Defa Kupevifte noe tess, og hvordan montere?

Anbefalte innlegg

Parkerer mye på jobb om vinteren, og jobber mye ettermiddag og nattskift. Noe som alltid fører til is på ruta.

På jobb har vi egne stikkkontakt uttak på hver parkeringsplass beregnet på motorvarmere, og vifter osv.

Så vurderer å kjøpe meg et Defa sett, eller bare en kupevifte?

Hva er tingen å gå for her? Tror egentlig jeg hadde klart meg med en defa kupeviften?

Men hva trenger jeg her? En kupevifte og et ledningssett? Slik at en kan koble stikkkontakten i front?

Er det noen som vet om det er vanskelig å koble og få lagt opp ledninger?

Videre lurer jeg også på om noen har noen ide på hva komplett sett koster ferdig montert ho møller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Defa vifte på 3`er Golfen, funker helt greit og ikke vanskelig å montere heller.

Montert vifta på passasjersiden, i underkant av dashbordet, altså mot midtkonsollen.

En ledning som en strekker gjennom torpedoveggen og frem i motorrommet.

Kontakten på enden av ledningen må du så finne en lur plass å montere, så er da bare å plugge i veggen:)

På 2`er Golfen har/hadde jeg full pakke med vifte, blokkvarmer osv, eneste forskjellen i montering er selvsagt blokkvarmeren og et Y-ledd som forbinder vifte og blokkvarmer.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parkerer mye på jobb om vinteren, og jobber mye ettermiddag og nattskift. Noe som alltid fører til is på ruta.

På jobb har vi egne stikkkontakt uttak på hver parkeringsplass beregnet på motorvarmere, og vifter osv.

Så vurderer å kjøpe meg et Defa sett, eller bare en kupevifte?

Hva er tingen å gå for her? Tror egentlig jeg hadde klart meg med en defa kupeviften?

Men hva trenger jeg her? En kupevifte og et ledningssett? Slik at en kan koble stikkkontakten i front?

Er det noen som vet om det er vanskelig å koble og få lagt opp ledninger?

Videre lurer jeg også på om noen har noen ide på hva komplett sett koster ferdig montert ho møller?

Pakke 1: 2690,- (kun motorvarmer)

Pakke 2: 3995,- (motor og coupevarmer)

Ferdig montert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferdig montert

det var fine priser...

Hvis jeg bare kan låne tråden litt og spørre om hva det blir for en dieselvarmer?

Vet du det?

Preben

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferdig montert

Ringte møller i dag og fikk følgende priser :

Pakke 1 = 3400.-

Pakke 2 = 6000.-

Dyyyyrrrt: eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står jo i tilbuds-pdf`en på audi.no, at: Tilbudet gjelder i perioden 1.September til 31. November, eller så langt lageret rekker. Hvorfor de gir deg de prisene skjønner ikke jeg... Kanskje de ikke har det inne på lager på din møllerforetning ? I så fall skal det jo ikke være noe problem å skaffe flere viss de gidder.... Merkelig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet noen ble plaget med at ruta var isfri men motoren var kald så når han begynte å kjøre dugget det over i bilen.

Dette med bare kupevifte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte noen snakket om at motorvarmer var dårlig for diesel biler med turbo, eller var dette webasto kanskje. Veldig usikker. Noen som har noen ide om dette?

Hva består motorvarmer av? Lading av batteri og varmelement for motoren?

Er det vanskelig å montere fullpakke selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har webasto på servicebilen min å der er det turbo. den fungerer utmerket.

Men ville montert varmelement i motoren siden at det er minde slitasje når motoren er varm og du kan sette på varmen i bilen uten at det kommer kaldluft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte møller i dag og fikk følgende priser :

Pakke 1 = 3400.-

Pakke 2 = 6000.-

Dyyyyrrrt: eek :

Da bør du ringe tilbake og henvise til høstkampanjen deres hvor det står annonsert med prisene som jeg gav deg over. Hvilken forhandler var det du ringte til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er med i den dyreste pakken da? Kupevarmer, motorvarmer? Lader den batteriet også? Er det med fjernkontroll for å starte det? Timer etc?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At motorvarmer ikke skal være bra for biler med turbo, er jo noe av det tåpeligste. Nettopp på turbomotorer er det viktig med motorvarmer; oppvarmet og tynn olje gir mindre slitasje i både turbo og motor. Oljen kommer fort frem i alle kanaler og lagrer. Mindre forbruk, mindre CO2 og lengre levetid. En kaldstart er det samme som 400-500km langtur. Og dess større motor, dess mer forbruk å spare; større kalde innvendige overflater, krever mer bensinmengde(diesel) til antenningen. Installer motor og kupe varmere og det vil bli en fornøyelse å sette seg i bilen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er med i den dyreste pakken da? Kupevarmer, motorvarmer? Lader den batteriet også? Er det med fjernkontroll for å starte det? Timer etc?

Her er det nok kun snakk om kupevarmar og motorvarmar ja.

Har nettopp montert dette på min Passat TDI. Tok vel 3-4 timar for ein amatør. Kosta meg ca. 2400kr.

Blir vel nesten doble prisen viss du skal ha fjernkontroll og ladar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At motorvarmer ikke skal være bra for biler med turbo, er jo noe av det tåpeligste. Nettopp på turbomotorer er det viktig med motorvarmer; oppvarmet og tynn olje gir mindre slitasje i både turbo og motor. Oljen kommer fort frem i alle kanaler og lagrer. Mindre forbruk, mindre CO2 og lengre levetid. En kaldstart er det samme som 400-500km langtur. Og dess større motor, dess mer forbruk å spare; større kalde innvendige overflater, krever mer bensinmengde(diesel) til antenningen. Installer motor og kupe varmere og det vil bli en fornøyelse å sette seg i bilen...

Sikkert jeg som har misfortstått noe :) Det var vel også webasto det var snakk om tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp montert dette på min Passat TDI. Tok vel 3-4 timar for ein amatør. Kosta meg ca. 2400kr.

Blir vel nesten doble prisen viss du skal ha fjernkontroll og ladar.

Hvordan er det å montere da? Vanskelig? Eller veldig plug and play? Hvordan var det å få ledningen fra kupevarmeren gjennnom til motorrommet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp montert dette på min Passat TDI. Tok vel 3-4 timar for ein amatør. Dette er ikkje vanskeleg, men det tek litt tid å få ledningane plassert fornuftig. Kosta meg ca. 2400kr. (Kan nemne at eg ikkje var særleg imponert over tilsvarande jobb, gjort av lokal forhandlar, på far min sin bil. Veldig rotete opplagt.)

Blir vel nesten doble prisen viss du skal ha fjernkontroll og ladar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vart litt rot her. Skulle editere forrige innlegg, men så var det komme eit nytt i mellomtida.

Å få ledningen inn i kupeen var ikkje så vanskeleg på Passaten i alle fall. Tek den inn i boksen med motorstyringa, og alle dei andre ledningane. Bora hol i underkant, slik at det ikkje skal kunne komme fukt inn. God plass frå denne boksen og inn i bilen.

På din bil er det vel òg slangevarmar, og ikkje blokkvarmar, så då er monteringa av sjølve motorvarmaren òg veldig enkel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bør du ringe tilbake og henvise til høstkampanjen deres hvor det står annonsert med prisene som jeg gav deg over. Hvilken forhandler var det du ringte til?

Det var møller på Billingstad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt med motor-og coupé-varmer, har det i begge bilene!

Budget-versjonen er å ta denne handlelisten med til en bilhøgger:

- tilkoblingsledning

- tilkoblingskontakt

- motorvarme-element

- forgreiningskontakt

- stikk-kontakt

- kupévifte

- rikelig med ledninger

Selve "tekokeren" og kupéviften (den nye flate typen er bra) til akkurat din bil får du i hvilken som helst bilrekvisita-butikk.

Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo forskjellige element i forhold til hvilken bil man har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.