Feil på blinklys og omegn...

Anbefalte innlegg

Hei

Har en A100 2,3 fra 1990 med NF motor.

Har hatt trøbbel med blinklysa en stund nå.

Det begynte vel med hull i ene baklykta med påfølgende rusting av innmat(pågått lenge før jeg kjøpte den) og useriøs kobling av lys til hengerfeste(kabler tvunnet rundt lederne på pæreholderen)

Blinkreleet smeltet og sikringen gikk.

Lyset i dashbordet og alle instrumentene utenom turtelleren døde også, men vet ikke om dette har noen sammenheng(bilen har rullet ca 300000)

Har nå byttet kombiinstrument(fant et helt identisk på en skrot i sverige), fått tak i ny innmat til lampa, montert nytt glass og lagt opp nytt strømopplegg bak.

Nå fungerer blinklyset mitt fortsatt ikke.

Nytt relè og sikring på plass igjen. Ingen av delene reagerer nå.

Men jeg har noen merkelige "bugs" ved siden av også...

Det lyser svakt i lampene for blinklys og fjernlys når jeg setter på lysa.

Når jeg skrur på fjernlysa forsvinner lyset i lampa for fjernlys, lyset i lampene for blinklys blir sterkere og det virker som om strømmen til klokka i kombi-instrumentet også kuttes, da den sakte fader ut og ikke går videre. Den fortsetter å gå når jeg demper til nærlys igjen...

Noen som har noen ideer om hva som er feil i elsystemet mitt:confused:

Begynner å bli litt frustrert nå. dessuten er det ikke så hyggelig å kjøre uten blinklys hele tiden: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har ETT ENESTE tips???: gråter :

Glemte også å si at varselblinkeren min selvfølgelig heller ikke virker, da denne går over det samme blinkreleet...:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du forsøkt og bytte varsellysknappen?

men virker som om du har en saftig overleding en plass, ettersom andre lys påvirkes. er jo forskjellige kurser dette, men sånn du beskriver dette, så er det nok noe som ligger inntil en plass

sjekka lysplata bak? hvor du setter i pærene (sokkel-plata?) at denne ikke har noen overledning noen plass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lys i dashbordet/instrumentpanlet nå? Hvis ikke så kan du få tak i nye brytere til lys, blink og viskere m spyling, og prøve det i hvertfall. Releet for både fjern og nærlys, samt lys i dash, er i hvertfall bygget inn i de bryterne, og er ikke mulig å bytte separat. Burde være greit å skaffe for noen kroner fra en høgger..

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemeldinger folkens:glad:

Skal se hva jeg får til imorgen eller på mandag, så får jeg komme med svar om hvordan det gikk etterpå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det problemet du har med instrumentpanelet er slett ikke ukjent.

Sånn fikses det: http://web.archive.org/web/20050526152930/http://www.lanikamal.com/audi/dashboard.html

(treeeeeg side)

Nå har jeg loddet instrumentpanelet, og nå er de merkelige feilene borte.:tilber:

Men fortsatt virker ikke blinklyset mitt selv om sikringen er hel.:nana:

Skal forsøke å bytte spaker og blinkrelè så får vi se hvordan det går.

Takk for hjelpa så langt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.