#1 Skrevet Oktober 30, 2008 Golfen min har blitt syk var på vei hjem sarpsborg på lørdagen som var åsså kom jeg til moss å da stoppa i et lyskryss så gikk bilen sikkerlig dårlig å fuska muligens at den bare gikk på 4 sylindere (5 sylindra bil) hehe Har byttet plugger,kabler og coil? men begynner å lure på om det kan være tennings modulen? hva tror dere? Takk for alle svar! Mvh Bård Sebastian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 30, 2008 Holder en knapp på tenningsmodul jeg;) Fikk du sjekka i VAG COM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 30, 2008 Hva sier vagcomen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 30, 2008 skal kjøre ned på møller i morra så får vi se hva som skjer hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 5, 2008 Tipper det er tenningsmodulen, samt kanskje en pluggledning, slet med det samme på 1,6`n min for ett år tilbake, Møller fant ikke ut hva det var, men så foreslå jeg modulen og sjekk av ledninger! Vips bilen gikk som ei klokke, sjekk også Lambasonden! Kan være feil der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2008 tusen takk Nils! ja jeg holder også en finger på modulen eller lamdasonden! de folka på møller tror at kjede mitt har hopper over en tann så jeg har fått feil timing på bensin eller noe men det skjønnte jeg ikke helt så vi får se men tusen takk for tipset! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 7, 2008 feil timing på en bensinbil? hørtes veldig rart ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 7, 2008 feil timing på en bensinbil? hørtes veldig rart ut... Ja høres litt rart ut, men kan jo også være bensinfilter, samt pumpa! Sikkert noen har inne som har mere peiling enn meg! Nils Tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 7, 2008 tusen takk Nils! ja jeg holder også en finger på modulen eller lamdasonden! de folka på møller tror at kjede mitt har hopper over en tann så jeg har fått feil timing på bensin eller noe men det skjønnte jeg ikke helt så vi får se men tusen takk for tipset! Du bør vel uansett vurdere å bytte strammere og glidere om dette aldri er gjort før uansett. langt har bilen gått? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 7, 2008 høres ut som tennings-sluttrinn detta gitt.. Bare å prøve å nappe av en og en ledning og se om den går dårligere eller likt. På bilen min, (dog en S4 C4) har jeg samme problem, og der går bilen reint bare jeg banker lett på POS'en innimellom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 7, 2008 Du bør vel uansett vurdere å bytte strammere og glidere om dette aldri er gjort før uansett. langt har bilen gått? 110-120 000 nå vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 8, 2008 Det som er rart her er at den kun går på 4sy på tomgang/lavt turtall. Og resten henger med oppover.. Hadde samme problem på VR6 når den var kald, den 6. kom etterverdt når motor ble varm. Der røyk Coilen etterpå også, etter det funket den som den skulle.. Så jeg holder vel egentlig en knapp på Coil jeg da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 28, 2008 som bjørnar sier her så går den helt fint på vanelig kjøring men på tomgang så fusker den å det bobler i eksosen (Kul lyd da ) hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 28, 2008 Jeg fikk forresten en feil på overoppheting på vagcom..Da begynte jeg å tenke på lambdasonden? noen andre forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 29, 2008 sjekket sikringsboksen over batteriet.. de smelter å da går den varm.. veldig vanlig på golf mk4, spørs bjørnar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 29, 2008 hehe det kan du spørre meg om å hehe har bytta den for 3 mnd siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 29, 2008 Hvilke feil er det som er lagret da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 29, 2008 ingen nå. alle feil er slettet men kan jo da kansje kjøre en tur med den å så om det kommer noen andre koder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 29, 2008 Hei- Hadde en 99golf V5 for noen år siden. Hadde samme problem. Gikk som en snekke på tomgang. men var grei å kjøre. Nappet ut en og en pluggledning. Men fant ut at det hoppet en gnist ut av den ene kabelen. Så byttet den og alt var ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 1, 2008 tusen takk for tipset christian! skal ta å sjekke litt kan jo hende at plugg ledningene er feil da for dem er ikke like de som sto på bilen:S når jeg kjøpte den var det fire like å 1 ulik å når jeg kjøpte nye på møller så var de jeg fikk like som den ene som sto der fra før..har jo putta plugger å coil åsså så får se litt:) men tror du/dere at jeg kan kjøre med dette eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 1, 2008 Overoppheting er trolig på grunn av at det kommer uforbrent bensin ut i eksosen, som fort kan ødelegge katalysatoren gjennom overoppheting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 1, 2008 oki men vis den går helt fint når den går på mer enn 1300 omdreininger er det noe farlig da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 2, 2008 Etter jeg fylte bensin på Shell her i nærområdet i sta å starta bilen så var den plutselig helt fin:S hehe ikke vet jeg hva som har skjedd men,... hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 2, 2008 Etter jeg fylte bensin på Shell her i nærområdet i sta å starta bilen så var den plutselig helt fin:S hehe ikke vet jeg hva som har skjedd men,... hehe Har ikke hatt "rusk i tanken"/bensinfilteret da? Evt vann? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 2, 2008 jo det kan hende det altså har går noen ganger helt fint nå å plutselig så går den litt rart igjen så kanskje jeg skal prøve å bytte Bensin Filter? hmmm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...