#1 Skrevet Oktober 30, 2008 Parkerer mye på jobb om vinteren, og jobber mye ettermiddag og nattskift. Noe som alltid fører til is på ruta. På jobb har vi egne stikkkontakt uttak på hver parkeringsplass beregnet på motorvarmere, og vifter osv. Så vurderer å kjøpe meg et Defa sett, eller bare en kupevifte? Hva er tingen å gå for her? Tror egentlig jeg hadde klart meg med en defa kupeviften? Men hva trenger jeg her? En kupevifte og et ledningssett? Slik at en kan koble stikkkontakten i front? Er det noen som vet om det er vanskelig å koble og få lagt opp ledninger? Videre lurer jeg også på om noen har noen ide på hva komplett sett koster ferdig montert ho møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 30, 2008 Har Defa vifte på 3`er Golfen, funker helt greit og ikke vanskelig å montere heller. Montert vifta på passasjersiden, i underkant av dashbordet, altså mot midtkonsollen. En ledning som en strekker gjennom torpedoveggen og frem i motorrommet. Kontakten på enden av ledningen må du så finne en lur plass å montere, så er da bare å plugge i veggen:) På 2`er Golfen har/hadde jeg full pakke med vifte, blokkvarmer osv, eneste forskjellen i montering er selvsagt blokkvarmeren og et Y-ledd som forbinder vifte og blokkvarmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 30, 2008 Parkerer mye på jobb om vinteren, og jobber mye ettermiddag og nattskift. Noe som alltid fører til is på ruta. På jobb har vi egne stikkkontakt uttak på hver parkeringsplass beregnet på motorvarmere, og vifter osv. Så vurderer å kjøpe meg et Defa sett, eller bare en kupevifte? Hva er tingen å gå for her? Tror egentlig jeg hadde klart meg med en defa kupeviften? Men hva trenger jeg her? En kupevifte og et ledningssett? Slik at en kan koble stikkkontakten i front? Er det noen som vet om det er vanskelig å koble og få lagt opp ledninger? Videre lurer jeg også på om noen har noen ide på hva komplett sett koster ferdig montert ho møller? Pakke 1: 2690,- (kun motorvarmer) Pakke 2: 3995,- (motor og coupevarmer) Ferdig montert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 30, 2008 Pakke 1: 2690,- (kun motorvarmer)Pakke 2: 3995,- (motor og coupevarmer) Ferdig montert det var fine priser... Hvis jeg bare kan låne tråden litt og spørre om hva det blir for en dieselvarmer? Vet du det? Preben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 31, 2008 Pakke 1: 2690,- (kun motorvarmer)Pakke 2: 3995,- (motor og coupevarmer) Ferdig montert Ringte møller i dag og fikk følgende priser : Pakke 1 = 3400.- Pakke 2 = 6000.- Dyyyyrrrt: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 31, 2008 Det står jo i tilbuds-pdf`en på audi.no, at: Tilbudet gjelder i perioden 1.September til 31. November, eller så langt lageret rekker. Hvorfor de gir deg de prisene skjønner ikke jeg... Kanskje de ikke har det inne på lager på din møllerforetning ? I så fall skal det jo ikke være noe problem å skaffe flere viss de gidder.... Merkelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 31, 2008 vet noen ble plaget med at ruta var isfri men motoren var kald så når han begynte å kjøre dugget det over i bilen. Dette med bare kupevifte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 31, 2008 Hørte noen snakket om at motorvarmer var dårlig for diesel biler med turbo, eller var dette webasto kanskje. Veldig usikker. Noen som har noen ide om dette? Hva består motorvarmer av? Lading av batteri og varmelement for motoren? Er det vanskelig å montere fullpakke selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 31, 2008 har webasto på servicebilen min å der er det turbo. den fungerer utmerket. Men ville montert varmelement i motoren siden at det er minde slitasje når motoren er varm og du kan sette på varmen i bilen uten at det kommer kaldluft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 31, 2008 Ringte møller i dag og fikk følgende priser : Pakke 1 = 3400.- Pakke 2 = 6000.- Dyyyyrrrt: eek : Da bør du ringe tilbake og henvise til høstkampanjen deres hvor det står annonsert med prisene som jeg gav deg over. Hvilken forhandler var det du ringte til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 31, 2008 Hva er med i den dyreste pakken da? Kupevarmer, motorvarmer? Lader den batteriet også? Er det med fjernkontroll for å starte det? Timer etc? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 31, 2008 At motorvarmer ikke skal være bra for biler med turbo, er jo noe av det tåpeligste. Nettopp på turbomotorer er det viktig med motorvarmer; oppvarmet og tynn olje gir mindre slitasje i både turbo og motor. Oljen kommer fort frem i alle kanaler og lagrer. Mindre forbruk, mindre CO2 og lengre levetid. En kaldstart er det samme som 400-500km langtur. Og dess større motor, dess mer forbruk å spare; større kalde innvendige overflater, krever mer bensinmengde(diesel) til antenningen. Installer motor og kupe varmere og det vil bli en fornøyelse å sette seg i bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 31, 2008 Hva er med i den dyreste pakken da? Kupevarmer, motorvarmer? Lader den batteriet også? Er det med fjernkontroll for å starte det? Timer etc? Her er det nok kun snakk om kupevarmar og motorvarmar ja. Har nettopp montert dette på min Passat TDI. Tok vel 3-4 timar for ein amatør. Kosta meg ca. 2400kr. Blir vel nesten doble prisen viss du skal ha fjernkontroll og ladar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 31, 2008 At motorvarmer ikke skal være bra for biler med turbo, er jo noe av det tåpeligste. Nettopp på turbomotorer er det viktig med motorvarmer; oppvarmet og tynn olje gir mindre slitasje i både turbo og motor. Oljen kommer fort frem i alle kanaler og lagrer. Mindre forbruk, mindre CO2 og lengre levetid. En kaldstart er det samme som 400-500km langtur. Og dess større motor, dess mer forbruk å spare; større kalde innvendige overflater, krever mer bensinmengde(diesel) til antenningen. Installer motor og kupe varmere og det vil bli en fornøyelse å sette seg i bilen... Sikkert jeg som har misfortstått noe Det var vel også webasto det var snakk om tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 31, 2008 Her er det nok kun snakk om kupevarmar og motorvarmar ja.Har nettopp montert dette på min Passat TDI. Tok vel 3-4 timar for ein amatør. Kosta meg ca. 2400kr. Blir vel nesten doble prisen viss du skal ha fjernkontroll og ladar. Hvordan er det å montere da? Vanskelig? Eller veldig plug and play? Hvordan var det å få ledningen fra kupevarmeren gjennnom til motorrommet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 31, 2008 Her er det nok kun snakk om kupevarmar og motorvarmar ja. Har nettopp montert dette på min Passat TDI. Tok vel 3-4 timar for ein amatør. Dette er ikkje vanskeleg, men det tek litt tid å få ledningane plassert fornuftig. Kosta meg ca. 2400kr. (Kan nemne at eg ikkje var særleg imponert over tilsvarande jobb, gjort av lokal forhandlar, på far min sin bil. Veldig rotete opplagt.) Blir vel nesten doble prisen viss du skal ha fjernkontroll og ladar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 31, 2008 (endret) Vart litt rot her. Skulle editere forrige innlegg, men så var det komme eit nytt i mellomtida. Å få ledningen inn i kupeen var ikkje så vanskeleg på Passaten i alle fall. Tek den inn i boksen med motorstyringa, og alle dei andre ledningane. Bora hol i underkant, slik at det ikkje skal kunne komme fukt inn. God plass frå denne boksen og inn i bilen. På din bil er det vel òg slangevarmar, og ikkje blokkvarmar, så då er monteringa av sjølve motorvarmaren òg veldig enkel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 31, 2008 Da bør du ringe tilbake og henvise til høstkampanjen deres hvor det står annonsert med prisene som jeg gav deg over. Hvilken forhandler var det du ringte til? Det var møller på Billingstad. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 31, 2008 Genialt med motor-og coupé-varmer, har det i begge bilene! Budget-versjonen er å ta denne handlelisten med til en bilhøgger: - tilkoblingsledning - tilkoblingskontakt - motorvarme-element - forgreiningskontakt - stikk-kontakt - kupévifte - rikelig med ledninger Selve "tekokeren" og kupéviften (den nye flate typen er bra) til akkurat din bil får du i hvilken som helst bilrekvisita-butikk. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 31, 2008 Er jo forskjellige element i forhold til hvilken bil man har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...