Golf V5 går bare på 4 sylindere

Anbefalte innlegg

Golfen min har blitt syk :( var på vei hjem sarpsborg på lørdagen som var åsså kom jeg til moss å da stoppa i et lyskryss så gikk bilen sikkerlig dårlig å fuska muligens at den bare gikk på 4 sylindere (5 sylindra bil) hehe

Har byttet plugger,kabler og coil? men begynner å lure på om det kan være tennings modulen? hva tror dere?

Takk for alle svar!

Mvh Bård Sebastian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder en knapp på tenningsmodul jeg;)

Fikk du sjekka i VAG COM?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal kjøre ned på møller i morra så får vi se hva som skjer hehe ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det er tenningsmodulen, samt kanskje en pluggledning, slet med det samme på 1,6`n min for ett år tilbake, Møller fant ikke ut hva det var, men så foreslå jeg modulen og sjekk av ledninger!

Vips bilen gikk som ei klokke, sjekk også Lambasonden! Kan være feil der!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk Nils! ja jeg holder også en finger på modulen eller lamdasonden! :) de folka på møller tror at kjede mitt har hopper over en tann så jeg har fått feil timing på bensin eller noe :S men det skjønnte jeg ikke helt så vi får se :) men tusen takk for tipset! ;):D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

feil timing på en bensinbil? hørtes veldig rart ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

feil timing på en bensinbil? hørtes veldig rart ut...

Ja høres litt rart ut, men kan jo også være bensinfilter, samt pumpa!

Sikkert noen har inne som har mere peiling enn meg!

Nils Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk Nils! ja jeg holder også en finger på modulen eller lamdasonden! :) de folka på møller tror at kjede mitt har hopper over en tann så jeg har fått feil timing på bensin eller noe :S men det skjønnte jeg ikke helt så vi får se :) men tusen takk for tipset! ;):D

Du bør vel uansett vurdere å bytte strammere og glidere om dette aldri er gjort før uansett. langt har bilen gått?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som tennings-sluttrinn detta gitt.. Bare å prøve å nappe av en og en ledning og se om den går dårligere eller likt.

På bilen min, (dog en S4 C4) har jeg samme problem, og der går bilen reint bare jeg banker lett på POS'en innimellom ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør vel uansett vurdere å bytte strammere og glidere om dette aldri er gjort før uansett. langt har bilen gått?

110-120 000 nå vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er rart her er at den kun går på 4sy på tomgang/lavt turtall. Og resten henger med oppover..

Hadde samme problem på VR6 når den var kald, den 6. kom etterverdt når motor ble varm. Der røyk Coilen etterpå også, etter det funket den som den skulle..

Så jeg holder vel egentlig en knapp på Coil jeg da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som bjørnar sier her så går den helt fint på vanelig kjøring men på tomgang så fusker den å det bobler i eksosen :S (Kul lyd da ) :P hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk forresten en feil på overoppheting på vagcom..Da begynte jeg å tenke på lambdasonden? noen andre forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket sikringsboksen over batteriet.. de smelter å da går den varm..

veldig vanlig på golf mk4, spørs bjørnar..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe det kan du spørre meg om å:P hehe har bytta den for 3 mnd siden ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke feil er det som er lagret da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen nå. alle feil er slettet men kan jo da kansje kjøre en tur med den å så om det kommer noen andre koder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei-

Hadde en 99golf V5 for noen år siden. Hadde samme problem. Gikk som en snekke på tomgang. men var grei å kjøre. Nappet ut en og en pluggledning. Men fant ut at det hoppet en gnist ut av den ene kabelen. Så byttet den og alt var ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk for tipset christian! :D skal ta å sjekke litt kan jo hende at plugg ledningene er feil da for dem er ikke like de som sto på bilen:S når jeg kjøpte den var det fire like å 1 ulik å når jeg kjøpte nye på møller så var de jeg fikk like som den ene som sto der fra før..har jo putta plugger å coil åsså så får se litt:) men tror du/dere at jeg kan kjøre med dette eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overoppheting er trolig på grunn av at det kommer uforbrent bensin ut i eksosen, som fort kan ødelegge katalysatoren gjennom overoppheting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki men vis den går helt fint når den går på mer enn 1300 omdreininger er det noe farlig da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter jeg fylte bensin på Shell her i nærområdet i sta å starta bilen så var den plutselig helt fin:S :D hehe ikke vet jeg hva som har skjedd men,... hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter jeg fylte bensin på Shell her i nærområdet i sta å starta bilen så var den plutselig helt fin:S :D hehe ikke vet jeg hva som har skjedd men,... hehe

Har ikke hatt "rusk i tanken"/bensinfilteret da? :) Evt vann? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo det kan hende det altså har går noen ganger helt fint nå å plutselig så går den litt rart igjen så kanskje jeg skal prøve å bytte Bensin Filter? hmmm...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.