priser? Trudde eg gjorde et røvarkjøp når eg bestillte ny fra NBS til kr 1100,- De ligger nå på 800,-, så de har gått opp litt i pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 20, 2009 De ligger nå på 800,-, så de har gått opp litt i pris. Skaffer du slike da frode? Komplett med mansjett eller? Er vel AVF motor jeg har om ikkje jeg husker feil..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 20, 2009 kjøper man drivknute på ebay får man med alt(t.o.m fett!) og det koster i overkant av 600kr inkludert frakt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 20, 2009 Skaffer du slike da frode? Komplett med mansjett eller?Er vel AVF motor jeg har om ikkje jeg husker feil..... Sender deg en PM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...