#1 Skrevet Oktober 30, 2008 Til uka tenkte jeg ha jettaen min på firehjulskontroll, har montert supersport senkesett. Hva trenger jeg å ta med egentlig? Holder det med tüv-papirer? De på NAF sa jeg måtte ta med en oversikt over vinkler og sånt bilen skulle ha når den var senka. Hvor finner jeg det i så fall? Er helt blank på dette... men må få fiksa det snart, for snart er det avskiltningsbegjær En annen ting jeg lurer på er hvordan jeg finner ut hvor mye bilen er senka? Har 9 cm igjen av gjengene og bilen er ca 12.5 cm høy ved bakerste bærearm. Så det jeg trenger å vite, er hvor høy en orginal golf/jetta er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 30, 2008 Når jeg godkjente mitt senkesett synst jeg å huske at det sto noen mål i tüv papirene om hvor mye det var lov å senke! Skal vel ha samme hjulstillingene om bilen er senka eller ikke? Trenger vel ikke noe mer papirer en TÜV papier. Hvis det er golf 2 du skal godkjenne må du minne de på at de skal justere bremseavlastnigsventilen! Hvis ikke låser du bakhjulene seg før framhjulene og du kan snurre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 30, 2008 (endret) Jeg hadde med meg Tüv godkjenningspapirer, 4 hjulskontroll skjema og begge deler av vognkortet når jeg godkjente mitt hos Biltilsynet, og det fungerte fint. Men du trenger ikke å ha med noe spesielt med på selve 4 hjulskontrollen, annet enn vognkort. Verdiene på bilen din har de som utfører hjulstillingskontrollen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 30, 2008 Når jeg godkjente mitt senkesett synst jeg å huske at det sto noen mål i tüv papirene om hvor mye det var lov å senke! Skal vel ha samme hjulstillingene om bilen er senka eller ikke? Trenger vel ikke noe mer papirer en TÜV papier. Hvis det er golf 2 du skal godkjenne må du minne de på at de skal justere bremseavlastnigsventilen! Hvis ikke låser du bakhjulene seg før framhjulene og du kan snurre! Fikk beskjed om at hjulstillingen ikke skulle være like Men kan ringe rundt i morra og høre hva de egentlig trenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 30, 2008 Om det f.eks. skal justeres inn mer negativ camber enn originalt står dette oppgitt i TÜV-papirene som følger med understellet. Hvis ikke er BT meget glade i verdier tett opp mot de originale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...